Vraag Doki tv loopt vast bij afsluiten

Discussie in 'Android' gestart door funcard66, 10 jan 2017.

1. funcard66

funcard66 Forumlid

Heb een xiaomi mi box 3 pro met Android 5.1 heb ik doki tv op geïnstalleerd wat prima werkt.
    Maar wil ik hem afsluiten dan loopt die vast en kan ik hem ook niet meer opstarten.
    Moet ik kodi verwijderen en opnieuw installeren en doki tv er weer opzetten.
    Wie heeft hier ook las van of heeft een oplossing,alvast bedankt.

2. Ivo.H

Ivo.H Gevorderd

In de laatste update is een bug geslopen dat zich bij sommige systemen uit in niet meer afsluiten.

Echter zijn er nu problemen bij doki mensen daar zijn bedreigd door eikelende box verkopers die niet blij waren met hun banner.

Er komen voorlopig geen updates en de server is offline. Dus herinstallatie gaat ook niet. Je kunt wel omzeilen door gewoon af te sluiten met het huisje.

Hier werkt dit.

3. funcard66

funcard66 Forumlid

Bedankt,dat je hem niet meer kon installeren kwam ik gisteravond al achter.
    Maar heb ook een probleem als ik frankodi wil installeren via adres wizard,geeft bij het installeren ontelbare fouten weer.
    Dus installeren lukt ook niet.Zolang maar weer tv Seven geïnstalleerd.maar bedankt voor je feedback.

4. LeX

LeX Moderator Medewerker

Frank heeft daar twee versies de 16.1 en de 17 .. die laatste geeft nog al de nodige problemen wat ik hier mee krijg,maar de 16.1 moet feitelijk toch wel lukken

Arjan vindt dit leuk.
  5. funcard66

funcard66 Forumlid

Heb al een paar keer de 17 geprobeerd daar maar mee gestopt,daarna al een paar keer de 16.1 ook allemaal met fouten terwijl andere builds wel allemaal werken.

6. LeX

LeX Moderator Medewerker

Beste leden

Hierbij een zeer belangrijke mededeling.

Wij hebben besloten tot nader order naar aanleiding van alle problemen met box verkopers, bedreigingen en andere onzin Doki voorlopig helemaal op slot te gooien.

De build is niet meer te downloaden en de wizard werkt ook niet meer.

Nieuwe leden worden voorlopig niet meer toegevoegd en nieuwe berichten worden ook niet toegelaten.

We gaan zo lang als nodig bekijken hoe we onze build en hobby kunnen beveiligingen en beheren zodat de echte fans hem kunnen gebruiken zonder commercieel belang .

We kunnen dus niet zeggen of we door gaan of stoppen .

Dat ligt aan de uitkomst of we kunnen realiseren wat we voor ogen hebben.

Tot zover de mededeling wat het Doki team verspreid heeft.

Plenkske vindt dit leuk.
  7. Ivo.H

Ivo.H Gevorderd

Vorderingen zijn er al. Nog ongeveer 5 tot 6 dagen en ze gaan weer open voor leden.

8. Satwalker

Satwalker Nieuwkomer

Maak een backup van je DokiTV installatie welke je nu nog hebt mocht je deze opnieuw moeten installeren

Ik heb Kodi Jarvis met DokiTV laatste update van 6 Januari 2017 op mijn Android box staan.
    Ik heb getest met een Android Box (Minix Neo U1)

Als je een tweede box hebt met een recente Doki installatie, kun je deze installatie gebruiken voor een eventuele tweede box
    Als je je in bestandsbeheer van Android lokaal zoekt in de folder "/android/Data/" dan staat er een folder org.xbmc.kodi.
    Kun je deze folders niet vinden, zorg dan dat hidden files zichtbaar wordt gemaakt. Dit kan heel eenvoudig met de applicatie ES File Explorer.
    Kopieer de map org.xbmc.kodi en sla deze ergens op (Bijv USB Stick of netwerkfolder in je thuisnetwerk)

Installeer dan op je tweede box waar je Doki Tv op wilt installeren de Kodi Jarvis van de website van Kodi.
    applicatie niet starten. De map Android/Data/org.xbmc.kodi zoeken in je tweede box en deze hernoemen met naar org.xbmc.kodi.bak

De kopie welke je van box 1 gemaakt hebt kopiëren naar de folder /Android/Data/ in je tweede box.
    Start Doki Tv vanaf de snelkoppeling welke is aangemaakt tijdens de installatie van de Kodi welke je van de website van Kodi hebt gedownload.
    Je hebt nu een DokiTv installatie die je kunt gebruiken op je tweede box.

Bewaar je kopie voor eventuele herinstallatie, (Mocht dit nodig zijn)

Mocht Doki Tv wel stoppen met de activiteiten kun je altijd nog gebruik maken van DokiTv inmiddels van je back-up

Bij eventuele belangstelling kan ik een kopie van mijn installatie maken zodat mensen die per ongeluk de installatie van DokiTV hebben verwijderd toch nog gebruik van kunnen maken van de DokiTV met Kodi
    Succes

funcard66, LeX en Ivo.H vinden dit leuk.
  9. LeX

LeX Moderator Medewerker

Uit de vele vragen die wij de laatste dagen krijgen over Dokitv denk ik dat er echt wel belangstelling is voor zo'n kopie, zodat we je initiatief graag omarmen .

Al bij voorbaat dank namens de getroffen leden :p

Scorpion vindt dit leuk.
  10. funcard66

funcard66 Forumlid

Zal graag een kopie krijgen van jou kodi back up,alvast bedankt.

11. the matrix

the matrix Forumlid

die backup heeft mij gered, het was even zweten maar na het installeren van Kodi op de 2e box is het opstarten hiervan nodig, doe je dat niet dan verschijnt de map: Android/Data/org.xbmc.kodi niet (tenminste bij mij niet , ik heb Kodi via de playstore geinstalleerd , daarna even opgestart en weer uitgezet .
    Op da moment verscheen de folder . Daarna het bestand gerenamed en de Doki backup van een ander box erin gezet en alles werkt perfect.

Thanks voor de geweldige tip.
    Indien de makers dit ook weten dan is het vechten tegen de bierkaai want eenieder kan dit trucje uithalen .
    Bestand is ca 500Mb

Ook ik wil best deze backup beschikbaar stellen.

LeX vindt dit leuk.
  12. jvs26

jvs26 Gevorderd

:klappen:
    zou deze dan graag willen krijgen, alvast bedankt!

the matrix vindt dit leuk.
  13. funcard66

funcard66 Forumlid

Heb nou creatieve box NL build geïnstalleerd en moet zeggen is een mooie Nederlandse build, alleen weet nog niet waar ik de Nederlandse kanalen kan vinden,of anders even toevoegen met een addon.

14. LeX

LeX Moderator Medewerker

Voor een stabiele oplossing een iptv abo,maar met een beetje geluk nu:
    Live TV -Ultimate iptv

15. funcard66

funcard66 Forumlid

Heb een iptv abbo maar die werkt soms niet op Ned,1 ,2,3, maar vond het wel makkelijk net zo als tv Seven en doki tv dat die addon erin zit,hoef je niet heen en weer te zappen.

Laatst bewerkt: 16 jan 2017 om 13:33
  16. Satwalker

Satwalker Nieuwkomer

IK ben bezig een back-up te maken.

Zal kijken waar ik deze kan posten.

Wordt vevrolgd
    --- Dubbelpost samengevoegd op, 17 jan 2017 om 12:44, Originele post datum: 17 jan 2017 om 09:00 ---
    Backup is gereed en getest.

Onderstaande procedure werkt zowel voor Android als Windows.

Download link Login of registreer een account om deze link te zien.
    Ik weet niet of ik deze hier mag plaatsen.
    Wordt deze verwijderd dan zie ik wel een pm tegemoet

Installeer de laatste Release Kodi Jarvis van de website van Kodi op je Android Box en of Windows.
    Applicatie starten en weer afsluiten.

Let wel dat verborgen bestanden zichtbaar zijn voor zowel Windows als Android.
    In Android kun je ESFile Explorer gebruiken voor het uitpakken en navigeren van je android bestandssysteem

Voor Android:
    De map Android/Data/org.xbmc.kodi in Android hernoemen naar .bak
    Rar bestand uitpakken en de volledige map org.xbmc.kodi kopieren in de map /Android/Data/

Kodi starten

Kodi Jarvis start met de laatste Doki Build van januari 2017

Voor Windows:
    - De map "C:\Users\gebruikers-naam\AppData\Roaming\Kodi hernoemen naar Kodi.bak
    - Nieuwe map aanmaken Kodi
    - Rarbestand openen en de inhoud van \org.xbmc.kodi.rar\org.xbmc.kodi\files\.kodi folder kopieren naar de nieuwe lege map Kodi

Het betreft de volgende folders en bestanden: addons, media, system, temp, userdata en versio.txt

Kodi starten in Windows en Voila. Ook Kodi met DokTV Build werkt op je windows omgeving.

Waarschijnlijk zal deze methodes ook werken voor andere OS. Volgens mij is de bestandsstructuur hetzelfde binnen Kodi.
    Alleen zal elke Os welke Kodi een build voor heeft gemaakt andere path namen gebruiken.

Hoop dat iedereen hier mee uit de voeten kan.

Succes

17. officialnkn

officialnkn Forumlid

doki tv ligt eruit , staat op hun site

18. Satwalker

Satwalker Nieuwkomer

Ja maar de build Kodi met DokiTv werkt nog wel

En updates gaat via de repositories welke DokiTV heeft geprogrammeerd in hun Build.
    Hier heeft de maker van DokoiTv geen invloed op.
    Het is en blijft Kodi met DokiTV als extra schil er over heen.

DokiTV heeft een optie om de versie van DokiTv te updaten zodat de onderhoud van nieuwe addons of niet actieve addons skins etc wordt bijgewerkt.

Dus als je Doki tv hebt geïnstalleerd kun je altijd de addons bijwerken met de nieuwste versie via de repositories van de addons
    Dat gebeurt anders in principe ook.

Ik heb dit gepost omdat vele gebruikers hun Doki installatie om zeep hebben geholpen en zij graag deze build willen blijven gebruiken.
    Of gebruikers willen deze graag op een tweede device installeren en weten niet hoe ze nu in het bezit moeten komen van Kodi met DokiTv .

Heb al vele Pm's mogen ontvangen sinds mijn eerste post. Hoop dan ook dat iedereen die hier belang bij heeft hiermee geholpen is

Mvg,

LeX vindt dit leuk.
  19. the matrix

the matrix Forumlid

Dokitv.nl ligt er tijdelijk uit zoals je kunt zien . Ze zijn aan het verhuizen naar een andere veiligere server. Dus geen paniek.
    En de beschrijving toch doki op je dingetje te krijgen is prima beschreven door satwalker. Pluim!!!

Zelf heb ik van miijn vorige box de bestanden op een verse box gekopieerd en dat werkt gewoon.