Ervaringen IPTV

Peter1908

Gevorderd
4 sep 2016
97
21
6
42
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met IPTV (via Kodi) over een langere periode. Is het bij jullie al zo stabiel dat je IPTV gebruikt als vervanger van je huidige (of oude) tv provider? Of gebruiken jullie het alleen om zenders te bekijken die bij je provider niet in het standaard pakket zit?

Ik zelf gebruik het nu sinds een paar dagen en sinds gisteren eigenlijk pas een paar uur achter elkaar incl EPG.
De werking van mijn huidige Libreelec Alpha versie op Raspberry Pi3 icm IPTV bevalt erg goed, de meeste kanalen zijn van prima kwaliteit, hoewel ik vanavond wel wat haperingen had bij NPO3.

Bedankt voor jullie reactie!

Groet,
Peter
 
Ik gebruik Kodi 17 Beta 2 op de pc en alhoewel deze nog in ontwikkeling is ben ik zeer tevreden. Gebruik het nu 4 maanden met IPTV en heb het eigenlijk de hele dag aan staan (muziek, films, tv, etc, etc).
Soms reageert Kodi niet meer, maar simpel opnieuw starten en hij werkt weer (kan komen omdat deze nog in ontwikkeling is).
Verder heb ik RapidTV. En daar valt nog wel wat op aan te merken, soms valt een zender 5 minuten weg, maar over het algemeen, ja ik zou het gebruiken als vervanger van vaste TV (mist 1 issue opgelost wordt, maar das in werking). En natuurlijk dat je met Kodi je series en films gewoon op aanvraag kan doen. Dus ja :D
 
Dat niet reageren heb ik bij zender die geen stream hebben, dat loopt alles vast en herstart mn Pi, zelfde vd week bij tv gids toen ik die nog niet had ingesteld.
Helaas zijn precies Ziggo Voetbal en Fox Sports 1 van matige kwaliteit en dat is wel balen voor een voetbal liefhebber :( Maar dat ligt natuurlijk aan Rapid en niet aan Kodi.
 
Sterker nog @Peter1908 , ik woon sinds april op mezelf en heb nooit een tv abonnement gehad. Alleen glasvezel internet :)
Ik heb zelf niet zo'n hoge eisen aan live tv , omdat ik het zo min mogelijk kijk. Mijn vriendin wil het wel iets meer kijken...
Maar Rapid is van zulke kwaliteit dat het een erg goede vervanger is. En naast de kwaliteit is het natuurlijk ook goedkoper dan bij de normale providers.

ja ik zou het gebruiken als vervanger van vaste TV (mist 1 issue opgelost wordt, maar das in werking)
Welk issue ?
 
Als ik het als vervanger neem, zal ik bij Rapid toch 2 abo`s af moeten nemen omdat er soms 2 tv`s in huis aan staan. En als ik zie wat een los glasvezel abonnementje (alleen internet) kost hier in de buurt, dan zit een standaard tv pakket er haast gratis bij. Zeker omdat onze huidige provider (Caiway) alleen all-in-one abonnementen levert en concurrentie is met alleen internet haast net zo duur als het instap abo van Cai way :(
Maar het abonnement ga ik waarschijnlijk wel downgraden, de extra zenderpakketten kunnen er waarschijnlijk wel vanaf.
 
Als ik het als vervanger neem, zal ik bij Rapid toch 2 abo`s af moeten nemen omdat er soms 2 tv`s in huis aan staan. En als ik zie wat een los glasvezel abonnementje (alleen internet) kost hier in de buurt, dan zit een standaard tv pakket er haast gratis bij. Zeker omdat onze huidige provider (Caiway) alleen all-in-one abonnementen levert en concurrentie is met alleen internet haast net zo duur als het instap abo van Cai way :(
Maar het abonnement ga ik waarschijnlijk wel downgraden, de extra zenderpakketten kunnen er waarschijnlijk wel vanaf.
Echt idioot hoeveel het kan verschillen per regio, zelf als je dezelfde mogelijkheden hebt qua verbindingen: glasvezel, kabel en evt nog telefoonlijn.
Toen ik het ging afsluiten wilde ik twee dingen: 100/100 snelheid én de mogelijkheid dat ik ALLEEN mijn eigen router hoef te gebruiken. De goedkoopste optie was KPN: 480 euro voor een jaar (3 maanden 25, 9 maanden 45). Ook is het bij KPN best makkelijk om een eigen router in te stellen. De experiabox ligt dus netjes in een doos op zolder ;)
Als ik dan TV (of alles in 1) erbij zou pakken , zou ik meteen 100 tot 150 euro per jaar meer kwijt zijn. Afhankelijk van provider en of je 2 tv's wilt hebben. Daarbij zit je ook weer met die interactieve tv kastjes die je tegenwoordig moet gebruiken bij glasvezel tv. Lastiger (niet onmogelijk) aan te sluiten op eigen router, en je hebt weer extra aansluitingen nodig in je huis... allemaal wel mogelijk maar toch lastiger. IPTV is dus, zeker als maar 1 tv tegelijk aan is, goedkoper én makkelijker.
 
Echt idioot hoeveel het kan verschillen per regio, zelf als je dezelfde mogelijkheden hebt qua verbindingen: glasvezel, kabel en evt nog telefoonlijn.
Toen ik het ging afsluiten wilde ik twee dingen: 100/100 snelheid én de mogelijkheid dat ik ALLEEN mijn eigen router hoef te gebruiken. De goedkoopste optie was KPN: 480 euro voor een jaar (3 maanden 25, 9 maanden 45). Ook is het bij KPN best makkelijk om een eigen router in te stellen. De experiabox ligt dus netjes in een doos op zolder ;)
Als ik dan TV (of alles in 1) erbij zou pakken , zou ik meteen 100 tot 150 euro per jaar meer kwijt zijn. Afhankelijk van provider en of je 2 tv's wilt hebben. Daarbij zit je ook weer met die interactieve tv kastjes die je tegenwoordig moet gebruiken bij glasvezel tv. Lastiger (niet onmogelijk) aan te sluiten op eigen router, en je hebt weer extra aansluitingen nodig in je huis... allemaal wel mogelijk maar toch lastiger. IPTV is dus, zeker als maar 1 tv tegelijk aan is, goedkoper én makkelijker.

Allemaal oplichters zijn het die providers, ik ben abo vrij, wil ik mn abo aanpassen zit ik er weer een jaar aan vast :(
Interactieve TV willen we hier toch ook nog niet missen (opnemen, pauzeren, begin gemist etc). Ik hou denk toch nog maar ons standaard abonnement aan.
 
Sterker nog @Peter1908 , ik woon sinds april op mezelf en heb nooit een tv abonnement gehad. Alleen glasvezel internet :)
Ik heb zelf niet zo'n hoge eisen aan live tv , omdat ik het zo min mogelijk kijk. Mijn vriendin wil het wel iets meer kijken...
Maar Rapid is van zulke kwaliteit dat het een erg goede vervanger is. En naast de kwaliteit is het natuurlijk ook goedkoper dan bij de normale providers.


Welk issue ?
Dat Nickelodeon 's avonds niet naar Spike gaat maar naar Nick Toons. In het weekend heb je Glory en MMA wat ik graag kijk.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Dat Nickelodeon 's avonds niet naar Spike gaat maar naar Nick Toons. In het weekend heb je Glory en MMA wat ik graag kijk.
Bij onze provider gaat die ook niet naar Spike volgens mij, zal wellicht per provider verschillen en bij IPTV ook.
 
Dat niet reageren heb ik bij zender die geen stream hebben, dat loopt alles vast en herstart mn Pi, zelfde vd week bij tv gids toen ik die nog niet had ingesteld.
Helaas zijn precies Ziggo Voetbal en Fox Sports 1 van matige kwaliteit en dat is wel balen voor een voetbal liefhebber :( Maar dat ligt natuurlijk aan Rapid en niet aan Kodi.
Valt me wel op dat de kwaliteit van Foxsports tijdens live eredivisie wedstrijden van SD naar 1080p gaat. Waarschijnlijk doen ze dat om serverkosten te besparen. Ik heb Rapid IPTV
 
Ik denk dat je bedoeld van 1080p naar sd .. want die ervaring heb ik hier
 
Ligt eraan hoe je bekijkt. Bij niet live is het sd (ok, voorheen wel 1080p) Nu live gewoon 1080p
 
Ligt eraan hoe je bekijkt. Bij niet live is het sd (ok, voorheen wel 1080p) Nu live gewoon 1080p
Ja vreemd je zou inderdaad het omgekeerde verwachten omdat meer mensen willen kijken live dat ze dan naar SD schakelen. Enfin Feyenoord-ADO in 1080p keurig. Wedstrijd erna op fox1 drama met bufferingen.
 
Ook op hun forum, klaag ik weleens. Vooral het geluid van bepaalde zenders is om te huilen. Te lage bitstream bij AAC 5.1 geluid. Niet dat voor mij belangrijk is, kijk ook gewoon via Telfort Glasvezel.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Ik heb nu mijn ziggo horizon opgezegd en alle extra zenders opgezegd ik heb nog een contract tot juni maar hier helaas geen glasvezel dus internet van ziggo is het snelste met 300/30
Alleen los kost het na 3 maanden 58 euro pm
Terwijl ik nu met standaard tv 62 kwijt ben
Dus ja weinig andere opties
En wanneer glasvezel komt is onduidelijk
 
qhdtv waaonder ook de reseller rapid valt geloof ik is nu weer een paar zenders kwijt. zo zijn sport ziggo en fox 4-6 ineens weg alsook één. Hopelijk weer snel terug. En een qhdtv non reseller kost stukken minder.
 
Ik heb nu Rapid ongeveer een viertal maanden. Kwaliteit is wisselend per dag. Soms is het wel goed, maar op andere dagen veel bufferproblemen en zijn sommige zenders zelfs in z'n geheel niet te ontvangen. Kortom: Leuk voor erbij maar is voor mij zeker geen vervanger van de reguliere TV. Gebruik het om naar de commerciële Engelse zenders te kijken (Sky) en naar Film1.