Dutch FilmWorks wil Nederlanders die The Hitman’s Bodyguard illegaal hebben gedownload een 'boete' van 150 euro opleggen.

Dit gaat wederom om Torrents.
Zie ook hier:

Blijkbaar hebben ze tot nu toe alleen getest.
Vandaag gaan ze beginnen met verzamelen bij de film The Hitman's Bodyguard

Sowieso ben ik van mening:
- vermijd het downloaden van Torrents, er zijn ook andere manieren
- doe je dit toch, download dan geen Torrents meer zonder VPN
- en mocht je toch een schikkingsvoorstel krijgen, bedenk dan: het is een voorstel. Je hoeft niet akkoord te gaan. Als je goede rechtsbijstand hebt of genoeg geld, kan je het ook tot de rechter laten komen. Ik denk dat DFW het erg moeilijk gaat krijgen mocht dit gebeuren.
 
  • Like
Reacties: Rudolf en Spinix
- en mocht je toch een schikkingsvoorstel krijgen, bedenk dan: het is een voorstel. Je hoeft niet akkoord te gaan. Als je goede rechtsbijstand hebt of genoeg geld, kan je het ook tot de rechter laten komen. Ik denk dat DFW het erg moeilijk gaat krijgen mocht dit gebeuren.
Een Download verzekering voor 5 euro p/m zodat we je boete aanvechten als je een schikking krijgt. :lol:
En zoals jij al aangeeft, torrents alleen nog maar downloaden met VPN en je bent veilig. En mocht je het nog eens per ongeluk zonder VPN doen ze loggen niet eens elke film, en series zoals GOT loggen ze ook niet dus er kan volgens mij op dit moment nog weinig gebeuren.
 
  • Like
Reacties: Rudolf
Pak gewoon altijd eentje met een vpn.... Ooit zullen ze ook downloaden en streamen pakken. Een beetje vpn kost rond de 3 euro per maand en kan je bv delen met 2 maatjes (1euro pp per maand) :p
 
  • Like
Reacties: Rudolf
Pak gewoon altijd eentje met een vpn.... Ooit zullen ze ook downloaden en streamen pakken. Een beetje vpn kost rond de 3 euro per maand en kan je bv delen met 2 maatjes (1euro pp per maand) :p
Haha streamers oppakken wordt lastiger vooral als je iets streamt van een vage site. Torrent protocol werkt anders & daarom kunnen ze je zo snel opsporen.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Haha streamers oppakken wordt lastiger vooral als je iets streamt van een vage site. Torrent protocol werkt anders & daarom kunnen ze je zo snel opsporen.
Hmmmm, :unsure: maar streamen / gewoon downloaden zonder vpn, 'men' kan altijd na het hebben gekregen van gegevens van een provider je traceren. Idd, dat id nog niet gebeurd (providers hebben nog geen gegevens afgestaan en er zijn nog geen schikkingsvoorstellen gestuurd). Aangezien dat providers (verplicht?) zijn om gegevens (5 jaar?) te bewaren......... :sick2:
 
De genoemde boete die wordt opgelegd is deze wel wettelijk?
Waar staat precies in het wetboek wat de boete is voor deze overtreding?
 
De genoemde boete die wordt opgelegd is deze wel wettelijk?
Waar staat precies in het wetboek wat de boete is voor deze overtreding?

Het is geen boete maar een schikking dus dat staat nergens vermeld,ben je het er niet mee eens kun je de gang naar de rechter maken met alle kosten vandien en veel mensen kiezen dan eieren voor hun geld.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Tja het komt toch wel steeds een stapje dichterbij zo. Gelukkig nu kodi ipv torrent. Heb nog geen vpn, maar zeker een overweging voor komend jaar.

Vraag aan @Spinix , in de chatbox las ik een keer dat je je helemaal geen zorgen hoeft te maken als je streamt via real debrid. Klopt dat? Hoe maakt het gebruik van real debrid het streamen veiliger?
 
Gelukkig nu kodi ipv torrent
Dat gaat niet op. Kodi is een middel. Er zijn addons die gebruik maken van torrents (zoals bubbels). Tevens is het geen rare gedachte dat er ook gejaagd wordt op streamers:regels:

De genoemde boete die wordt opgelegd is deze wel wettelijk?
Waar staat precies in het wetboek wat de boete is voor deze overtreding?
Het is geen boete maar een schikking dus dat staat nergens vermeld,ben je het er niet mee eens kun je de gang naar de rechter maken met alle kosten vandien en veel mensen kiezen dan eieren voor hun geld.


Idd zoals mrmiyagi zegt, het is civiel. De ' schade' verhalen ze op jou. Die partij moet dan aangeven met bewijzen wat de schade / omkosten zijn (in een rechtzaak). Maar eerst krijg je een schikking. :wuif:
 
Blijft de vraag hoe het gebruik van real debrid het streamen veiliger maakt?

Je kan het zo zeggen.......Het maakt niet gebruik van torrents. De pijlen worden, zo lijkt het, eerst gericht op torrents maar er zijn nog geen schikkingsvoorstellen / veroordeling geweest.
Aan dowloaders zouden de pijlen nog niet opgericht zijn albworden er wel ip adressen verzameld.
Ik denk, neem een vpn en geniet...... :love:
 
Maar was er eerst niet een regeling als je mag wel downloaden maar niet uploaden? Althans dat was vroeger toch zo met Kazaa.. Toen konden ze je enkel pakken voor uploaden, omdat je dan bestanden deelt waar je daar geen rechten toe hebt. Downloaden is een heel ander verhaal, je verdeeld namelijk niets je download enkel een bestand.. en als je het originele hebt heb je recht op een kopie voor eigen gebruik. Als ik dus bv Assasins Creed download zou ik in mijn recht staan daar ik deze UHD bluray niet kan kopieren, omdat die zo dicht gespijkerd zijn ik al allerlei apparatuur moet gaan aanschaffen om een thuiskopie te kunnen maken. Officieel gezien heb ik dan het recht om een kopie te downloaden omdat ik recht heb op een kopie voor thuis gebruik.

Zo zie je maar dat als je maar geld genoeg hebt je alles kan kopen.. Als ik een programma schrijf, en deze verkoop en deze vind ik op internet terug op verschillende sites, heb ik nog altijd niet het recht om de IP-adressen van de downloaders op te vragen en hiermee naar hun provider te stappen, en ze een boete van 150 euro aan hun been te leggen - en ze anders voor de rechter te slepen.. Dit is weer eens zoveel enorm krom. Privacy kennen ze niet meer, iedereen heeft het recht om alles van je bij te houden - maar als eindgebruiker heb je nergens recht op..
 


Idd, dat was zo

 
ik quote: "Maar muziek en films kopiëren uit legale bronnen voor privégebruik is dus nog wel toestaan."
Met andere woorden als je een dvd koopt, vervolgens via netflix of videoland deze film nog eens "huurt" mag je normaal gezien dus wel een kopie hiervan maken. Maar... als je bij videoland of netflix een film "huurt" heb je het recht om deze te bekijken binnen de periode waarvoor betaald is. Je hebt dus niet het recht om deze te kopiëren.. Volgens mij zijn ze er zelf nog niet aan uit.. Je betaald thuisheffing voor kopieën, maar je kan deze niet maken tenzij het op een niet legale manier gebeurd.

Als je dus een bluray koopt van 30/40 euro, en je kijkt deze 2x en deze is kapot heb je dus gewoon pech. Ook als je deze wilt zien op je tv die geen DHCP2.2 ondersteund, omdat je dan de beveiliging moet kraken wil je deze toch kunnen kijken - of omwegen gebruiken. Ze dwingen je dus om te betalen voor iets omdat je het toch wel doet, maar als je het doet wordt je wel gestraft.

Een kind al in de hoek zetten voordat hij iets fout doet, omdat je weet dat hij het toch wel gaat doen.
 
klopt en daarom is die thuiskoppierheffing gewoon oplichterij,diefstal hoe je het noemen wilt en altijd het zielige verhaal dat het voor de artiesten is die zien er niks van terug ,je koopt een nieuwe telefoon moet je het ook betalen waarom voor de familie foto`s/filmpjes die je er zelf op gaat zetten ?
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Inderdaad.. Het stamt nog uit oude tijd dat je moest betalen voor het luisteren naar de radio en je de radio kon opnemen op casette. Anno 2017-2018 wordt dit nog altijd gebruikt om gebruikers geld af te troggelen. Artiesten en BN'ers etc. zouden er niet zijn als wij als eindgebruiker ze niet zo zouden zien. Ik kan met me kop op tv komen, maar maakt mij nog geen BN/BV. Zij hebben hun roem en geld te danken aan de populariteit die ze krijgen van dezelfde gebruikers die ze "bestelen" met al dit belachelijke gedoe..
 
Zoals ik hierboven lees zit er overal een kern van waarheid maar die heffingen (bedrag) is vaak nihil. En laten we wel zeggen.... Al die addons,.... Het is alleen illigaal spul en je betaalt er voor de rechthebbende geen moer.
Misschien ziebik het fout maar als je streamt van convenant, fantastic, bubbels, Maverick, etc het is allemaal zwaar illigaal. Tevens geeft dit streamen mij niet het recht omdat er zgn weinig alternatieven zijn. Als GOT in de VS wel uit is en hier nog niet en later evt op dvd dan is dat zo ljkt mij. Ik lees vaak discussies waarin men bijna vindt dat je er recht op hebt omdat er nagenoeg geen alternatieven zijn...... Misschien zie ik het verkeerd.... maar dat is het mooie van dit geweldige forum...... :p
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Ik vind zelf dat ook al is de heffing nihil, je betaald voor iets en je krijgt een mes in je rug.. Ik gebruik die addon's zelf nagenoeg niet.. Heb een flinke collectie, en gebruik de addon's enkel om een film te kijken voor ik deze koop / in bioscoop zie. Zo betaal ik via telenet soms 6 of 7 euro voor een B film die rotslecht is. Uiteraard snap ik dat ze mensen willen aanpakken die hardcore downloaders zijn, en maandelijks grote hoeveelheden films binnen halen. Maar door mensen aan alle kanten te straffen, en hun vrijheid af te nemen en privacy af te pakken omdat ze bang zijn een euro te moeten mislopen.. Dat heeft daar niets mee van doen. Je mag niet downloaden en wordt bestraft, waarom moeten we dan toch die thuisheffing betalen hoe nihil ook?

In nederland zijn geen tolwegen, maar als je ineens om de a12 te mogen rijden een euro moet betalen.. terwijl je ook al wegenbelasting betaald, dan is dat toch net zo krom? Je betaald voor iets omdat je het "kan".. maar als je het ook doet ben je strafbaar.. Pak dan enkel de mensen aan die het doen en laat die domme heffing vallen want ze schoppen mensen meer en meer tegen het zere been!
 
  • Like
Reacties: XieniX