Factcheck: maken illegale downloads de bioscopen kapot?

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Mooi artikel van RTL nieuws:

 
Tja, misschien kan je ook zeggen dat als er geen download / torrent / streams waren de groei nog vele keren groter is. Ik vraag mij wel af of de block buster er nu meer last van hebben dan de gesubsidieerde Europese films? Persoonlijk denk ik dat de block buster er helemaal niet last van hebben (Got, marvelfilms etc)
 
Het heeft voor veel mensen waarschijnlijk ook te maken met "heb ik tijd om naar de bios te gaan" . Het kost nou eenmaal wat meer tijd om naar de bioscoop te gaan, dan dat je een film thuis kijkt.

In mijn studententijd had ik een Pathe Unlimited abonnement en gingen we elke week 1 tot 3 keer naar de bios. Dan is het dat geld wel waard ;)
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Het heeft voor veel mensen waarschijnlijk ook te maken met "heb ik tijd om naar de bios te gaan" . Het kost nou eenmaal wat meer tijd om naar de bioscoop te gaan, dan dat je een film thuis kijkt.

In mijn studententijd had ik een Pathe Unlimited abonnement en gingen we elke week 1 tot 3 keer naar de bios. Dan is het dat geld wel waard ;)
En tegenwoordig hebben mensen al steeds minder tijd.... En nu met de tijd van thuis makkelijk een filmpje kijken via Netflix is veel makkelijker en soms net zo leuk..
 
  • Like
Reacties: Plenkske
daarbij laatst ben ik transformers gaan zien in de bioscoop in Aalst. Betaal er 16 euro per ticket, zit in kapotte stoelen waar ik rugpijn van heb, beeld was wazig en ondertitels lijken te bewegen, en het geluid was verschrikkelijk. De subwoover voor onder het scherm zat heen en weer te stuiteren, en was zeer storend. Thuis heb ik deze nogmaals gekeken in 4k met 13.2 surroundgeluid geluid, zonder schreeuwende kinderen, en een goede bank met de benen omhoog..

Ik betaal graag voor een film, maar 16euro en dan geen goed beeld of geluid, en een scherm dat maar 3x zo groot als Mn tv thuis.. nee, dan liever thuis..
 
Sommige films ga ik in de bioscoop bekijken omdat deze het beste tot hun recht komen in een bioscoop zoals de blockbusters en andere thuis op tv via steaming, de laatste zijn dan de iets mindere films. ik geef jaarlijks toch zo een 150 an 180 euro uit aan films in de bioscoop
 
daarbij laatst ben ik transformers gaan zien in de bioscoop in Aalst. Betaal er 16 euro per ticket, zit in kapotte stoelen waar ik rugpijn van heb, beeld was wazig en ondertitels lijken te bewegen, en het geluid was verschrikkelijk. De subwoover voor onder het scherm zat heen en weer te stuiteren, en was zeer storend. Thuis heb ik deze nogmaals gekeken in 4k met 13.2 surroundgeluid geluid, zonder schreeuwende kinderen, en een goede bank met de benen omhoog..

Ik betaal graag voor een film, maar 16euro en dan geen goed beeld of geluid, en een scherm dat maar 3x zo groot als Mn tv thuis.. nee, dan liever thuis..
Zo te horen ligt het hier aan de bioscoop/zaal ;) Zelf nog nooit last gehad van de dingen die je noemt, in een bioscoop.
 
  • Like
Reacties: Reidinga