ff voorstellen... met een begeleidende vraag

Alphonso

Nieuwkomer
31 mei 2021
3
0
1
61
Hallo mijn naam is Alphons, kom uit het zuiden des lands en leef een bourgondisch leven.
In een grijs verleden heb ik een FLIXTRONIX TV-box gekocht. Nooit wat mee gedaan tot nu.......
Het is een MXQ met android 4.4.2. erop.
Gezien de snelle opvolging van android loop ik dus hopeloos achter en il graag upgraden naar een hogere versie.
Dan de vraag: welke kan mijn box aan?
Via diverse sites een legio van upgrades gevonden maar nog staads de vraag; welke?
Build nummer is: KOT49H.20160716 test-keys - Kernel version: 3.10.33 gao@ubuntu#6 Thu Juli 16:32:34 CST 2016
Nu de formule 1 races volgend jaar naar een Zweedse streamer gaan wil ik graag goed voorbereid zijn.
Ik heb een zoontje van 11jaar die graag filmpjes kijkt.
Hopelijk krijg ik wat leuke respons!!!
Grt. en onthoud; Blijf Vriendelijk, Dat kost niets!
Alphonso
 
Welkom @Alphonso op het forum updaten zou nog wel wat kunnen maar verwacht er niet te veel van.
Beter investeer je in een fatsoenlijke box of stick van bijvoorbeeld xiaomi of een shield (andere prijsklaase).
Die boxen draaien op echte android tv.

Ik zou het forum eens rustig doorlezen en er je voordeel mee doen.
 
Welkom @Alphonso op het forum updaten zou nog wel wat kunnen maar verwacht er niet te veel van.
Beter investeer je in een fatsoenlijke box of stick van bijvoorbeeld xiaomi of een shield (andere prijsklaase).
Die boxen draaien op echte android tv.

Ik zou het forum eens rustig doorlezen en er je voordeel mee doen.
Hoi, dank je wel voor je snelle reactie.
Alvorens idd weer geld te moeten uitgeven wil ik me eerst een beetje vertrouwd maken met de diverse TV-boxen die er zijn.
Een kennis heeft een Mut@nt en is er zeer tevreden over.
Dus als u me eerst wilt helpen met het upgraden van mijn huidige TV-box zou ik u daar heel erkentelijk voor zijn.
Welke methoden zijn er? Heb ik altijd een PC/Laptop nodig om te upgraden? Welk USB brand programma geeft de minste errors?
Vroeger of later ontkom ik er ook niet aan een betere box te kopen maar voor nu wil ik eerst kijken of ik deze nog aan de gang krijg.
Grt. Alphonso.
 
Upgraden naar een hogere Android versie is geheel afhankelijk welke chipset in jou box zit. En gezien je huidige Android versie zal deze waarschijnlijk niet hoog genoeg zijn voor een recentere versie. Je hebt waarschijnlijk een chipset in de S80x serie. Daar zal je dan een Android image voor moeten vinden van een meer recente versie. Mocht je die vinden, dan is het is mogelijk om deze te installeren via de Amlogic Burning Tool. Dit vanaf PC/Laptop en USB A male-male kabel.
 
Mocht je box een s905, s912 of s922 soc hebben dan kan je ook overwegen er android tv op te installeren

 
Upgraden naar een hogere Android versie is geheel afhankelijk welke chipset in jou box zit. En gezien je huidige Android versie zal deze waarschijnlijk niet hoog genoeg zijn voor een recentere versie. Je hebt waarschijnlijk een chipset in de S80x serie. Daar zal je dan een Android image voor moeten vinden van een meer recente versie. Mocht je die vinden, dan is het is mogelijk om deze te installeren via de Amlogic Burning Tool. Dit vanaf PC/Laptop en USB A male-male kabel.
Hallo, bedankt voor je reactie. Een korte vraag. Waar vind ik mijn chipsetting? Alles wat ik kan inzien via het menu of via settings heb ik vermeld in een eerdere reactie. Misschien overzie ik iets......
Grt. Alphons.
 
Hallo, bedankt voor je reactie. Een korte vraag. Waar vind ik mijn chipsetting? Alles wat ik kan inzien via het menu of via settings heb ik vermeld in een eerdere reactie. Misschien overzie ik iets......
Grt. Alphons.
Met de aida64 app vind je meer info over android toestellen
 
  • Like
Reacties: Shaman
.... of Google. En uiteindelijk zal het ook in jou box vermeld staan. Moet ie wel open.