Domotica Smart Home

Espero

Expert
12 aug 2017
1.013
176
216
Wat is jullie mening cq ervaring met de huidige verschillende smarthome producten.

Hoe zit met de gateway/ hub, wifi wel of niet doen?
Welke soort hub geniet voorkeur met verschillende producten b.v Tuya, Zigbee etc...een multi mod hub misschien?

Kan men bij een smart deursensor een alarm vertragingstijd instellen wanneer die moet afgaan?, b.v bij open laten staan koelkastdeur etc...

ja dit kan, denk alleen dat je op verkeerde forum zit voor deze vragen.
domoticz heeft ook een forum,met veel antwoorden voor jou vragen.

Kan men bij een smart deursensor een alarm vertragingstijd instellen wanneer die moet afgaan?, b.v bij open laten staan koelkastdeur etc...
Wat er al is vermeld je zit hier op een verkeerd forum maar bepaalde vragen kan ik wel beanwoorden.
Gebruik zelf diverse producten die betrekking hebben op smart van oa Action , Kruidvat , Alecto enz.
Vele verschillende merken maar één pot nat.
Alles werkt bij mij perfect,instellen kan alleen met 2.4 Ghz wifi signaal.
Is het eenmaal ingesteld dat kun je het op afstand gebruiken of zien via het netwerk van je gsm provider waar je ook bent.
Ikzelf gebruik een deurbel , diverse aan en uitschakelaars , stroom verbruik meters , buitenverlichting met en zonder camera , gewoon te veel om op te noemen.
Er is een deur sensor en die werkt perfect maar niet met vertraging.
Hopelijk help ik je een beetje op weg.

Kijk hier is deze forum ook voor en niet alleen kodi gerelateerd...

Ik zie ook nergens iets staan om zulke sensoren GOED te gebruiken voor koelkasten , vriezers etc met een tijdsvertraging, ik zit niet te wachten dat ik telkens een seintje krijg als die deur open gaat pfffff....

Kijk hier is deze forum ook voor en niet alleen kodi gerelateerd...

Ik zie ook nergens iets staan om zulke sensoren GOED te gebruiken voor koelkasten , vriezers etc met een tijdsvertraging, ik zit niet te wachten dat ik telkens een seintje krijg als die deur open gaat pfffff....
Er schoot me nog te binnen dat ik bij ali express 3x wifi door and window sensor had besteld voor iemand anders die ze niet meer wilde
Daar ben ik zonet even mee aan de gang geweest er daar zit de mogelijkheid tot instelling vertraging bij open en/of sluiten van raam of deur of iets wat open en dicht kan.
Volgens liggen deze ook bij kruidvat .

Geweldig nieuws, zijn ze ook zo in te stellen dat er alleen een melding word gedaan als de de deur al enige tijd open staat?

Je krijgt een melding dat de deur open gaat en je krijgt een melding dat een deur dicht gaat.
Daarbij krijg je de tijden te zien hoe laat open en hoe laat dicht.
Als ik jou vragen zo lees krijg ik het vermoeden dat jij mee eters op twee benen in huis heb en die jij op deze wijze wilt controleren.
Dat is er maar één oplossing en dat is een wifi camera met infrarood verlichting en registreert wanneer er iemand in de buurt van de koelkast komt en dat is op je smartphone te bekijken.
Kom je er nog niet uit zul je echt op een ander forum je info moeten binnen krijgen.
Wat mij betreft is het van mijn kant uit gesloten.

Laatst bewerkt:
Nee hahahha , laar mijn vrouw dit bericht maar niet lezen 🤣🤣🤣😅

Ik moet ook zeggen van, een seintje als de deur te lang openstaat en anders niet...