Experiabox v10

mrmiyagi

Administrator
Medewerker
30 okt 2016
3.030
1.684
216
47
Ik heb dus een experiabox v10 is het hierop mogelijk iets van een vpn te draaien.
Wat ik zelf uitgevogeld heb lukt dit niet en zit de box gewoon potdicht.
Maar misschien dat iemand van jullie knappe koppen het een en ander weet.

Ben gewoon wat aan het klooien en vroeg het me af dus bij deze.
 
Dat gaat je zeker niet lukken op je (helaas) dichtgetimmerde KPN modem. Heb hem zelf ook..
Je kunt er een ander modem achter hangen en je KPN Experiabox op brigemodus zetten zodat je met je andere (nieuw gekochte) modem wel VPN etc kunt inschakelen.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Of dit mits je KPN hebt:

Heb dit zelf ook werkend.
 
Of dit mits je KPN hebt:

Heb dit zelf ook werkend.


Dan kun jij dus ook onderweg meer met de kpnitvonline app zoals dit

Dat wilde ik eigenlijk ook eens uitproberen eigenwijs als ik ben via experiabox ,maar moet dus echt via externe router,was er al bang voor maar dacht wie weet is er hier iemand die wel een ingang wist ;)
 
Nope, heb een iets oudere versie:

Werkt nog perfect, dus vind het nog geen rede om een nieuwe te kopen. ;)

Oke nice ik wilde ook zoiets op zetten voor onderweg vandaar mijn vragen ;)

toch mooi dat het kan als je bij de specs kijkt van die oudere routers staat er alleen dat ze vpn pass through zijn en geen vpnserver maar dat maakt dus blijkbaar niets uit om het werkend te krijgen.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Als je enkel gebruikt wilt maken van een vpn server.
koop dan simpel een raspberry pi en instaleer hier openvpn server op.
Poort open zetten in je experiabox naar de raspberry. en je hebt voor weinig een vpn server opgezet.
En je kan de raspberry voor nog meer doeleinde gebruiken daarna nog ;) Denk bijvoorbeeld aan een mysql server als je meerdere kodi apparaten in huis hebt zodat de bibliotheek gedeeld wordt. ( ga zo maar door ;) )

Raspberry pi is ongeveer 60-70 euro nieuw. router kost als gauw 100-120 euro nieuw.
Tweedehands Raspberry pi kun je ook doen. met een beetje goed zoeken heb je er wel eentje voor 40 eur0 inclusief alle onderdelen.

Tutorial voor het opzetten van een openvpn server op een raspberrry pi:
 
Klopt inderdaad de raspberry is ook een optie dank voor het mee denken @marcel1988 ;)
Post automatically merged:

@marcel1988 lukt dat ook nog met een raspberry pi 2b dat vpn verhaal of zou je altijd voor een 3 gaan ?
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: marcel1988
@marcel1988 lukt dat ook nog met een raspberry pi 2b dat vpn verhaal of zou je altijd voor een 3 gaan ?
*Bemoeit zich ermee* Dat zou met een Pi 2b ook gewoon moeten lukken hoor. Maar als je nog geen Pi in huis hebt was ik wel meteen voor de 3 gegaan of de nieuwste versie die ze laatste hebben uitgebracht

 
*Bemoeit zich ermee* Dat zou met een Pi 2b ook gewoon moeten lukken hoor. Maar als je nog geen Pi in huis hebt was ik wel meteen voor de 3 gegaan of de nieuwste versie die ze laatste hebben uitgebracht


Geen probleem @Spinix Duidelijk ;)
 
Yep! "gewoon" VPN verbinding opzetten naar je ASUS router (in mijn geval de RT-AC68U) en de iTV app ziet dat ik binnenshuis ben.

Ben in bezit gekomen van de asus RT-AC51U en daarmee lukt het ook om een openvpn op te zetten ;)
Geen super snelle router uiteraard maar voor mij nu even voldoende heb zelf ook maar 100/100 glasvezel dus deze voldoet voor mijn doeleinden om te testen met kpn itv online e.d.

@BaZnGa__ kun jij ook je opnames bekijken buitenshuis ik neem normaal altijd op met de glaszenders en dan werkt het niet :(
Heb ook die kpn itv app eens op androidbox gezet maar dat lijkt niet lekker te werken heb jij of wellicht iemand anders nog tips over.
 
@BaZnGa__ kun jij ook je opnames bekijken buitenshuis ik neem normaal altijd op met de glaszenders en dan werkt het niet :(
Ik heb zojuist even gekeken. Heel veel opnames hebben een icoontje waar bij staat "deze kan je alleen op tv ontvanger kijken" ... dus die werken sowieso niet in de app. Is zo te zien per zender verschillend.
Bij opnames waar dit niet zo is werkt het hier gewoon (heb nu VPN aan).

Maar uhm... voor 'kpn itv' heb je geen VPN meer nodig he. In heel de EU kan je die gewoon gebruiken, als je maar internet hebt.
Er schijnen wel een aantal zenders te zijn die alleen 'binnenshuis' werken dus dan kan VPN nog wel nuttig zijn. Ik weet even niet welke zenders dit zijn.
 
  • Like
Reacties: Spinix
tnx @Plenkske voor het meedenken het klopt mbt de EU maar omdat je een vpn met huis opzet zou je alle zenders moeten kunnen zien die je thuis ook kunt ontvangen vandaar ;)
Ik had al wel vernomen dat kpn met een update bezig is en dat als HD op1 begint je dan iig die opnames wel zou moeten kunnen zien dat icoontje heb ik dus ook of je moet via de app opnemen (dan geen glasopname)
 
Ben in bezit gekomen van de asus RT-AC51U en daarmee lukt het ook om een openvpn op te zetten ;)
Geen super snelle router uiteraard maar voor mij nu even voldoende heb zelf ook maar 100/100 glasvezel dus deze voldoet voor mijn doeleinden om te testen met kpn itv online e.d.

@BaZnGa__ kun jij ook je opnames bekijken buitenshuis ik neem normaal altijd op met de glaszenders en dan werkt het niet :(
Heb ook die kpn itv app eens op androidbox gezet maar dat lijkt niet lekker te werken heb jij of wellicht iemand anders nog tips over.
Precies wat @Plenkske zegt! Nu hoeft het niet meer. Maar voorheen kon ik alleen de niet HD zenders bekijken & terugkijken via de app. Zit momenteel ook in het BETA team van de nieuwe iTV app, en waarschijnlijk komt HD kijken via de app ook beschikbaar.

En inderdaad KPN is bezig met HD op 1, echter dit gaat gefaseerd en niet bepaald snel als je het mij vraagt. ( ). (Hier nog steeds niks helaas)
 
  • Like
Reacties: Plenkske en Spinix
Die nieuwe app is ruk tot op heden helaas :(geen beeld etc.... klachten op kpn forum stromen binnen.
Ziet er wel mooi uit en chromecast ondersteuning.
En mocht er via iets anders dan een phone of tablet gekeken willen worden komt het vpn verhaal weer om de hoek ;)
Hier ook nog geen HD op 1 is wel beter dan nu want ik kan nu geen opnames kijken onderweg omdat ik thuis op glas op nam.
Maar ik zie wel een mooie toekomst voor die app ziet er leuk uit dus even afwachten maar.
Maar ze zijn iig leuk bezig bij kpn en ik hobby lekker verder....
 
Laatst bewerkt:
Die nieuwe app is ruk tot op heden helaas :(geen beeld etc.... klachten op kpn forum stromen binnen.
Ziet er wel mooi uit en chromecast ondersteuning.
En mocht er via iets anders dan een phone of tablet gekeken willen worden komt het vpn verhaal weer om de hoek ;)
Hier ook nog geen HD op 1 is wel beter dan nu want ik kan nu geen opnames kijken onderweg omdat ik thuis op glas op nam.
Maar ik zie wel een mooie toekomst voor die app ziet er leuk uit dus even afwachten maar.
Maar ze zijn iig leuk bezig bij kpn en ik hobby lekker verder....

Ik vind de nieuwe app wel een verbetering, alleen het opstarten is wat traag. De enkele keren die ik hem tot nu toe heb gebruikt werkte alles. Chromecast ook even geprobeerd en werkt prima !
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi