Dreamlink T2

Burnerchief

Forumlid
24 feb 2018
18
2
6
67
Hallo iedereen nieuw op het forum en na wat zoek en pionierwerk heb ik dit boxje uitgezocht.

Het nadeel van deze box slechts 1gb geheugen
Ik ben altijd wel in voor iets ongewoons en dit schijnt een mooi gebruikersvriendelijk boxje te zijn ik moet ook denken aan de waf.

Buiten het standaard portal gebaseerd programma kun je er ook kodi erop draaien.
Hij is besteld en hoop hem binnen een weekje binnen te hebben.
Via mijn smarttv Lg oled55e6 al wat iptv providers getest en dat wil ik ook proberen via de box.
Als het goed bevalt wil ik via de smarttv via m3u en de box via portal zit nog te denken om bij twee verschillende providers te gaan om nooit offline te gaan maar dat is koffiedik kijken misschien is er wel een goede deal te sluiten hier of daar.
Deze box heb ik nog niet Nederland gezien of reviews van gezien dus er komt van deze kant nog wel een review.
Ik ben ook wel benieuwd of de opnamefunctie goed gaat werken.
Binnenkort vervolgd.
 
Goed het doosje is binnen nog ff wat bijstorten uit de beurs want ups wil ook nog wat vangen totaal kosten nu 147 euro....
Het doosje opentrekken en uitpakken dan maar.
In de doos uiteraard de dreamlink met een losse usb wifi antenne ook een afstandsbediening en een adapter,da’s ff een dingetje maar ik heb een verloopje van vs naar eu liggen dus dat scheelt en ook een hdmi kabel.
Het is allemaal plug en play kabeltjes erin en opstarten maar.
Mijn lg oled 55e6v weet me te vertellen dat er een hdr apparaat is gevonden.
Hierna wat instellen als tijd land etc en het internet instellen.
Voor de lan krijg je keurig een keuze voor dhcp of handmatig voor de wifi moet je behoorlijk graven in het systeem om het handmatig op te zetten aangezien ik een redelijk statisch netwerkje heb met ook mac filtering was dat ook wel even zoeken..
De netwerksnelheid volgens de ookla app zit rond de 98 mb/s up en down niks mis mee zowel wifi als bedraad en ik heb hier een gigabit up/down abonnementje.
De app Dol 2 opgestart want die moet op dit apparaat de kar gaan trekken en dat vereist een portalverbinding dat was ook een dingetje want niet iedereen levert standaard een pakket voor deze uiteindelijk 1 (iptv forest) gevonden om te testen en ik moet zeggen het werkt fenomenaal.
(Meeste providers leveren alleen voor mag een portal en dan wil het macadres niet meewerken beetje raar maar goed inmiddels opgelost kapitalen gebruiken helpt veel ?)
Wie dit doosje wil gebruiken met Dol2 gewoon aangeven dat je een mag hebt werkt prima.
Ook via iptv aan de praat inmiddels met een Portal en ook dat wrkt errug goed mooie EPG
Er zit een heel mooi EPG programma ingebouwd te vergelijken met de ziggo go app qua uiterlijk en opnemen met een aangesloten externe usb drive werkt mooi kiezen in de epg klik en klaar de app waarschuwt ook keurig dat er naar het opname kanaal wordt overgeschakeld als het zover is.
Het goback verhaal werkt niet dat moet de provider aan hebben staan dan zou het kunnen.
Deze providers zitten in de US of A en die hebben niet zo’n nederlands aanbod
Het beeld wat het doosje levert is rijk en verzadigd in kleur en reuze scherp ik heb het iets aangepast op de tv vond het net wat teveel van het goede.
Ook kodi erop gezet want ja je moet wel testen he?
Van HIPTV ook een dagje testen dat kon ik gebruiken voor kodi want van hem kreeg ik een m3u file en ook nog een portal link.
Ook in kodi werkt alles naar behoren alleen het afspelen van de opgenomen video was geen succes pak de nootjes er maar bij want het gaat met schokken en stoten.
Kodi afsluiten en de file zoeken met de bestandsmanager van android doet wonderen de file aanklikken en er wordt een player in de achtergrond opgestart die het netjes afspeelt resolutie van 1920 x 1080 dus lekker beeld.
Nog eens kijken of ik een player vind die ook een mooi schilletje heeft want dit is wel erg basic.
Of gaan sleutelen aan kodi maar eens ff kijken.
Op de usb aansluiting een toetsenbordje aangesloten en werkt direct dus dat zit ook snor.
Met de afstandsbediening kun je ook je tv mee aan en uitzetten werkt ook goed en ook het afstandsbedieningsappje op de telefoon werkt zoals het hoort.
Binnenkort maar eens een portal abbo’tje afsluiten en dan verder knutselen.
Ik wil nog proberen om de de standaard Dol2 app eraf te trekken, eens in verdiepen hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
De Pro’s doet wat ie moet en beeld kwaliteit is top en lekker snel ook wisselen kanalen etc is bijna net zo snel als de tv.
Met de standaard app zeer eenvoudig te gebruiken goed voor de waf
De Con’s slechts 1 usb aansluiting dus wifi en opnemen dat vereist hubwerk en daar ben ik niet zo’n voorstander van.
Duur best wel duur.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Inmiddels een half jaar verder en er een hiptv portal link abbo opgezet.
Ik moet zeggen het werkt voorbeeldig regelmatig een update van de fabrikant die uiteraard erop wordt gezet.
Het netwerk inmiddels bekabeld (kwestie kabeltje trekken naar het glasvezelrouter)
Ik ben zeer tevreden met de aankoop en beveel hem zeker aan.