Een simpel recept.... Voor @Arjan-E

corne

VIP
13 jan 2016
387
359
216
59
En het is gewoon erg lekker. en dit kun jij volgens mij ook maken @Arjan E.

Lees:

Men neme een doos Lu-Bastonge koeken, en maal deze met de hand grof en fijn.
Maar houdt even een stuk of 4 koeken apart voor het opdienen.

Klop 1 liter slagroom, met suiker naar smaak/ [ik ongeveer 80 gram].

Als de slagroom lobbig is, meng er dan een bakje Mascorpone [250 gram] door, en roer dan de verkruimelde Bastonge koeken er door.

Bij het opdienen, een stuk koek en caramelsaus er over.

eet smakelijk.

• Like
Reacties: Arjan E.
Iets moeilijker voor @Arjan E. :

Iemand heeft tijdens verjaardag van onze dochter een fles Strohrum gegeven, de echte met 80% alcohol!
Er werd meteen al gevraagd, wat kan ik hier mee?

Ik zei flamberen, pak maar eens een shotglaasje, en een aansteker.
Glaasje gevuld en aangestoken...

Je kunt er mixen mee maken, maar ook gebruiken om te flamberen.

Dit weekend zelf kersenflappen gemaakt.

Als eerste zaterdag kersen gekookt met suiker. kaneel en een scheut rum, en daarna gebonden met maizena.

Vandaag 10 plakken Roomboterbladerdeeg belegd met de kersen, en na het dichtvouwen, even aan 1 kant in een bord suiker gedrukt.

Daarna 15 minuten in een oven van 230 graden.

Even afkoelen, en intussen slagroom kloppen, flappen vullen met slagroom, en poedersuiker er over strooien.

Bak koffie er bij, en smullen maar!

Iets moeilijker voor @Arjan E. :

Iemand heeft tijdens verjaardag van onze dochter een fles Strohrum gegeven, de echte met 80% alcohol!
Er werd meteen al gevraagd, wat kan ik hier mee?

Ik zei flamberen, pak maar eens een shotglaasje, en een aansteker.
Glaasje gevuld en aangestoken...

Je kunt er mixen mee maken, maar ook gebruiken om te flamberen.

Dit weekend zelf kersenflappen gemaakt.

Als eerste zaterdag kersen gekookt met suiker. kaneel en een scheut rum, en daarna gebonden met maizena.

Vandaag 10 plakken Roomboterbladerdeeg belegd met de kersen, en na het dichtvouwen, even aan 1 kant in een bord suiker gedrukt.

Daarna 15 minuten in een oven van 230 graden.

Even afkoelen, en intussen slagroom kloppen, flappen vullen met slagroom, en poedersuiker er over strooien.

Bak koffie er bij, en smullen maar!
Lijkt me lekker, alleen zou ik persoonlijk de kersen vervangen voor Appels in stukjes gemengd met rozijnen.

heb ooit eens een kies gebroken op een stuk kersenvlaai waar nog een verdwaalde pit in zat, sindsdien heb ik het niet meer zo op kersen zoetigheden, behalve verse kersen, maar dan ben je je bewust dat er nog pitten in zitten, en ben je voorzichtiger met het eten ervan😁

ik weet het, als je het zelf maakt kun je dit elimineren, maar toch blijft dat voorval tussen mijn oren zitten🤣

Ik begrijp jou helemaal @Arjan E.

Ik ken mensen die hetzelfde hebben met een kippenbil of vis. ;)

Met appels heb ik pasgeleden ook gedaan, flamberen.
Niet iedereen lust het, maar het gerecht was gecarameliseerde appels, gebakken in roomboter, bruinebasterdsuiker en kaneel.

Bloedworst, en american pancakes, vanilleijs en slagroom, bitter en zoet tegen elkaar.

Scheutje rum over de appels en dan opdienen.