Films streamen van PC naar TV

Als je me in een PB even je mailadres stuurt, deel ik een bestandje met je waarin stap voor stap (voorzien van screen shots) beschreven staat hoe het moet
Waarom niet even hier delen/posten..?
Hebben andere leden er misschien ook nog wat aan... ?
 
  • Like
Reacties: Lex
Sure! Geen probleem!
Moet ik alleen even de plaatjes uploaden. Is net iets meer werk. Daarom dacht ik het zo te doen.
Het aanmaken van een gebruiker onder Windows gaat wel lukken, toch?

Ik post het zo even
 
  • Like
Reacties: ateam278
Ga naar bijvoorbeeld “Video’s” à “Bestanden” à “Toevoegen video’s”

“Toevoegen videolocatie”

“Bladeren”

“Netwerklocatie toevoegen…”

You must be registered for see images attach


Belangrijk: Geen “\\” voor het netwerkpad!

Klik “Ok”



Om vanaf een Android TV apparaat te kunnen verbinden met de Windows machine moet er eerst een lokaal account als administrator aangemaakt worden op de Windows machine en moeten de credentials daarvan gebruikt worden. Verder moet als gedeelde locatie de naam van de share op de betreffende locatie (bijvoorbeeld “e”) ingevuld worden.

You must be registered for see images attach


Selecteer de zojuist aangemaakte netwerklocatie.

You must be registered for see images attach

Selecteer de juiste locatie.
 
  • Like
Reacties: Slikt
En je moet dus even zorgen dat je op de Windows machine een aparte gebruiker hebt die toegang heeft tot de shares. Tot enkele maanden geleden was het heel simpel: hard disk sharen, op Android apparaat met Kodi lokatie toevoegen, naar machine browsen, Microsoft account waaronder Windows machine draaide gebruiken om in te loggen en klaar. Nu kun je dat Microsoft account niet meer gebruiken
Post automatically merged:

Als je me in een PB even je mailadres stuurt, deel ik een bestandje met je waarin stap voor stap (voorzien van screen shots) beschreven staat hoe het moet
Oke , ga dat proberen,zal mijn schoonzoon vragen om mij daarbij te helpen,alvast bedankt.

Charlie