Fall outs...

Mies75

Forumlid
7 sep 2022
14
0
1
Ben nog redelijk nieuw in de iptv wereld en dus nog op zoek naar wat antwoorden.

Mijn huidige hardware setup is als volgt:
(Ster netwerk)

-Ziggo 350/35 mbit internet
-ziggo modem in bridge mode
-gigabit koper uplink naar tplink deco m9
-cat5e uplink naar fast ethernet switch
-cat 5e kabeltje van switch naar formuler z10 pro max.

Op zowel de deco m9 als de formuler staat het ip adres op statisch, inclusief default gw en google dns server.

Ipv6 staat uit.

Uiteraard is de formuler voorzien van de meest recente firmware.

Probleem is dat ik eens in de zoveel tijd, random een netwerk fallout krijg waarbij mijn beeld bevriest en na een aantal pogingen weer terug komt.

Om lan problemen uit te sluiten had ik een konstante ping lopen naar eerst het ip adres van de deco m9 en daarna naar de google dns server.

Dit op zowel lan als wifi.
In 45 minuten tijd maar een paar pinnetjes kwijt geraakt.

Diverse keren naar factory default gegaan op de formuler.

Ik lees overal dat vaste bekabeling beter zou zijn dan wifi maar ik merk weinig verschil.

Enigste bottleneck zou op het bekabelde netwerk nog de fast ethernet switch kunnen zijn die geen ipmg snooping ondersteund.

Mijn eerste iptv provider was een regelrecht drama en ben net overgestapt naar een kort abonnement bij sebnetiptv.
Deze provider is stukken beter.

Zouden de huidige problemen nog te maken kunnen hebben met mijn huidige hardware/software setup of moet ik eerder aan de iptv provider denken?

inmiddels ook ff een testlijntje aangevraagd bij iptv plus aangezien ik daar ook goede ervaringen over las.

Alle tips zijn welkom voor deze iptv leek.

Bvd!

Michel.

I


You must be registered for see images attach
 
Net even de formuler rechtstreeks aangesloten op de vrije gigabit poort van de deco m9, dus switch buitengesloten, en ik kreeg toch weer een wegvallende connectie.

Nu maar even de 24 uur test doen van iptv plus....tenzij iemand nog een idee heeft?
 
Net even de formuler rechtstreeks aangesloten op de vrije gigabit poort van de deco m9, dus switch buitengesloten, en ik kreeg toch weer een wegvallende connectie.

Nu maar even de 24 uur test doen van iptv plus....tenzij iemand nog een idee heeft?
Lijkt aan je provider te liggen.
Bekabeld is altijd beter dan WiFi.
Gebruik je een VPN, dat geeft ook vaak issues. Heb ik ook af en toe maar ik heb de voorkeur voor het gebruiken van een VPN.

Vraag eens een testlijntje aan bij ander aan (iptv totaal, dark, multi, aliexpress) en kijk hoe dat gaat. En weet niet wat je allemaal voor andere dingen op je netwerk doet maar dat kan ook nog invloed hebben.

Sinds ik van Ziggo overgestapt ben op KPN gaat het ook wat beter. Daar kunnen ook nog issues liggen. M.a.w. veel geklooi maar je komt er wel.
 
  • Like
Reacties: Mies75
Lijkt aan je provider te liggen.
Bekabeld is altijd beter dan WiFi.
Gebruik je een VPN, dat geeft ook vaak issues. Heb ik ook af en toe maar ik heb de voorkeur voor het gebruiken van een VPN.

Vraag eens een testlijntje aan bij ander aan (iptv totaal, dark, multi, aliexpress) en kijk hoe dat gaat. En weet niet wat je allemaal voor andere dingen op je netwerk doet maar dat kan ook nog invloed hebben.

Sinds ik van Ziggo overgestapt ben op KPN gaat het ook wat beter. Daar kunnen ook nog issues liggen. M.a.w. veel geklooi maar je komt er wel.
Inmiddels alle bekabeling uit de meterkast terug getrokken naar mijn voorraadkast waar nu een gigabit switch staat die ipmg snooping ondersteund ( ook aangezet op wl router)

Ook van ziggo nu een connect box gekregen ipv de technicolor.

Het lijkt wat beter te gaan.
geen compleet wegvallende verbinding meer maar af en toe loopt het beeld vast.

Ik gebruik geen vpn.

Momenteel is het ziggo via de kabel en anders terug in de tijd met adsl.

Halverwege volgend jaar komt en glasvezel van t mobile waar ik dan meteen naar ga overstappen.

Heb van het weekend een testlijntje gedaan bij iptv plus en dat ging eigenlijk heel soepel


Heb alleen nu net voor 3 maanden afgenomen bij mijn huidige provider.

Ff kijken hoe het in de komende tijd gaat.
 
Laatst bewerkt: