Dutch FilmWorks wil Nederlanders die The Hitman’s Bodyguard illegaal hebben gedownload een 'boete' van 150 euro opleggen.

Dan nog is dat heel raar - op welke manier kan zo'n bedrijf dan de ip adressen verzamelen zonder zelf actief deel te nemen aan de torrent? Dat betekend dat ze zelf dus ook al verbinding maken, en hiermee seeden - oke je kan ook downloaden zonder te uppen, maar bedoel dat zal niet zo 1 2 3 even gedaan zijn?! En dan nog is het de vraag in mijn ogen - ze mogen dan die ip-adressen verzamelen, maar dat is ook het enige dat ze toegekend is.. Er is door geen enkele rechter uitspraak gedaan van vraag maar alle info op, en ga die mensen maar afdreigen.. Zowiezo kan jij als eindgebruiker niks opbrengen bij de rechter, wie kan / wil er nu 10.xxx duizend(en) euros betalen voor zo'n zaak waar je 50/50 kans heb dat je toch zal verliezen?

Waarom proberen ze de kleine man overal aan te pakken? Ik ben VERPLICHT op mijn site melding te maken dat ik coockies gebruik, en moet ook verklaren waarvoor - dan moet ik je om toestemming vragen, omdat ik dus jouw inlogsessie wil bijhouden, zodat je niet voor elke pagina refresh opnieuw moet inloggen. Dat is verplicht, en doe je dit niet heeft dit zware gevolgen. Ik heb geen social media - geen facebook, niks. En toch krijg ik overal gepersonaliseerde reclame op mijn prive email, etc.. Google, zelfs facebook - houden gegevens bij van mensen die niet eens klant zijn bij hen - zij bespioneren jou dus, maar omdat zij miljoenen kunnen uitgeven aan die rechtzaken wordt het maar toegelaten..

Voor mij zijn brein, die dutch-filmworks en zo nog een paar, de kleuter met een vergrootglas die mieren loopt te verbranden in de zon. Zielig - ze kunnen niemand pakken, dus pakken ze maar gewoon de zwakste waar ze plat overheen kunnen walsen! Heel zielig, en het ergste is nog - dat je tegenwoordig als persoon geen rechten meer hebt - iedereen mag overal gefilmd worden, alles mag - maar jij mag niks. Als kleine man wordt je kaalgeplukt en kapot gemaakt, en het geld gaat naar mensen die al zoveel hebben dat ze zelf niet eens weten hoeveel.
 
Hey ik heb ook niet gezegd dat ik aan hun kant sta, integendeel.

Wat ik vreemd vind, en dat is waar de schoen bij mij wringt, is dat ze de gegevens gewoon kunnen en mogen gebruiken om mensen persoonlijk af te persen, zonder dat daar een justitiële instantie aan te pas komt.

Snap dan ook niet goed waarom de rechter eerst meer onderbouwing wil hebben over de hoogte van de schadevergoeding, die zou er überhaupt niet moeten zijn, aangezien zij geen justitiële instantie zijn, en ook geen incassobureau.

Vind het dan ook kwalijk dat de rechter hier in mee wil gaan, niet alleen dfw maar ook brein, ze zijn de waakhond van de filmindustrie zeggen ze, en natuurlijk is dfw op de hoogte van de praktijken van brein, maar ik vraag me ook af of de grote overzeese filmmaatschappijen hier ook van op de hoogte zijn, en ook op de manier hoe ze het doen.

Als dit mag, wat is dan het volgende??
 
Citaat :"
Ze hebben destijds geloof ik wel netjes toestemming gevraagd bij de autoriteit persoonsgegevens om de ip adressen te mogen verzamelen, en ook te bewaren (5 jaar), en ook gekregen, heb echter wel mijn vraagtekens bij hoe dat is gegaan, en met welk doel, want zoals @Reidinga het uitlegt lijkt het er inderdaad op dat diezelfde autoriteit persoonsgegevens hiermee dus toestemming heeft gegeven om mensen op deze manier te kunnen afpersen, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Bron: "


uuh deze bron is van 2017..... ahum het 2019 nu
 
Dus als ze in 2017 toestemming hebben gekregen, zijn ze nu 2 jaar verder, en mogen ze dus nog 3 jaar lang ip adressen verzamelen?

Had die link toegevoegd om aan te tonen dat er toestemming was verleend om ip adressen te mogen verzamelen.
 
Gelukkig wonen wij in een rechtstaat. En kunnen wij dingen die in onze ogen niet rechtmatig zijn laten toetsen door een onafhankelijke rechter.
 
Gelukkig wonen wij in een rechtstaat. En kunnen wij dingen die in onze ogen niet rechtmatig zijn laten toetsen door een onafhankelijke rechter.
Helaas gaat die vlieger ook niet altijd op want wat doe je met de proceskosten mocht het niet in jouw voordeel uitpakken,op dit moment komt de afpersing om de hoek kijken want de meeste zullen dan eieren voor hun geld kiezen :(
Wat dat betreft kun je beter strafrecht hebben dit gaat veelal over civilrecht!
 
  • Like
Reacties: Shaman
Vandaag toch maar weer het bewijs dat ik het bij kodi moet houden...

Ben een serie aan het volgen op prime video genaamd Bosch...

Prime video is 30 dagen gratis maar (inmiddels verlengt omdat mijn vrouw er regelmatig wat besteld..) €2.99 per maand ?

Ben je prime lid krijg je allerlei voordelen, gratis verzending voorrang met bepaalde dingen dus eigenlijk de streaming dienst voor niks...

Maar vandaag aan seizoen 2 begonnen 1e paar afleveringen gingen goed.. En zo ineens foute boel geluid loopt niet meer synchroon met de afleveringen...

Van alles geprobeerd...

Zowel de prime app op de Shield als de vaste prime app op de tv hetzelfde euvel...

Ligt dus echt aan de app/streaming dienst...

Zoek ik dezelfde serie op kodi...Voila geen centje pijn...

Beeld goed 1080p (officiële prime app zend hem uit in 4k trouwens maar goed er valt niet naar te kijken op deze manier)

Bij kodi geluid goed en de ondertiteling goed...

Dus kodi met RD doet het nog beter als een officiële streaming dienst... ??


Edit:

Toch nog even verder gaan klooien... Viel me ineens iets op... Elke aflevering ging in Hdr vanaf aflevering 3 over in Dolby vision..

Dit uitgezet in de Shield (dolby vision) en nu "gewoon" Hdr en het klopt weer... ? ?
 
Laatst bewerkt:
  • Like
  • Grappig
Reacties: Rudolf en Maxpuk
Oei, het lijkt er hiermee op dat DFW een beetje in zijn eigen vingers heeft gesneden.

als deze uitspraak gedaan is, en definitief, dan is dat een mooi stukje jurisprudentie voor de toekomst🤷🏼‍♂️

dus eigenlijk moeten we Reinout en de zijnen dan dankbaar zijn😁
 
  • Like
Reacties: Rudolf en Spinix

Provider VodafoneZiggo hoeft definitief geen gegevens van klanten aan Dutch FilmWorks te overhandigen, zo luidt het . De filmdistributeur eist al jaren de namen, adressen en woonplaatsen van mensen die de film The Hitman's Bodyguard illegaal hadden gedownload, maar VodafoneZiggo weigerde die gegevens af te staan.
 
  • Like
Reacties: T-Bob en Reidinga