HansSetting (aka Kanalenlijst Hans) addon

KobusKrukas

Expert
12 apr 2017
191
134
16
65
Vorig jaar was ik op zoek naar Free-to-Air IPTV kanalen en kwam terecht op de website van De Transponder (satellietgebrukersgroep uit Apeldoorn) en vond daar een download van een internationale Enigma bouquetlijst met Free-to-Air IPTV-, Internetradiokanalen met internationale webcams genaamd "Kanalenlijst Hans".
Op dat moment kwam ook medeforumlid Ernst Reidinga met de de m3u-editor en daar zat de mogelijkheid in om Enigma-bouquets in een m3u-file te importeren, ergo ik had op dat moment er een hele rits kanalen bij om mee te 'spelen'.

Helaas was het natuurlijk altijd wel weer een 'gedoe' om de lijst (of delen ervan) te importeren in mijn m3u-file (vooral omdat de lijst regelmatig wordt onderhouden en bijgewerkt).

Vanzelfsprekend ben ik de website van De Transponder wel regelmatig in de gaten gaan houden en zag op een gegeven moment dat er in de december-uitgave van hun maandblad een addon werd besproken die de bewuste lijst gebruikt en redelijk simpel te installeren is. Het nadeel is alleen dat de addon niet ergens in een standaard repo zit, maar even gedownload moet worden van de GitHub-pagina van de ontwikkelaar (is overigens ons medeforumlid Opvolger - ook bekend van de NPO Gemist addon).
Het grote voordeel van de addon is dat deze bij het opstarten de laatste versie van de kanalenlijst download zodat je altijd de meest 'verse' in de addon hebt.

De addon is redelijk simpel en er hoeft na installatie ook niets meer ingesteld te worden, je kunt gewoon door de hoofdcategorieën scrollen en een bewust kanaal of webcamstream aanklikken om te kijken - helaas ontbreken nog de internetradiokanalen.

Alle informatie is te vinden in de PDF-versie van het clubblad van De Transponder
De addon in ZIP-formaat is hier te vinden:

Kortom: een lekker eenvoudige addon om met een groot aantal (90 op dit moment) kanalen en webcamstreams te spelen.
 
Ik mag het misschien niet zeggen, maar die lijst staat in onze downloadsectie! Waar? (pm...) :D
 
  • Like
Reacties: KobusKrukas
hanssettings wie is er niet groot mee geworden ;)

Mooi dat je dit toch deelt en ook de addon onder de aandacht brengt kunnen toch heel wat mensen wat aan hebben.
 
  • Like
Reacties: KobusKrukas
Ik mag het misschien niet zeggen, maar die lijst staat in onze downloadsectie! Waar? (pm...) :D
Als het geen grove schending is van onze forum regels Corne ... is publicatie van die link geen bezwaar.
 
Kodi forum Internationaal heeft de repo geweigerd ivm illegale streams dus ja dit wordt een schending van de nieuwe forumregels
Helaas is de addon niet goedgekeurd door Kodi. Ze vertrouwen niet alle streams. Ik kan ook niet garanderen dat alle streams legale source hebben. Dus is hij afgekeurd.
 
Dat zijn grote woorden van iemand die diensten verkoopt afkomstig van diefstal en dagelijks alle maatschappelijke regels aan zijn laars lapt.
Dat zijn grote woorden van u die met deze post de maatschappelijke regels aan de laars lapt. Zij niet ***************** en ga eens in op mijn opmerking ipv iemand aan te vallen. Maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kodi forum Internationaal heeft de repo geweigerd ivm illegale streams dus ja dit wordt een schending van de nieuwe forumregels

Volgens mij ligt het iets genuanceerder, KODI wil de garantie dat de meegeleverde streams legaal zijn en dat kan door de makers van de lijst niet gegarandeerd worden - vandaar dat KODI hem geweigerd heeft en niet omdat er (bewezen) illegale streams in zouden zitten.
 
  • Like
Reacties: Espero en Opvolger
Volgens mij ligt het iets genuanceerder, KODI wil de garantie dat de meegeleverde streams legaal zijn en dat kan door de makers van de lijst niet gegarandeerd worden - vandaar dat KODI hem geweigerd heeft en niet omdat er (bewezen) illegale streams in zouden zitten.
De nuance klopt inderdaad, maar er zitten streams tussen (wat makkelijk te controleren is) welke niet Free to the Air zijn om zo maar te zeggen. Deze streams zijn dus niet legaal.
 
Het is geen grove schending @LeX, ze staan gewoon bij Satellitefun. ;)

En wat de lijst betreft, ik heb zojuist de addon toegevoegd en de lijst bekeken en ik zie niks illegaals hierin, het zijn gewoon fta-zenders.

Ik had gehoopt op wat andere zenders...
 
  • Like
Reacties: KobusKrukas
Het is geen grove schending @LeX, ze staan gewoon bij Satellitefun. ;)

En wat de lijst betreft, ik heb zojuist de addon toegevoegd en de lijst bekeken en ik zie niks illegaals hierin, het zijn gewoon fta-zenders.

Ik had gehoopt op wat andere zenders...

Hoi @corne

Ik vond de opmerking van UnlimitedNL al een beetje vreemd, ik heb een aantal streams gechecked en zie deze alleen terug als FTA en/of als vrij beschikbare streams op de betreffende websites.
 
Ik vind het een zeer leuke Kodi addon en heb hem dan ook installed op mijn Nvidia Shield.
Het is natuurlijk niet zo dat dit enkel legale fta streams zijn, een simpel voorbeeldje is bijvoorbeeld...
YLE 1 tv en YLE 2 tv de Finse zenders, deze worden dmv conax beveiligd zoals op onderstaande foto te zien is.
Deze en wat meer zenders maken het natuurlijk wel illegaal daar kan geen twijfel over bestaan.
 

Bijlagen

  • 9A052775-5A39-4B01-8581-444E915CC16D.png
    9A052775-5A39-4B01-8581-444E915CC16D.png
    749,9 KB · Weergaven: 115
  • Like
Reacties: UnlimitedNL
Ik vind het een zeer leuke Kodi addon en heb hem dan ook installed op mijn Nvidia Shield.
Het is natuurlijk niet zo dat dit enkel legale fta streams zijn, een simpel voorbeeldje is bijvoorbeeld...
YLE 1 tv en YLE 2 tv de Finse zenders, deze worden dmv conax beveiligd zoals op onderstaande foto te zien is.
Deze en wat meer zenders maken het natuurlijk wel illegaal daar kan geen twijfel over bestaan.

@stevie-vvv

Dan ga je er vanuit dat de streams in de addon vanuit de satelliet gestreamd worden, echter kun je op de site van YLE ook de live-uitzending kijken.
Verder is YLE een openbare omroep dan zullen de uitzendingen sowieso beschikbaar moeten zijn...
 
De hoofd reden van afkeur bij Kodi is dat de lijst extern wordt opgehaald. En mogelijk nu of in de toekomst niet helemaal of totaal niet legale links krijgen. Maar ik denk dat zowel Hans als ik niet zitten te wachten op illegale links in de lijst.