De startersgids voor Kodi

Discussie in 'Tutorials' gestart door Arjan, 27 nov 2016.

1. Arjan

Arjan Super Administrator Medewerker Godzilla

Wanneer je Kodi hebt geïnstalleerd merk je snel genoeg dat Kodi zonder add-ons weinig kan. In dit topic ga ik je stap voor stap uitleggen met video's of foto's hoe Kodi omtovert tot een volwaardig media center.
    In de topic bespreek ik meerdere hoofdstukken.
    1. Kodi installeren
    2. Taal instellingen & Add-ons installeren
    3. Ondertiteling
    4. Exodus (Films & series kijken)
    5. IPTV
    6. Kant en klare builds (Bijvoorbeeld die van Dit is TV)

Deel 1: Kodi installeren
    De installatie van Kodi gaat vrij gemakkelijk, allereerst moet je weten op welk apparaat je Kodi installeert. Via Windows kun je gewoon de installatie runnen en op Android kun je Kodi downloaden uit de Play Store. Meer informatie over het downloaden van Kodi vind je op de Login of registreer een account om deze link te zien. van Kodi.

Deel 2: Taal instellingen & add-ons installeren
    Het installeren van een add-on lijkt heel moeilijk maar dat is het absoluut niet. Allereerst moet je een add-on hebben die je wilt installeren, een add-on kun je downloaden op 2 manieren:
    1. Je hebt hem al als .zip bestand
    2. Je downloadt hem van een repository

In de video hier onder kun je zien hoe ik de add-on Exodus installeer op Kodi.

Deel 6: Dit is TV Seven installeren op Kodi
    In de video hier onder zie je hoe ik Dit is TV Seven installeer op Kodi

-- TOPIC IS NOG IN DE MAAK --

Laatst bewerkt: 28 nov 2016
    Lonus! en TommyWhite vinden dit leuk.
  2. Lovethis

Lovethis Nieuwkomer

Ziet er goed uit, wel snel maar met alles noteren komt het wel goed.
    Ik zoek een goede epg-instelling met bijbehorende iptv.
    Ga niet voor een betaalde maar er zijn ook veel vrije aanbieders,
    misschien heb jij voor mij wat.
    Draai nu met ultra iptv maar is zo een gedoe om een goede link te vinden.
    heb ook na het invullen van de kodi-forum epg link geen live tv op het scherm gekregen.
    Hulp is zeer welkom, b.v.d.

3. mrmyagi

mrmyagi Forumlid

welke vrije aanbieders zijn dit dan zoal volgens jouw,zodat mensen op het forum eens kunnen testen.

4. Eric Hebs

Eric Hebs Administrator Medewerker

@mrmyagi Als je op youtube (bijvoorbeeld) alleen al zoekt op pvr iptv simple client vind je al veel filmpjes waarin ze vertellen over hun waslijst aan gratis iptv zenders, het meeste is namelijk gewoon gratis hoor. Je gaat pas betalen voor iptv een paar euro bij rapid iptv ofzo als je in full hd zenders wilt zoals eredivisie, film1, of de VOD kanalen.

Maar je kunt zo lijsten vinden met 6.000 zenders vol arabisch, israelisch en duits (meest voorkomende talen blijkbaar) en deel engels/usa

5. mrmyagi

mrmyagi Forumlid

@Eric Hebs Oke ja op die manier wel idd ;)
    Maar omdat het bij veel mensen toch om "full hd zenders wilt zoals eredivisie, film1, of de VOD kanalen." dacht ik even verder door.

6. LeX

LeX Moderator Medewerker

Ultimate iptv is een addon die mij niet tegen valt.Ben deze nu een dagje aan het testen om de stabiliteit te ervaren van de vele zenders in diverse categorieën.
    Binnenkort meer :)

7. mrmyagi

mrmyagi Forumlid

Die heb ik er ook enkele dagen in staan doet het niet onaardig nee ;)

8. Plantje

Plantje Gevorderd

Mooie handleiding. Kan het altijd wel waarderen als mensen deze moeite nemen!

Dit is TV seven is wel een flinke overhaul op Kodi volgens mij. Blijft live TV zoals ik dat gewend ben (via de DVBogic PVR add on) nog gewoon werken?

9. vrolijkepatrick

vrolijkepatrick Forumlid

Ik ben sinds 2 dagen een beetje aan het experimenteren met kodi. Maar hoe weet je nu welke respitory je moet hebben voor een bepaalde addon ? Of is dit iets van veel Google kijken enzo

10. Eric Hebs

@vrolijkepatrick er is geen wiki voor de repo's , sterker nog veel add ons komen in diverse repositories voor, dus als je de meeste bekenden zoals bijvoorbeeld fusion.tvaddons.ag erin zet is de kans al heel groot dat je het meeste terug vinden, exodus, phoenix noem maar op.

Hele specifieke add ons zoals ares wizard hebben hun eigen repo maar dat staat dan ook echt op hun site duidelijk vermeld, dus gelukkig kun je door de bomen het bos nog wel zien :)

11. vrolijkepatrick

vrolijkepatrick Forumlid

Fusion heb ik inderdaad geïnstalleerd. Heb jij verder nog wat tips voor goede repos?
    Of evt wat leuke add ons ik zie echt door de bocht en het bos niet meer

12. Eric Hebs

@vrolijkepatrick als je Login of registreer een account om deze link te zien. erop zet en dan gelijk bij add ons kiest installeren van zip heb je dus ares wizard en daarmee kun je ook repo's toevoegen , er staat een waslijst in waaronder twee die vol nl talige add ons zitten

meest bekende repo's staan daar wel in , ben al ah kijken welke je eventueel kan missen nog

13. vrolijkepatrick

vrolijkepatrick Forumlid

Eric die ares krijg ik niet werkend

14. TommyWhite

TommyWhite Forumlid

Hihi dit helpt weer iets. een hele studie dit kodigebeuren zeg.
    Maar voor Dit is TV Seven moet je dus betalen? (eenmalig of maandelijks?)

15. LeX

LeX Moderator Medewerker

Goed nieuws voor je Tommy :) ik mag je namens het forum een gratis exemplaar aanbieden.
    Kijk hier boven maar eens bij Download

Veel plezier er mee

fransalmighty vindt dit leuk.
  16. TommyWhite

TommyWhite Forumlid

Dank u. Ik heb gekeken, maarruhm
    Is dit niet 'gewoon' een build?