Dont we all want to be more than we are?

Reidinga

VIP
28 mei 2017
1.096
1.180
216
38
Willen we allemaal niet meer zijn dan we zijn? Wanneer weet je dat je bent wie je bent - wanneer weet je wanneer het genoeg is? Dat je genoeg gedaan hebt - dat je kan zeggen - het is genoeg, het is klaar? Waarom is het zo moeilijk om iets af te maken, om tevreden te zijn met genoeg? Wat maakt mij mij en jou jou? Wat is het doel van het leven?

Ik wordt soms gek van alle vragen waar ik dagelijks tegen aan loop, ben ik de enige? Er gaat geen dag voorbij dat ik het gevoel heb nog niet genoeg gedaan te hebben - al kan een mens maar zoveel..
 
  • Like
Reacties: Plantje
Op "Leuk" geklikt, omdat het de enige blijk van waardering is die ik kan geven. Leuk is het niet; wel spot on en heel herkenbaar!

We leven in een maatschappij waarin je altijd beter moet! Je mag nooit zeggen:"Het is wel prima zo". Toevallig afgelopen weekend nog met een vriend/collega over gehad. Hoe vaak er bij ons bedrijf niet gezegd wordt:"Je zit in je comfort zone en dat is niet goed" Hoezo niet?!? Het heet niet voor niks "comfort zone"; ik zit daar prima! (Overigens ben ik 1,5 jaar geleden al uit die comfort zone gehaald, dus ik draai weer vol mee in de malle molen)
Ik zit net bij een nieuwe klant en hier en daar heb ik geen idee van wat ze van me verwachten en wat ik moet doen.

To do lijstjes (zakelijk en privé) worden alleen maar langer en telkens wanneer je wel even wat rust neemt voel je je schuldig en denk je aan alle dingen die blijven liggen in de tijd dat je rust neemt.

In dit soort gevallen is het vaak goed om even te bedenken wat je zou doen en hoe je dat zou doen als geld geen issue was.

Let wel een beetje op met dit soort overpeinzingen. Dat je er niet in vastraakt zeg maar. Zoiets kan het begin van een burn out of indicatie van erger zijn. Heb je ook IRL iemand waar je zoiets mee kunt bespreken die af en toe naar je luistert?
 
  • Like
Reacties: Reidinga