Exodus / Covenant / Placenta Library Integration

marcel1988

Senior
25 jul 2016
319
229
216
35
Exodus heeft tegenwoordig Library integration :)
wat je hiermee kan is eigenlijk de serie of film die je in je bibliotheek wilt hebben toevoegen aan het dashboard :)

Om dit voor elkaar te krijgen moet je het volgende doen.

  • Open Exodus en doe exact de volgende stappen hieronder:
You must be registered for see images

You must be registered for see images

You must be registered for see images

You must be registered for see images

You must be registered for see images


Hier zie je waar je tv-series en films worden opgeslagen. Deze map gaan we nu openen in het bestandsbeheer.
  • Let erop dat de Userdatamap op elk apparaat ergens anders staat. Hieronder een lijst:
  • Android Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/ (see )
  • iOS /private/var/mobile/Library/Preferences/Kodi/userdata/
  • Linux ~/.kodi/userdata/
  • Mac /Users/<your_user_name>/Library/Application Support/Kodi/userdata/
  • LibreELEC/OpenELEC /storage/.kodi/userdata/
  • Windows C:\Users\"Gebruikersnaam"\AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\
Volg de stappen exact zoals hieronder:
You must be registered for see images

You must be registered for see images

You must be registered for see images

You must be registered for see images

You must be registered for see images


Hier zie je 2 mappen:
  • Movies
  • TvShows.
Ga op 1 van die mappen staan en open het menu, selecteer hier als eerste: Media Veranderen. Selecteer dan Video's:
Nu gaan we de twee mappen toevoegen aan de Bibliotheek: ga op de map Movies staan. open het menu en selecteer inhoud wijzigen. Geef als Inhoud: Speelfilms. en selecteer daarna OK. dan word er gevraagd om te scannen. Selecteer hier JA. Doe dit zelf met de TvShows map.


Stappen plan:
You must be registered for see images

You must be registered for see images

You must be registered for see images

You must be registered for see images

You must be registered for see images

You must be registered for see images


Als je al deze stappen gedaan hebt, gaan we nu de content toevoegen aan je bibliotheek.
Open exodus en selecteer Films of Series. Selecteer de Film of Serie welke je aan je bibliotheek wilt toevoegen en open het menu.
Selecteer Add To Library. Nu word je film of serie toegevoegd. deze word gelijk gescand en ingeladen.

Stappenplan Films:

You must be registered for see images

You must be registered for see images


Stappenplan Series:
You must be registered for see images

You must be registered for see images


Als laatste gaan we instellen dat kodi bij elke keer opstart, er word gescand naar nieuwe inhoud in de mappen. Volg onderstaande stappen exact:
You must be registered for see images

You must be registered for see images



Het grote voordeel hiervan is, dat je nu in kodi alle films en series hebt staan in je beginscherm. Dit houd ook al je bekeken afleveren bij.
Elke keer als je kodi start. zal Exodus gaan controleren welke series je hebt toegevoegd. en of daar nieuwe aflevering van zijn. Ook dit staat in je beginscherm. Heb je al aflevering gezien. ga dan naar de serie toe, open het menu, en selecteer: Markeer als bekeken. Nu komt er een vinkje te staan. Dit Vinkje houd in dat de aflevering bekeken is.

Ook is het zo, als je een aflevering niet helemaal af kijkt, en de volgende dag kodi weer aanzet en met de serie verder gaat.
dan kun je verder gaan waar je gebleven was.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het in week al geprobeerd en het werkt fijn . Nu heb ik niet gekeken als het ook automatisch naar trakt word gezet bij specto wel je moest het wel instellen .
 
Ik had het in week al geprobeerd en het werkt fijn . Nu heb ik niet gekeken als het ook automatisch naar trakt word gezet bij specto wel je moest het wel instellen .

Dit werkt ook in combinatie met trakt. trakt hoef je alleen maar als addon te instaleren. en dan instellen dat je de films en series wilt syncen met je trakt account. ;)
je hoeft geen extra instelling te doen in exodus zelf :)
 
  • Like
Reacties: mike.r
De tutorial exact gevolgd. En idd als ik een serie "add to library" doe zet ie hem netjes bij series op het beginscherm. Als ik daarna een film "add to library" doe en ik kijk dan bij speelfilms zie ik niets staan. Vreemd ;););) @marcel1988 heb Jij de oplossing mss voor me?
Vind dit toch wel een zeer waardevolle toevoeging en will het absoluut werkend krijgen
 
Probeer kodi eens opnieuw op te starten.
Anders ga naar de map movies, in je userdata folder\exodus en kijk of je wel de juiste inhoud geselecteerd hebt bij de map speelfilms.
 
Als ik binnen exodus > gereedschap > exodus: library > exodus: movie folder
Kijk dan zie ik wel de film staan die ik heb toegevoegd
 
Als ik binnen exodus > gereedschap > exodus: library > exodus: movie folder
Kijk dan zie ik wel de film staan die ik heb toegevoegd

Daarna moet je nog een aantal dingen doen. lees even goed terug. want ik kan niet kopieren en plakken nu.
Vanaf de 6de foto, die stappen moet je volgen. zowel voor de film folder als voor de serie folder.
 
Je moet de film library ook nog actieveren dan moet het werken . Je moet het voor film en series apart doen
 
Daarna moet je nog een aantal dingen doen. lees even goed terug. want ik kan niet kopieren en plakken nu.
Vanaf de 6de foto, die stappen moet je volgen. zowel voor de film folder als voor de serie folder.

Het vreemde is dat bij series wel alles netjes in het beginscherm komt. Maar bij film krijg ik dat niet voor elkaar. Dus zie niet de film in het beginscherm staan helaas. Alles check dubbelcheck gedaan. En kodi ook meerdere malen opnieuw opgestart
 
Super tutorial!
Wist niet dat dit kon met Exodus.

Wel jammer dat als je een serie toevoegt aan je Library dat Exodus denkt dat je de serie nog niet hebt gekeken, terwijl ik Trakt.TV eraan gekoppeld heb. (Even als bekeken mankeren en het probleem is dus opgelost).
 
Super tutorial!
Wist niet dat dit kon met Exodus.

Wel jammer dat als je een serie toevoegt aan je Library dat Exodus denkt dat je de serie nog niet hebt gekeken, terwijl ik Trakt.TV eraan gekoppeld heb. (Even als bekeken mankeren en het probleem is dus opgelost).

als je net de serie toevoegd. herstart dan even kodi. of open trakt. dan syncd hij vanzelf ;) dan komen je bekeken aflevering ook in je kodi te staan :)
 
  • Like
Reacties: Spinix
Gisteren even mee zitten rommelen en ziet er goed uit, alleen worden bij mij nieuwe afleveringen niet op basis van het scannen naar nieuwe inhoud toegevoegd (na het opstarten). Daarvoor moet ik binnen Exodus eerst zelf de bibliotheek bijwerken. Dan wordt immers de nieuwe aflevering op de tvshow locatie toegevoegd en vervolgens wordt dit als nieuwe inhoud herkend. Ben ik iets vergeten?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren even mee zitten rommelen en ziet er goed uit, alleen worden bij mij nieuwe afleveringen niet op basis van het scannen naar nieuwe inhoud toegevoegd (na het opstarten). Daarvoor moet ik binnen Exodus eerst zelf de bibliotheek bijwerken. Dan wordt immers de nieuwe aflevering op de tvshow locatie toegevoegd en vervolgens wordt dit als nieuwe inhoud herkend. Ben ik iets vergeten?

dit heb ik ook.
kijken het 24/48 uur aan. dan doet hij het vanzelf. ik heb echt geen idee waarom dat is.
 
dit heb ik ook.
kijken het 24/48 uur aan. dan doet hij het vanzelf. ik heb echt geen idee waarom dat is.

Ok, ik wacht nog even af..

Btw werkt trakt sync vanuit exodus bij jou wel? Bij mij sinds de update naar 3.1.16 niet meer namelijk, via de trakt addon doet het hier wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik trakt als losse addon en niet in de config van exodus. dan werkt het probleemloos :)
 
Klopt de losse addon werkt prima! Nieuwe afleveringen worden helaas nog steeds niet toegevoegd..

in kodi ook onder systeem -> media -> Bibliotheek ook aangevinkt dat bij elke keer opstarten de bibliotheek gescand moet worden?
 
in kodi ook onder systeem -> media -> Bibliotheek ook aangevinkt dat bij elke keer opstarten de bibliotheek gescand moet worden?

Ja dat werkt, alleen exodus haalt de nieuwe afleveringen niet automatisch op. Als ik dat handmatig vanuit exodus doe dan komt ie keurig in de bibliotheek te staan. Anyway ik heb net trakt sync vanuit exodus weer aan de praat gekregen dus ik stap af van de bibliotheek! Thnx voor de hulp!

(Ik kan het linkje wel ff posten hoe trakt weer werkend te krijgen? Iets met de API)
 
Weet iemand of die Library integratie ook bij Covenant werkt?