Display aspect ratio 4K Films kodi + mediacenter

Dolores88

Forumlid
26 jul 2018
23
5
6
64
Hallo kodi leden,:p
Ik gebruik sinds kort de player Himedia Q10 pro 4k met kodi erop.
Ik was meteen verslaafd aan kodi ,ik heb nog niets verandert aan mijn toestel zoals firmware enz.
Mijn firmware versie is HMD-2.0.8 2018-04-03.195232 Kodi versie is V17.kryton/

Mijn tv is een samsung UE55JS9000 4k serie
Mijn eerste probleem bij allebei met kodi en mediacenter (player standaard)
Als ik 4k films laat spelen met instellingen zoals Display aspect ratio : 2.40:1 3 840 -1 600 pixels of andere ratio van 4 k .
Kan ik niet met kodi of de standaard player de film uitrekken of fullscreen zetten ,hij blijf op 16:9 beeld,
Al de andere films die ik staan heb zoals 1920 * 1080 geen probleem en bij andere ook niet.
Is het omdat die films in Display aspect ratio : 2.40:1 4k zijn ,dat ik ze niet kan veranderen naar bijna geen zwarte borden
want ik heb een grootte tv en ik kijk graag full screen,(of is dat standaard zo)
Mijn tweede probleem dat ik met kodi mijn bibliotheek niet aan de praat krijgen hij doet niets, bijwerken of opschonen of verversen ik krijg daar geen enkele cover of info op mijn kodi.
Al wat is zie of hoor als ik een schijf wil scannen is een geluidtje
Alle films zijn gedownload van forum heel goeie kwaliteit/.
Dit is mijn eerste topic hopelijk doe ik het juist,
Dolores88
Groetjes aan alle leden :unsure:
 
Ik neem aan dat je een film in aspect ratio wil kijken?
Sommige films ook 4K films hebben zwarte borders dat hoort zo, waarom zou je dat willen veranderen ten koste van aspect ratio?
Op van die uitgerekte hoofden enz.... zit je toch niet te wachten?
 
Ik neem aan dat je een film in aspect ratio wil kijken?
Sommige films ook 4K films hebben zwarte borders dat hoort zo, waarom zou je dat willen veranderen ten koste van aspect ratio?
Op van die uitgerekte hoofden enz.... zit je toch niet te wachten?
Hallo stevie
Ik versta je wel maar bij de andere films zoals 1920 * 1080 kan ik dit wel.
Ik zeg nu niet dat ik de zwarten borden helemaal wegdoet.
Maar in de menu van kodi of himedea player zelf als ik daar full screen of 16,/9 of 2.35. selecteer dan gebeurt er niets.
Ik denk toch dat er fouten in de sofware zitten.
Wat ik ook heb ondervonden dat ik van die 4k zowel in kodi of media center de kleuren of contrast of helderheid niet kant veranderen van die films.
Dat is toch raar er gebeurt echt niets,ander files geen probleem/
Stevie alvast bedankt voor de hulp
Dolores88;)
 
Hallo stevie
Ik versta je wel maar bij de andere films zoals 1920 * 1080 kan ik dit wel.
Ik zeg nu niet dat ik de zwarten borden helemaal wegdoet.
Maar in de menu van kodi of himedea player zelf als ik daar full screen of 16,/9 of 2.35. selecteer dan gebeurt er niets.
Ik denk toch dat er fouten in de sofware zitten.
Wat ik ook heb ondervonden dat ik van die 4k zowel in kodi of media center de kleuren of contrast of helderheid niet kant veranderen van die films.
Dat is toch raar er gebeurt echt niets,ander files geen probleem/
Stevie alvast bedankt voor de hulp
Dolores88;)
Als de film afspeelt kies je het tv symbool onder in beeld kies hier zoomen en je kunt handmatig het beeld groter maken zonder dat je aspect ratio veranderd.
 
Dank u dat ga ik dan eens proberen.
Dat gaat dan wel ten koste van het beeld aan de zijkant dat gaat dan verloren voor een gedeelte?

Hallo stevie
In verband met kiezen van zomen om je beeld aan te passen heb ik ook al probeer,het enige wat ik bij mij ziet terwijl ik dat doe,
dat het beeld staat te schudden en te beven.
Het beeld blijft de zelfde grootte,met mijn tv zelf een samsung UE55JS9000 4k serie kan ik wel het beeld aanpassen.
Met kodi of player van toestel zelf niet.
Toch een redelijk probleem met de 4k ondersteuning kodi of player.
Dolores88 groetjes aan alle kodi fans
 
Ik gebruik een Nvidia Shield met een Q8FN 65 inch Samsung tv en heb geen problemen met zoomen.
Bedankt stevie
Ik gebruik UE55JS9000 4k serie + Himedia Q10 pro 4k
Ik ben ook van plan nog een Nvidia Shield aan te kopen,omdat je er ook kunt mee gamen perfect voor mijn zoon.
Volgende keer ga ik mij meer informeren of info in verband met zulke toestellen.
Ik ga er vanuit dat hij ook alles af speelt in verband met 4k en mkv enz ondertitels enz
Kan het zijn dat er ook eentje bestaat met 500gb opslag Nvidia Shield TV pro?
Alvast bedankt voor de info stevie
Dolores88
 
Ik gebruik mijn Nvidia Shield voor Netflix, Spotify, Kodi, YouTube, Videoland, alle films wat voor format dan ook o.a. .mkv, ook gebruik ik hem voor Retrox een emulator voor retro games.
Alles word probleemloos afgespeeld ook uhd hdr je kan het zo gek niet bedenken alles werkt probleemloos.
 
Laatst bewerkt:
Oud model die niet meer leverbaar is ... wellicht op marktplaats :unsure:

Lex hallo ik denk dat jij mij kunt helpen ik overweeg om een NVIDIA SHIELD TV complete set te kopen mijn zoon is ne gamer maar was niet op de hoogte van de NVIDIA SHIELD TV .
Voor mij is de box voornamelijk om mkv ,4k ,mp4,m2ts dvd, bluray enz muziek, en foto's. De films haal ik allemaal van forums de laatste 18 jaar heb ik zo stuk of acht zeer goeie forums die ik dagelijks bezoek,
Als ik het goed begrijp zit er in de NVIDIA SHIELD TV geen standaar player zoals de himediaQ10 pro maar wordt alles afgespeeld met kodi of ne andere player?
Lex kun je mijn zeggen of extrene bronnen die ik allemaal staan heb die standaard op NTFS draaien op de NVIDIA SHIELD TV geen probleem vormen. Ik heb 25.000 gib aan films staan op zulke drives.
Omdat ik heb gelezen dat het juist maar FAT32 En exFAT is dat shield ondersteunt zodus tot 4Gb?
Ik kan dat moeilijk geloven,daarom vraag ik dat aan jou.
Hier heb je de handleiding link ik zou het spijtig vinden als het niet mogelijk is.

Alvast bedankt voor de hulp en info.
Vriendelijke groetjes Dolores88
 
Ik kan meteen kort en krachtig zijn de Nvidia Shield speelt ALLES af en natuurlijk NTFS oftewel NT File System.
Je kan via Kodi alles afspelen of je installeert een player Via Android via de Google store...VLC player of de player die jou voorkeur heeft.

Ik heb al mijn hardisks van mijn pc gemout op de Nvidia Shield dus speel ALLES af via de Shield wat op mijn hardisks staat van mijn pc NTFS.....op de Shield kan je gewoon alles installeren zoals,op een smart tv via de Google play store...sommige apps zijn gratis sommige voor een paar euro.

Ik heb een snelle USB 3.0 in mijn Shield zodat ik meer games uit de Google playstore en programma’s kan installeren (Shield heeft 16gb beschikbaar) al het andere speel ik af via mounts van mijn pc.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Ik kan meteen kort en krachtig zijn de Nvidia Shield speelt ALLES af en natuurlijk NTFS oftewel NT File System.
Je kan via Kodi alles afspelen of je installeert een player Via Android via de Google store...VLC player of de player die jou voorkeur heeft.

Ik heb al mijn hardisks van mijn pc gemout op de Nvidia Shield dus speel ALLES af via de Shield wat op mijn hardisks staat van mijn pc NTFS.....op de Shield kan je gewoon alles installeren zoals,op een smart tv via de Google player store...sommige apps zijn gratis sommige voor een paar euro.

Ik heb een snelle USB 3.0 in mijn Shield zodat ik meer games uit de Google playstore en programma’s kan installeren (Shield heeft 16gb beschikbaar) al het andere speel ik af via mounts van mijn pc.

Hallo stevie
Bedankt voor de hulp en info hierdoor ben ik al een heel stuk wijzer geworden
Nu kan ik er eentje bestellen bij mijn favoriete winkel amazon.

Bedankt stevie voor alle hulp.
Groetjes van Tony
 
  • Like
Reacties: Lex