Eigen build overzetten

Bamiblok

Gevorderd
29 jun 2017
66
19
6
32
Hi allemaal,
Ik ben al enige tijd bekend met kodi/addons/etc.

Maar het lijkt me nu leuk om een eigen build te maken voor mijzelf.
Kan ik deze gewoon op de pc instellen en vervolgens de userdata en addons map zippen en de zip file installeren op mijn android box
of hoe gaat dit in zijn werking?

heb wel ergens gelezen dat je via es explorer de data kan over zetten maar wil er eigenlijk een zip van maken en via usb installeren of via het netwerk (hoeft niet via internet)
 
Ga naar %appdata% op je computer via de File Explorer en maak een .ZIP van alles in de map Kodi.
You must be registered for see images


Deze kun je dan vervolgens op een USB stick zetten. Je kunt dan via ES File Explorer op je Android Box naar je Kodi map gaan (Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/)
Verwijder dan vervolgens de huidige files in die map en kopieer de zip van je USB daar naar toe. (Daarna kun je hem daar laat uitpakken)

Succes!
 
Interessant topic.Nu ben ik ook wat aan het uitvogelen op de shield. De " build " die ik heb gemaakt, kan je die op een of andere manier opslaan en terug installeren als je niet tevreden bent met de aanpassingen die je later hebt gedaan? Soort van backup maken van je build.
 
kan ik dit niet direct in kodi importeren middels install from zip file ofzo?
Nee, zo werkt dat niet haha. Je moet doen wat ik in een reactie hier boven zij.
Interessant topic.Nu ben ik ook wat aan het uitvogelen op de shield. De " build " die ik heb gemaakt, kan je die op een of andere manier opslaan en terug installeren als je niet tevreden bent met de aanpassingen die je later hebt gedaan? Soort van backup maken van je build.
Dat kan zeker! Zijn veel manieren voor. Zal binnenkort een duidelijke Nederlandse tutorial op dit forum daarvoor aanmaken.

Op YouTube zijn een paar mooie filmpjes:
You must be registered for see medias

Er zijn ook add-ons zoals XBMC backup.
 
  • Like
Reacties: Slikt
Uitleg in het filmpje gevolgd en werkt super!!. Komt er in het kort op neer dat je mbv ES File Explorer naar de map android=>data gaat en hier kodi selecteert. Vervolgens ga je in die map naar files en kopieer je de map Kodi. Deze zet je op een usb-stick en nu staat hier je backup. Ben je niet tevreden met de verdere aanpassingen in kodi dan ga je weer mbv ES File explorer naar de map android=>data=>kodi=>files en kopieer hier je backup. @Spinix :thanks:
 
Ik heb een eigen domein, kan ik hier wel de zip file opzetten en zo installeren?
heeft iemand hier een handleiding van, weet wel dat je wat moet doen met een xml file maar weet niet welkefiles ik moet zippen enz
 
Ik heb een eigen domein, kan ik hier wel de zip file opzetten en zo installeren?
heeft iemand hier een handleiding van, weet wel dat je wat moet doen met een xml file maar weet niet welkefiles ik moet zippen enz
Alles binnen je . KODI map moet je zippen als je een build wilt. Op je eigen domein kan je .ZIP files uploaden en zo installeren op je box.
(Directory listing aanzetten)

@fransalmighty maakt binnenkort als die tijd heeft vast wel een tutorial, moeten we even een development forum sectie toevoegen met tutorials & vragen.
 
  • Like
Reacties: artdreamer
Ik heb een eigen domein, kan ik hier wel de zip file opzetten en zo installeren?
heeft iemand hier een handleiding van, weet wel dat je wat moet doen met een xml file maar weet niet welkefiles ik moet zippen enz
je kan ze idd wel op je server zetten maar je zal ook een wizard aan moeten maken en dan pas kan je via kodi je build downloaden