Een boxje, Windows, wie gebruikt die?

Micko

VIP
2 aug 2017
560
210
216
Dag, na het hebben van bedeling g1 ultimate en een Pi2 vroeg ik mij af wie er een Windows boxje gebruikt en welke? Even kort door de bocht, deze kan als media boxje behoorlijk goed zijn dienst doen. Geen gedoe met de netflix app en andere media apps zoals vrijwel alle Vpns en Kodi kan er goed op. Mensen nog ideeën gedachtes ten aanzien van Windows versus Android?
 
  • Like
Reacties: Lex
Die Micko wil nu inmiddels alles van ons weten haha ;):p maar leuk initiatief wat wij wel kunnen waarderen (y)
 
  • Like
Reacties: Micko
Die Micko wil nu inmiddels alles van ons weten haha ;):p maar leuk initiatief wat wij wel kunnen waarderen (y)
Ik ben een soort analoge googleo_O. Ik verkoop straks de 6 antwoorden aan bedrijven :ROFLMAO:Aangezien ik mijn beide boxjes momenten niet operationeel heb, doemen er 'andere' vragen op dan de wat technische. Die komen later weer;)
 
  • Like
Reacties: Lex
Ik gebruik zelf een goedkoop Beelink Windows boxje als PC vervanger voor het simpele werk. Werkt als een trein en inderdaad al die media apps/websites werken er ook prima op. Uiteraard ook Kodi. Nadeel is dat je wel een toetsenbord/muis of touchpad nodig hebt voor de bediening.

Voordeel van Windows. Regelmatig "firmwareupdates" Kom daar maar eens om bij een Android box.

Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom die Windowsboxen nooit populair zijn geworden. Ik kan het je aanraden,
 
  • Like
Reacties: Nigel
Ik kan je deze aanraden. Misschien kun je in het Gearbest topic nog een leuke korting krijgen.
 
  • Like
Reacties: Micko
Snap ik maar weken flink aan de prijs. Als je een Windows boxje hebt voor de addons, kodi, etc dan zou rond 110 euro maximaal zijn :sneaky:
Als je max 110 euro wilt uitgeven voor een Windows boxje had ik geen Windows box gehaald haha.
 
Deze heeft 4GB is net ff duurder maar misschien haal je met de korting net je budget.
 
Maar ik hoef eerst nog geen maar voor de opvolger van mij Pi2, beelink g1 ultimate........ :sneaky:
 
Let wel op: Intel Atom x5 zijn vaak leuke processors maar niet de snelste, Kodi zal er perfect op draaien, ook zou je er redelijk mee kunnen internetten maar daar houdt het ook wel mee op.
 
Ik heb een desktop PC in de garage staan. Daar draai ik Kodi voor in de woonkamer op. Ook DVBLogic draait daar op. En inderdaad: geen gezeur met Netflix, Ziggo Go app, YouTube enz. Werkt allemaal perfect.
In de slaapkamer heb ik een Meegopad T02. Ik merk wel dat ie de laatste tijd regelmatig na een kwartiertje of zo aan tv kijken wat vaak gaat bufferen en artefacten in beeld geeft. Dat heb ik niet met andere Windows apparaten en Netflix doet het prima op diezelfde Meegopad.
 
Idd, wat dat betreft is Windows niet slecht. Heb nu op mijn beelink Android 7, wel een gedoe met bedienen bij apps als Ziggo en Netflix.
 
Had een Minix X8H een Minix X5 een Minix Z64 Android, en een Minix Z83 Windows,probleem met de Windows Box is 32 mmc opslag,alles verkocht en via MP een Asrock ION 330 gekocht met 4 GB intern,een 256 GB SSD erin en Legitieme
Windows 10 en draait als een malle met Kodi 17.6, deze player staat op de slaapkamer,in de woonkamer had ik al een Windows Box met SSD,onder de veranda staat een oude Quadcore in een slimline behuizing,altijd de Kodi up to date voor mij geen Android Box meer ! Op MP staan deze Arock voor een schijntje te koop,SSD erin en 2 GB intern erbij en je hebt een geweldige Mediaplayer !
 
  • Like
Reacties: Micko
Heb een Spo Book Nano Mini PC gekocht,betreft een i5 cpu in een mooie geperforeerde blauwe behuizing,voorzien van een 120 gb SSD en 4 gb intern geheugen,Windows 10 Enterprise erop en uiteraard Kodi, de Netflix en Ziggo Go app,meer niet nodig,man man wat een genot om hier mee te werken !
 
  • Like
Reacties: Lex