EPG van Rapid IPTV

Biancab

Forumlid
12 aug 2016
18
9
6
53
Ik gebruik perfect player voor iptv. Het was even een puzzel om uit te zoeken hoe het werkte maar het is gelukt.
zo heb ik het ingesteld;

Download Perfect Player in de store.
Open het en ga naar instellingen ( er zit een uitklap menu ).
Je ziet dan dit beeld;

You must be registered for see images attach


Ga naar algemeen,dan krijg je dit;
You must be registered for see images attach

Klik op playlist 1 en voeg daar je m3u bestand in die je van de provider hebt gekregen. Let op , hier ging ik dus steeds de fout in. De truc is om je m3 u link eerst op te slaan op je apparaat,daar doe je verder niks mee. Kopieer dezelfde link uit je email en plak deze in de playlist 1. Klik op OK.
Ga naar EPG1 en doe daar hetzelfde. Sla eerst de epg in je apparaat op. Kopier de link en plak deze in epg1 . Laat timeshift op 0 staan. Zet de regel eronder op; download bij iedere update.
Zie voorbeeld onder.
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

Ga terug naar instellingen en klik op GUI en vink ; Toon kanalengroep als folders ; aan.
Ga weer terug naar instellingen en klik op geavanceerd en vink epg toekenningsmode aan
You must be registered for see images attach

Ga helemaal terug naar het startmenu van perfect player. De app gaat nu de zenders inladen en vervolgens de Epg. In de linkerkolom zie je nu folders van de landen. Scroll naar nederland en klik ok. Hier zie je nu de kanalen in het rood staan. De app is nu bezig om de epg in te laden Heb nu even geduld en laat hem laden.Zodra de kanalen in het wit getoond worden is de epg klaar. Zie onder.
You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

Ga nu weer naar ; instelingen, geavanceerd en vink EPG toekenningsmode weer uit. Ga terug naar je start beeld. Nu wordt de gids geladen en bijgewerkt. De voortgang zie je rechtsboven in een smal balkje. Hij geeft aan wanneer hij klaar is. Heb even geduld en doe intussen even niets. Dan ziet het er als volgt uit;
You must be registered for see images attach

Als dit allemaal is gedaan is het handig om hier een backup van te maken. Dit kan bij, instellingen,standaard en kiezen waar je de backup wilt. Als je dit gedaan hebt kan je verder alles inrichten naar je eigen voorkeur. Zoals epg met info ,klik linksboven in het uitvouw menu op het plaatje en je kan hier van alles instellen. Favorieten,gids layout enz.
You must be registered for see images attach


Ik hoop dat het duidelijk is voor iedereen. Ik zelf vind het een hele fijne Player . Je kan gewoon lekker zappen,je hebt meteen de gids bij het kanaal staan en je kan het aanpassen naar eigen wensen. Dat is iets teveel om allemaal hier te tonen maar daar kan je zelf mee experimenteren. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag.
En mocht je problemen hebben met beeld of geluid in 1080 zet dan de standaard player op ,hardware..
 
Laatst bewerkt:
Dank voor delen van die EPG link, die wist ik niet!!!! Werkt ook prima met KODI.
UK, DE, FR, NL en meer zitten er in.

:thanks:
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Biancab
Dank je wel voor de step-by-step!!! Had idd een paar dagen geleden iets op de forums van rapid erover gelezen, maar weer helemaal vergeten te vragen hier op de forums. Weer wat nieuws om mee te klooien dus, leuk ;). Straks eens uit beginnen te zoeken...
 
  • Like
Reacties: Biancab
Dank voor delen van die EPG link, die wist ik niet!!!! Werkt ook prima met KODI.
UK, DE, FR, NL en meer zitten er in.

:thanks:

Hoe stel je het dan in in Kodi? Gewoon een "nieuwe" m3u downloaden en dan niet de epg tool er bij gebruiken? Die link dan in simpele iptv cliënt zetten? Wat zijn de verdere stappen dan (er van uitgaand dat je ook simpele iptv cliënt gebruikt). Gebruik liever kodi dan appje van derden namelijk.
Deze is inderdaad van rapid tv. Alleen epg Belgie krijg ik nog steeds niet helaas.

Misschien wat voor Eric Hebs, hij heeft de Vlaamse EPG wel. Misschien zou hij met rapid er voor kunnen zorgen
 
@Biancab ik heb je post even verhuist naar IPTV en geranemed naar EPG van Rapid IPTV omdat er veel vraag naar is en jij de eerste bent die met dit nieuws + uitleg komt waarvoor grote dank.
 
  • Like
Reacties: Biancab en gm0110
In perfect player werkt het bij mij perfect, alleen krijg ik het nog niet draaiend in kodi 17b5. Heb wel het filmpje van rapidiptv
You must be registered for see medias
volledig gevolgd en de settings staan precies zoals in het filmpje, maar geen EPG in kodi, ook niet na cache clearen van tv en epg :(. Ik vind perfect player lang zo lekker niet werken als iptv simple client, maar op de website van perfect player staat dat je kan exporten naar iptv simple. Alleen weet ik niet hoe. Is dit een extra bij de premium in app purchase (2,09€)? Want ik heb de free client namelijk. Iemand enige andere suggesties om de epg in iptv simple werkend te keijgen?
 
Heb de regels overgenomen zoals die hierboven staan, zie de screenshots
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach

En dan wel een onbewerkte m3u gedownload van RapidTV anders werkt het niet :)
Heb de regels overgenomen zoals die hierboven staan, zie de screenshots
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach

En dan wel een onbewerkte m3u gedownload van RapidTV anders werkt het niet :)
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
 
  • Like
Reacties: TKore
Niiice, bedankt, zo eens proberen, maar eerst wil mijn andere helft de speech van clinton even zien :confused:
 
  • Like
Reacties: gm0110
Niiice, bedankt, zo eens proberen, maar eerst wil mijn andere helft de speech van clinton even zien :confused:

Je kan natuurlijk altijd achteraf wel je m3u bewerken en dingen aanpassen en eruit halen die je niet wil...

Ja of ik nu blij word dat Trump heeft gewonnen of Clinton, geen van beide zijn geschikt, volgens mij maakt het ook niet uit, is 1 pot nat... allemaal toneel xD
 
Ja en ik heb @Plenkske gevraag of het nut heeft als hij zijn tool zo aanpast op een of andere manier dat we én mijn epg en die van rapid kunnen gebruiken, zodat we ook de vlaamse hebben plus niet afhankelijk van rapid zijn
 
Zou ook niet blij zijn als ik tussen die 2 moest kiezen. Ik bewerk mijn kanalen in kodi zelf via de groepmanager, net zo makkelijk (voor mij).

Eric Hebs: ben benieuwd, want hoe completer, hoe beter :). Zag wel dat perfect player ook een functie heeft om meerdere epg's te laden (nog niet geprobeerd). Als het nou wat lekkerder zou werken...
Gm0110: het bleek bij mij dus nog niet te werken, en ben dus maar weer gaan onderzoeken... Blijkt dat ik bij de epg link maar 1 slash had staan na de http: ipv 2. Wat voel ik me idioot. Werkt bij mij nu dus wel met mijn initiële settings uit het filmpje van rapidiptv. Problem solved dus, nu nog hopen een vlaamse epg
 
Dankjewel!

Via jou uitleg geïnstalleerd en werkt goed!

Alleen me EPG word anders weergegeven, weet jij hoe dat kan?

You must be registered for see images
 
Hoe stel je het dan in in Kodi? Gewoon een "nieuwe" m3u downloaden en dan niet de epg tool er bij gebruiken? Die link dan in simpele iptv cliënt zetten? Wat zijn de verdere stappen dan (er van uitgaand dat je ook simpele iptv cliënt gebruikt). Gebruik liever kodi dan appje van derden namelijk.


Misschien wat voor Eric Hebs, hij heeft de Vlaamse EPG wel. Misschien zou hij met rapid er voor kunnen zorgen

Dat zou super zijn.
 
Bedankt voor de tutorial, werkt prima in Kodi!
Jammer van het ontbreken van Belgische EPG, heeft iemand hier al eens contact opgenomen met Rapid hiervoor?

Bij perfect player zou je inderdaad 2 playlists met elk een eigen EPG kunnen maken; maar om een of andere reden vind ik Kodi aantrekkelijker. Mijn vrouw kan dan ook besturen met de remote app en perfect plays is beperkt tot het TVscherm.
 
De makers van Perfect Player hebben kort geleden ook een remote uitgebracht 'Perfect Remote' waardoor je dus Perfect Player vanaf je telefoon kan bedienen, dus daar heb je geen Kodi (meer) voor nodig om dat te kunnen..

Bedankt voor de tutorial, werkt prima in Kodi!
Jammer van het ontbreken van Belgische EPG, heeft iemand hier al eens contact opgenomen met Rapid hiervoor?

Bij perfect player zou je inderdaad 2 playlists met elk een eigen EPG kunnen maken; maar om een of andere reden vind ik Kodi aantrekkelijker. Mijn vrouw kan dan ook besturen met de remote app en perfect plays is beperkt tot het TVscherm.
 
Bedankt voor de tutorial, werkt prima in Kodi!
Jammer van het ontbreken van Belgische EPG, heeft iemand hier al eens contact opgenomen met Rapid hiervoor?

Bij perfect player zou je inderdaad 2 playlists met elk een eigen EPG kunnen maken; maar om een of andere reden vind ik Kodi aantrekkelijker. Mijn vrouw kan dan ook besturen met de remote app en perfect plays is beperkt tot het TVscherm.

Hmm, Belgische EPG is toch gewoon (gedeeltelijk) aanwezig?