Dolby atmos werkt niet meer na update naar kodi 19.0 matrix op android tv

Rikkkurd

Forumlid
12 apr 2021
7
0
1
33

Sinds de update werkt dolby atmos passthrough niet meer op mijn philips oled935 android tv.

Hiervoor werkte dit zonder problemen.

Ik heb de logs bijgevoegd, ik hoor graag of ik iets kan testen.
 

Sinds de update werkt dolby atmos passthrough niet meer op mijn philips oled935 android tv.

Hiervoor werkte dit zonder problemen.

Ik heb de logs bijgevoegd, ik hoor graag of ik iets kan testen.
Ik heb kunnen bevestigen dat terug gaan naar versie 18.9 het probleem oplost
 
Je kan een kodi fork installeren om enkel mee te testen, en toch het gebruiksplezier van kodi 18 met Dolby atmos niet te moeten missen.

Er zijn verschillende leden op dit forum die melden dat dolby atmos wel werkt in kodi 19.
Stonden je geluidsinstellingen wel correct? Standaard staat audio doorvoer namelijk uit.
You must be registered for see images attach


Post hier anders eens een foto.
 
Je kan een kodi fork installeren om enkel mee te testen, en toch het gebruiksplezier van kodi 18 met Dolby atmos niet te moeten missen.

Er zijn verschillende leden op dit forum die melden dat dolby atmos wel werkt in kodi 19.
Stonden je geluidsinstellingen wel correct? Standaard staat audio doorvoer namelijk uit.
You must be registered for see images attach


Post hier anders eens een foto.
Deze settings staan inderdaad op doorvoeren toestaan, ook de settings op expert gezet en Dolby digital geschikte ontvanger en dergelijke aangezet.
Ik weet ook dat ik deze settings goed had staan, omdat het met kodi 18.9 wel werkte en na de auto update naar 19 niet meer.
ik heb hem nu verwijderd en 18.9 terug gezet om uit te sluiten dat een tv update rond dezelfde tijd het euvel veroorzaakte. maar inderdaad 18.9 werkt nu nog steeds, wel natuurlijk pas na het aanzetten van audio passthrough (doorvoer).

Ik verwacht dus dat er intern in kodi iets is aangepast waardoor passthrough niet meer werkt, maar de logs helpen me niet veel verder. daarvoor ben ik te onbekend ermee.

Dit waren mijn acties tijdens het creeren van de logs:

Ik heb hierbij een dolby atmos demo clip afgespeelt.
geswitched tussen DD+ (wat zou moeten werken) naar Dolby trueHD (wat niet zou moeten werken omdat mijn tv dat als het goed is niet aan kan) en weer terug.
Daarna heb ik ook nog de passthrough in de player getoggled van aan naar uit en weer aan.
 
Heb je ook geprobeerd kodi 19 als nieuwe installatie ipv een update van 18. De vreemdste fouten worden gemeld door mensen die niet kodi 18 verwijderen maar gewoon updaten
 
Heb je ook geprobeerd kodi 19 als nieuwe installatie ipv een update van 18. De vreemdste fouten worden gemeld door mensen die niet kodi 18 verwijderen maar gewoon updaten
Ja dat heb ik geprobeerd, ik heb kodi verwijderd en opnieuw geinstalleerd vanuit de playstore. helaas hetzelfde probleem (ook zonder het terug zetten van een backup)

Wellicht een andere build niet vanuit de playstore, ik heb geen nightlies geprobeerd.
 
Ja dat heb ik geprobeerd, ik heb kodi verwijderd en opnieuw geinstalleerd vanuit de playstore. helaas hetzelfde probleem (ook zonder het terug zetten van een backup)

Wellicht een andere build niet vanuit de playstore, ik heb geen nightlies geprobeerd.
Natuurlijk staat auto update nog aan dus de playstore heeft net mn 18.9 installatie geupdate naar 19.0 matrix, opnieuw werkt het niet meer, hieronder de screenshot @Dominique DB
Staat allemaal goed, en deze exacte instellingen werkte nog prima in 18.9
You must be registered for see images attach
 
Natuurlijk staat auto update nog aan dus de playstore heeft net mn 18.9 installatie geupdate naar 19.0 matrix, opnieuw werkt het niet meer, hieronder de screenshot @Dominique DB
Staat allemaal goed, en deze exacte instellingen werkte nog prima in 18.9
You must be registered for see images attach
Iemand nog ideeen?
 
Ik heb nog wel een ideetje wat je kan proberen:

- Enable Dolby Digital (AC3) transcoding, zet die eens uit en kijk eens wat ie dan doet?

en nog even een vraagje, op hoe veel kanalen heb je hem gezet 2.0 zou goed moeten zijn, aangezien het signaal “digitaal” wordt overgenomen en dus niet op 5.1 of 7.1 of iets van die strekking😉

Laat maar weten wat ie doet, dan kunnen we uiteindelijk vanuit daar gaan werken👍🏼
 
Ik heb nog wel een ideetje wat je kan proberen:

- Enable Dolby Digital (AC3) transcoding, zet die eens uit en kijk eens wat ie dan doet?

en nog even een vraagje, op hoe veel kanalen heb je hem gezet 2.0 zou goed moeten zijn, aangezien het signaal “digitaal” wordt overgenomen en dus niet op 5.1 of 7.1 of iets van die strekking😉

Laat maar weten wat ie doet, dan kunnen we uiteindelijk vanuit daar gaan werken👍🏼
Klopt wat Arjan hier aangeeft zo heb ik ook de settings staan.
 
Oh, sorry, ik dacht dat die screenshot van jou was🙈

tja, dan ben ik bang dat ik ook door mijn mogelijkheden heen ben.

wat je nog wel kan doen is deze vraag op het Engelse Kodi forum te plaatsen, daar zitten de ontwikkelaars van Kodi .

als ze vragen om een log, verzeker jezelf er dan van dat je geen illegale addons op je box hebt staan, want anders heb je een ban te pakken.

is de website waar je het forum op kunt vinden, even aanklikken , en dan je vraag in de juiste categorie zetten.

succes👍🏼
 
  • Like
Reacties: Rikkkurd