Ervaringen met nvidia shield tv pro (2019)

webber

Actief
21 jan 2019
38
8
6
51
Hallo,

momenteel gebruik ik de tvbox pro (2016) met Android 5 en kodi 18.9 Leia.
Ik heb last van kodi dat steeds afsluit en traag reageert wat waarschijnlijk komt door de oude androidversie en langzame processor en een nieuwe kodiversie.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe mediabox met kodi en ben uitgekomen op de nvidia shield tv pro (2019) wat overal als beste uit de bus komt.
Heeft iemand ervaringen met deze shield? En weet iemand wanneer er een nieuwe nvidia shield uitkomt?

met vriendelijke groet,

Miguel
 
Hoi Miguel, lees even het volgende artikel door wat wellicht wat van je vragen zal beantwoorden om een keuze te maken.



En om toch nog een alternatief aan te bieden (mocht je geen games spelen via de Shield) is deze Formuler ook nog interessant:
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

momenteel gebruik ik de tvbox pro (2016) met Android 5 en kodi 18.9 Leia.
Ik heb last van kodi dat steeds afsluit en traag reageert wat waarschijnlijk komt door de oude androidversie en langzame processor en een nieuwe kodiversie.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe mediabox met kodi en ben uitgekomen op de nvidia shield tv pro (2019) wat overal als beste uit de bus komt.
Heeft iemand ervaringen met deze shield? En weet iemand wanneer er een nieuwe nvidia shield uitkomt?

met vriendelijke groet,

Miguel

Jep heb hier tijdens een contest op dit forum één gewonnen, en @Shaman ook.

ik kan niet namens @Shaman spreken, maar persoonlijk is dit voor mij de beste speler die ik heb gehad, als je deze koopt ga je geen spijt krijgen?

gemiddeld vernieuwen de shields elke 2 jaar, gezien je nu een 2015, 2017 en de 2019 versie hebt, dus ligt het in de lijn der verwachting dat je in 2021 een nieuwe kan verwachten.

de AI upscaling is fantastisch, en de kleuren zijn supermooi.

echt een aanrader wat mij betreft.
 
De nvidia shield pro 2019 is een echte alleskunner als je veel streamt , wel duur in aanschaf maar dan heb je ook wat .Ook de updates zijn prima .Prima beeld en top in kleuren . Zou wel een hele dure aankoop zijn als je alleen het gebruikt voor kodi , er zijn dan genoeg alternatieven o.a. : mi box s , firestick , google Tv , om maar wat te noemen .
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Ik heb er één gekocht en de eerste ervaringen zijn super. Het beeld is superhelder en kodi sluit niet meer steeds af en als je een andere app kiest, springt hij ook niet steeds terug naar het beginscherm. De shield reageert supersnel i.p.v. langzaam bij mijn oude apparaat en ik kan weer nederlandse tv programma's terugkijken van npo en rtl xl.
De rest moet ik nog ontdekken.
 
Ik heb er één gekocht en de eerste ervaringen zijn super. Het beeld is superhelder en kodi sluit niet meer steeds af en als je een andere app kiest, springt hij ook niet steeds terug naar het beginscherm. De shield reageert supersnel i.p.v. langzaam bij mijn oude apparaat en ik kan weer nederlandse tv programma's terugkijken van npo en rtl xl.
De rest moet ik nog ontdekken.
Mag ik vragen welke je nu hebt gekocht, de 2017 of 2019?
 
En was de levertijd ? Want je leest de gekste verhalen op dit forum over maanden vertraging na je bestelling!
 
Erg handig is dat de shield Google Chromecast heeft.
Elke video vanaf je telefoon ( youtube, Facebook, Whatsapp e.d. ) kan je direct casten op de shield.

Grt.

Miguel
 
Ik heb de shield pro 2019 exact een jaar, heb er geen moment spijt van. Snel en krachtig. Heb een ssd van 250 Gb met een behuizing van icybox voor usb 3.0 aangesloten zodat ik meer apps en andere dingen kan installeren .En het werkt zeer snel via de ssd.

 
Hallo.
Ik had om Kodi addons te streamen een Nvidia Schield pro 2020 gekocht maar het verwachte resultaat bleef ver achter en heb de Schielt weer snel verkocht en werk nu met Ugoos AM6 Plus.
Voor mij een wereld van verschil.
Geen haperingen geen blur loopt niet vast en boven alles lekker snel
 
Hallo.
Ik had om Kodi addons te streamen een Nvidia Schield pro 2020 gekocht maar het verwachte resultaat bleef ver achter en heb de Schielt weer snel verkocht en werk nu met Ugoos AM6 Plus.
Voor mij een wereld van verschil.
Geen haperingen geen blur loopt niet vast en boven alles lekker snel

kan me hier totaal niet in herkennen???‍♂️

daarmee zeg ik niet dat jouw bevindingen niet waar zijn, maar wel dat dit voor het eerst is dat ik dit hoor.

maar Hey, als de Ugoos AM6 Plus voor jou werkt, dan is dat ook prima???
 
Hallo,
Dank voor je reactie en ja, ik snap het.
Er zijn natuurlijk legio redenen om iets wel of niet te doen.
Voor mijn combi werkt het in elk geval prima.
Philips OLED en Ugoos AM6 Plus.
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Ik heb een probleem met de shield, ik zie de Shield opslag niet in mijn Windows Verkenner meer, ik zie wel een icoontje, maar ik kan niet in de map navigeren, en dus iets naar de shield copieren, iemand een idee ?
 
Zou zomaar kunnen dat je even naar de instellingen op de Shield moet gaan. Instellingen - apparaat voorkeuren - opslag - Transfer files over local network. Deze moet aan staan. Login en password kun je hier ook vinden.
 
Ik ben ook ermee bezig .Win 10 update heeft SMB1 file overdracht uitgeschakeld en Shield werkt daar op .Kijk op you tube naar How to enable file transfer SMB1 on nvidia shield windows 10 ander lukt het niet hier is url youtube probeer dit anders lukt niet
 
  • Like
Reacties: turbo