films kijken op tv vanaf pc via kodi

mattheu

Gevorderd
13 feb 2019
57
14
6
65
hallo ik weet dat er al veel over geschreven is en ik heb het allemaal gelezen maar kom er niet uit
ik heb coreelec op mijn box geinstaleerd daarin zit kodi 18 werkt allemaal prima maar als ik een filmpje vanaf de pc met w10 wil afspelen gaat dit niet
vroeger op mijn w7 pc had ik een gedeelde map die ik via smb kon zien maar helaas lukt dit niet meer ik heb gelezen over een account maken op de pc met een wachtwoord of zoiets maar dat werkt ook niet en is omslachtig iemand misschien een tip hoe dit makkelijk te doen hartelijk dank alvast voor de hulp
 
Heb je op je W10 PC netwerkdetectie en bestanden delen ingeschakeld. Heb je ook al 1 of meerdere mappen als gedeelde map geactiveerd?
Welke foutmelding krijg je als je via Kodi je W10 PC wilt benaderen?
 
shaman bedankt voor je reactie ja dit heb ik allemaal gedaan eigenlijk hetzelfde als ik altijd deed behalve wachtwoord gebruiken dit heb ik uitgeschakeld had ik eigenlijk altijd al voorheen met w7

als ik nu in kodi op nieuwe locatie toevoegen op smb netwerk klik kom ik wel in mijn pc in de standaard mappen videos enz maar kom niet in de gedeelde map die ik ook daadwerkelijk wil zien deze word ook niet getoond alhoewel hij volledig gedeeld is, nu heb ikzelf gelezen dat dut komt door smb2 dit schijnt standaard te zijn in w10 pc maar verder kom ik er ook niet mee ik kom niet in mijn gedeelde map deze word niet zichtbaar wat doe ik nu verkeerd ik ga er van uit tenminste dat hoop ik dat iemand hier op het forum dit toch wel voor elkaar heeft gekregen en dit wil delen fingers crossed
 
Als ik het goed begrijp kun je wel een video afspelen uit bv de map Videos op je PC, maar niet uit de map waarin je eigenlijk je films hebt staan? De map wordt dus niet eens gezien?
Klinkt bijna alsof er een instelling niet goed staat. Kijk eens in de instellingen van je film-map. Ga naar eigenschappen-tabblad delen- geavanceerd delen-machtigingen. Welke namen van groepen of gebruikers zie je daar? Zelf heb ik daar aangegeven: iedereen met de machtigingen: volledig beheer.
 
ja dat heb ik ook maar helaas het schijnt aan de beveiliging van w10 te liggen maar hoe weet ik ook niet helaas
 
Als de films op de pc staan, waarom dan niet gewoon een HDMI kabel via de pc naar de tv???

Windows 10 begint steeds meer te zeiken en moeilijk te doen wat dit betreft. ;)
 
... of je films verplaatsen naar een map die wel benaderbaar is tot er iemand met een betere oplossing komt.
 
nou een kabel is niet mogelijk helaas zijn 25 meter en de films verplaatsen naar een andere map is geen oplossing hij moet ook de gedeelde map kunnen zien
 
Ga dan eens naar verkenner en type daar in de adresbalk \\localhost . Daar kun je zien welke mappen er gedeeld zijn op jouw PC. Als je film-map daar niet tussen staat, dan is er iets niet goed in je instellingen.
 
nou daar staat de map bij die ik gedeeld heb dus daar zit het wel goed
Post automatically merged:

nou via upnp werkt het wel maar via smb niet als ik op locatie toevoegen klik op smb gebeurt er niets vreemd
 
Als je in Kodi dus gaat naar Videos - bestanden - + toevoegen Videos - Toevoegen Videolocatie - bladeren - blader naar nieuwe locatie - Windows netwerk (SMB) - Workgroup - "naam van jouw PC" . Dan krijg je de lijst met gedeelde mappen op jouw PC te zien. Daar zou ook jou film-map tussen moeten staan. Toch? Laat anders even weten waar jij precies vastloop.

Kijk anders ook even in je instellingen - diensten - SMB client of de hoogste protocolversie SMBv3 daar is ingesteld, de laagste op geen en bij werkgroep jouw werkgroep naam ingesteld staat. Standaard is dit WORKGROUP, maar misschien heb jij dit veranderd.
 
Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie ik heb alles opnieuw geinstaleerd ja shaman ik heb alles ingesteld zoals je beschrijft en als ik dan klik op smb komt er een balk met niks erin alleen een pijltje terug word je toch gek van via upnp werkt het wel ik zou het niet meer weten waar dit aan ligt
 
Ik heb op mijn xiaomi mi mediaspeler Plex geïnstalleerd deze tvbox staat op de slaapkamer,
en mijn iMac onder in de woonkamer daar staan allerlei films en series in de film map.
De imac staat standby (dus niet helemaal uitgezet) en kan alle Films draadloos kijken op de tv in mijn slaapkamer.
heb ook op de iMac Plex erop.
 
Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie ik heb alles opnieuw geinstaleerd ja shaman ik heb alles ingesteld zoals je beschrijft en als ik dan klik op smb komt er een balk met niks erin alleen een pijltje terug word je toch gek van via upnp werkt het wel ik zou het niet meer weten waar dit aan ligt
Zeker heel vaag probleem. Want je zou, na een schone installatie, toch in ieder geval "workgroup" moeten zien. Als dat al niet komt en je krijgt ook geen foutmelding, dan wordt het lastig.

You must be registered for see images attach


Dit zijn de standaard instellingen. Neem aan dat die van jou er ook zo uitziet.
 
ja dat zie ik ook maar als ik in locatie toevoegen kies voor smb krijg ik een scherm met een lege balk met het pijltje er in voor terug
 
Hmmm.......... kun je hier wat mee?
 

Bijlagen

  • Ik kan in Kodi mijn gedeelde Windows netwerk map niet meer benaderen.pdf
    628,8 KB · Weergaven: 25
'nou zo geprobeerd maar als ik alles zo invul zegt hij fout niet toegestaan beetje vreemd terwijl ik via upnp wel gewoon er in kom dan moet ik het maar zo doen
maar het blijft toch knagen waarom het niet lukt
 
Is van afstand lastig te zeggen. Heb zelf lang genoeg met LibreELEC en CoreELEc gewerkt, maar altijd gewoon via SMB mijn PC kunnen benaderen. Misschien dat iemand anders nog een idee heeft? :vraag:
 
ja vreemd ik heb zelfs alle beveiligingen uitgezet alles zo ingesteld als overal beschreven maar via smb wil het gewoon niet lukken zeer vreemd toch bedankt voor je hulp shaman
 
  • Like
Reacties: Shaman
@mattheu kom je met een ander toestel wel in je gedeelde map? Probeer eens vlc of x-plore op een android telefoon. Zo kan je in ieder geval uitsluiten of het aan je pc of aan je box ligt


Ik gebruik ook smb in kodi, en moet de locatie zelf ingeven, als ik laat zoeken lukt het ook nooit