EPG gids HipTV

Aberg

Forumlid
19 dec 2016
20
10
6
47
Ik ben sinds kort overgestapt naar Hiptv, waar ik eerst Rapid gebruikte op de Mag256
Op zich zelf niets te klagen, goed beeld en weinig haperingen.
Wat ik wel mis bij Hiptv ten op zichte van Rapid is de EPG gids. die doet het gewoon niet op de MAG 256 bij Hiptv
Is er misschien een instelling die ik over het hoofd zie, of is het bij Hiptv niet mogelijk deze te gebruiken met de MAG 256?
 
@Aberg Sowieso had je de vraag rechtstreeks aan info@HIPTV mogen stellen uiteraard :) , maar de EPG bij MAG portals zit ingebakken dus er is geen aparte xml url zoals bijvoorbeeld in Kodi om in te vullen.

Daarnaast hebben wij een van de meest uitgebreide EPG's dus als jij op niet één zender EPG informatie aantreft wordt ik toch wel nieuwsgierig of je bij HIPTV een MAG account hebt of een m3u welke je via siptv.eu gebruikt.

In principe is er geen instelling nodig namelijk en is er gelukkig ook geen EPG storing bekend.

Op afstand blijft het altijd lastig om in te schatten wat er aan de hand is, maar ik wil vast beginnen met het cliché advies tot updaten van je MAG 256.

Maar ook eens reload portal te doen.

Laat ons even weten of je hiermee al verder komt, zo nee dan wil ik je echt uitnodigen om mij te emailen met foto's van je scherm en dan ga ik hardop meedenken aan een oplossing.
 
@Aberg Sowieso had je de vraag rechtstreeks aan info@HIPTV mogen stellen uiteraard :) , maar de EPG bij MAG portals zit ingebakken dus er is geen aparte xml url zoals bijvoorbeeld in Kodi om in te vullen.

Daarnaast hebben wij een van de meest uitgebreide EPG's dus als jij op niet één zender EPG informatie aantreft wordt ik toch wel nieuwsgierig of je bij HIPTV een MAG account hebt of een m3u welke je via siptv.eu gebruikt.

In principe is er geen instelling nodig namelijk en is er gelukkig ook geen EPG storing bekend.

Op afstand blijft het altijd lastig om in te schatten wat er aan de hand is, maar ik wil vast beginnen met het cliché advies tot updaten van je MAG 256.

Maar ook eens reload portal te doen.

Laat ons even weten of je hiermee al verder komt, zo nee dan wil ik je echt uitnodigen om mij te emailen met foto's van je scherm en dan ga ik hardop meedenken aan een oplossing.
Dank je wel Eric :)

Maar wat ik nog wel benadrukken (elders ook al aandacht aan besteed ) dat wij het advies van Eric niet delen door zijn oproep vragen voor Hiptv alleen te stellen via zijn mail.

Iedereen wordt ook van harte uitgenodigd dit ook te doen op dit infomatieve forum , wat tevens ook bedoeld is om helpdesk van hiptv te ontlasten waar Eric vast geen bezwaar tegen heeft :)
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
Allereerst bedankt voor de reactie.
Ik plaats juist mijn vragen op dit forum precies om de reden welke de Administrator (Lex) aangeeft.
Zelf kijk ik ook altijd eerst op het internet of vragen beantwoord kunnen worden.
Dit forum vult mijn inziens goed aan op de vragen en antwoorden over IPTV.

Terug on Topic
Ja ik heb een MAG account en heb net de EPG nog eens bekeken.
Zie de foto en het zegt eigelijk al genoeg.
Wel zichtbaar de huidige programma's, maar niet de programma's die volgen.
en Ja ik heb de laatste update op de MAG gezet, daarbij opmerken dat de EPG van Rapid dit probleem niet had
 

Bijlagen

  • TV_EPG.jpg
    TV_EPG.jpg
    239,5 KB · Weergaven: 37
  • Like
Reacties: Eric Hebs en Lex
[B]@LeX[/B] Vandaar dat ik schreef dat @Aberg zijn vraag per email had mogen stellen, maar ik benadruk graag dat ik niet algemeen oproep om dit alléén per email te doen en dat ook geen must is. (echter als nieuwkomer op dit forum en bij HIPTV leek het mij verstandig @Aberg op de mogelijkheid te wijzen)

Vanzelfsprekend blijft ik graag op dit forum de mensen helpen met vragen over IPTV. Wel vraag ik dan vriendelijk mij er per email op te attenderen als een vraag die alleen ik kan beantwoorden mij hier is ontgaan omdat ik supportvragen per email op volgorde van binnenkomst allemaal beantwoord binnen enkele uren, maar mijn focus minder op deze forumpost ligt en ik soms vrees een vraag over het hoofd te zien waardoor mensen langer op een reactie zouden wachten dan ze van mij gewend mogen zijn. Het was dan ook goed bedoeld advies. Het ontlasten van mijn helpdesk wordt zeker op prijs gesteld LeX, ondanks dat daar geen noodzaak voor is. We kunnen de werkdruk gelukkig gemakkelijk aan en worden niet overstelpt door vragen of klachten.

@Aberg Ik heb de foto gezien en de EPG informatie op jouw scherm is inderdaad niet zoals die normaal bij Mag gebruikers wordt getoond. Waarom je dit probleem bij Rapid niet had is lastig om na te gaan, mogelijk dat er in de tussentijd door jou óf een update instellingen zijn gewijzigd. Op afstand kan ik niet in jouw apparatuur of software kijken en heb deze vraag over een incomplete EPG op een Mag niet eerder gehad en derhalve ook geen pasklaar antwoord daarop. Sowieso hoop ik dat iemand anders ook tips voor Aberg heeft, waarbij ik Aberg weer wil uitnodigen om hier op het forum nog enkele foto's te delen van de instellingen van zijn Mag box en de inner portal. Ook andere Mag gebruikers (ongeacht welke IPTV aanbieder zij hebben) wil ik vragen om soortgelijke ervaringen zodat ik ook voor de Mag 254/256 mijn veel gestelde vragen kan uitbreiden.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Bedankt voor de reactie.
Het betreft een MAG 256, beeld is zondermeer van uitstekende kwaliteit dus daar geen klachten over.
Ik heb de instellingen voor een groot deel bijgevoegd, ik heb daar zelf weinig mee gedaan.
Daarmee bedoel ik toegevoegd of aangevuld, anders dan de link invoeren die in de email staat.
Misschien ontbreekt er een setting, maar mij is niet duidelijk wat.
Zie bijlage, mocht er nog een schermafdruk nodig zijn dan hoor ik het graag
 

Bijlagen

  • Foto_1.jpg
    Foto_1.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 35
  • Foto_2.jpg
    Foto_2.jpg
    51,8 KB · Weergaven: 34
  • Foto_3.jpg
    Foto_3.jpg
    36,9 KB · Weergaven: 37
  • Foto_4.jpg
    Foto_4.jpg
    27,2 KB · Weergaven: 35
  • Foto_5.jpg
    Foto_5.jpg
    39,8 KB · Weergaven: 33