fire tv stick 4k

1 mrt 2019
1.086
473
216
Vorige week heb ik een fire tv stick 4k besteld bij amazon, ik heb hem getest, goedgekeurd, en de 2de gen firestick (van enkele dagen ervoor) terug gestuurd.

De 4k is iets vlotter en dat is het enige verschil, maar dat iets vlotter neemt wel dat beetje frustratie weg, 's ochtends voor de eerste koffie.

De 4k fire stick heeft (alle amazon fire tv producten trouwens) een heel drukke launcher met constant veranderende banners (reclame voor films en series) , en lijsten met apps waarvan amazon blijkbaar denkt dat ik ze interessant zou vinden (niet dus), die niet te verwijderen zijn. De processor draait dus constant.
De 2de gen fire stick had (vermoedelijk) hierdoor zelfs een beetje moeite om door zijn eigen menu's te gaan, nog voor er apps opstonden. Maar de fire stick 4k doet alles moeiteloos, net zo snel als mijn mi box, misschien zelf een klein beetje sneller.
Ik heb de app 'launcher hijack' erop staan, die zorgt ervoor dat ik die drukke launcher niet hoef te zien en kodi direct bij het opstarten opent, andere apps open ik dan in kodi.
( )

Alle android tv apps gaan ook gewoon op de fire tv toestellen, want het is gewoon android tv maar dan wat aangepast, de amazon appstore zou zelfs meer apps hebben (maar geen kodi).
Zelf sideload ik alles, want zonder je fire tv stick aan een amazon account met kredietkaart info te koppelen werkt de amazon appstore niet.

Ook kan je scherm en geluid van je telefoon naar de fire stick casten (amazon noemt het screen mirror)

De fire stick heeft geen open ingebouwde usb poort, maar een OTG micro usb kabel hub op de voedings usb poort lost dit eenvoudig op, mocht het nodig zijn.

De afstandsbediening van de fire stick vindt ik handiger dan die van de mi box, want er zijn meer knoppen (terugspoelen, play/pause , doorspoelen, mute en menu knop) en via ir wordt de tv's geluid en power rechtstreeks bediend. Helaas werkt de microfoon op het afstandsbediening niet met google assistant maar met alexa, dus geen voice search in kodi (handing als je youtube in kodi kijkt).

Nu kost de fire stick 4k 59,99€ en dat vind ik te veel, want voor dat geld (iets minder zelfs) heb je ook een xiaomi mi box, en de ingebouwde usb poort, voice search in kodi en de zuivere android tv launcher van de mi box zijn voor mij grote pluspunten. Maar ik heb deze stick geen €59,99 betaald, tijdens amazons lente kortingen was de prijs 34,99€ (2de gen firestick was 24,99€).
Volle pot vindt ik te duur , maar midden juli heeft amazon 'prime day' en normaal zijn alle amazon producten dan weer afgeprijsd.


Mijn conclusie: de amazon fire tv stick 4k is tijdens kortingsperiodes een goed en goedkoper alternatief voor de mi box.
 
Momenteel is de fire stick 4k weer in de aanbieding (€35) bij amazon.de en mediamarkt.de. Je moet wel naar Duitsland om ze op te halen.
 
Ik kreeg een camelcamelcamel email dat de amazon fire tv stick 4k nu 30€ kost
En levering in België zou nu wel mogelijk zijn.
Mocht je iets krachtiger nodig hebben, ook de fire tv cube is nu afgeprijsd

You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Ben benieuwd of iemand met een fire tv stick via Amazon Prime films kan afspelen. Het is mij nog nooit gelukt met Fire tv uit Duitsland. Elke keer uw toestel wordt niet ondersteund in uw land. Vpn er tussen gehad, maar dat weten ze tegenwoordig al al, Netflix is er ook goed in.
 
Laatst bewerkt:
Heb net eens geprobeerd te bestellen, leveren in België gaat niet, fijn dat ze het pas bij het afrekenen melden. Waarom melden dan in het begin bij de advertentie wel gratis levering in België ??
 
Ik heb gisteren de update blocker even uitgezet om de laatste update binnen te krijgen.
Het grote voordeel is dat er hierdoor ongeveer 600MB vrijkomt die eerder door het besturingssysteem ingenomen werd, het nadeel is dat er nu de nieuwe launcher opstaat.
De nieuwe launcher vind ik nog erger dan de oude, maar ik gebruik wolf laucher dus heb ik daar geen last van.
 
Misschien leuk voor diegene onder ons die aan de grens wonen (en gevaccineerd zijn), de 4k firestick is weer afgeprijsd op de Duitse amazon, 39,99€.
 
Oh, dacht dat je bedoelde dat er niets uit Dld naar Nederland wordt verzonden, want ik heb vorig jaar wel eens wat laten bezorgen.
Maar dat had niets met een stick te maken.
 

Mooie aanbieding... Heb hem hier nu ook en valt mij niet tegen...

Inmiddels ook 1 besteld voor mn collega...

Je kunt de downloader gebruiken op je stick (om apps te sideloaden) maar ik gebruik "send files to" scheelt je een bonke typewerk iig
 

Mooie aanbieding... Heb hem hier nu ook en valt mij niet tegen...

Inmiddels ook 1 besteld voor mn collega...

Je kunt de downloader gebruiken op je stick (om apps te sideloaden) maar ik gebruik "send files to" scheelt je een bonke typewerk iig
Op mijn telefoon heb ik de easy fire tools app, en hiermee installeer ik meestal apps op mijn firesticks, en ik zet er ook bestanden mee over.

De knoppen op je afstandsbediening kan je programmeren als die apps niet gebruikt.
 
  • Like
Reacties: ateam278
Zal die Easyfire tools ook eens gaan testen... De knoppen programeren heb ik (nog) niet nodig.. Ik heb Netnix (via Turkije 😉) en Prime dus die knoppen hoef ik niet te remappen
 
Die remake optie klinkt wel aardig. Lees alleen dat je daarvoor de originele app moet deinstalleren. En dat zal niet bij elke app lukken. Sommige zullen ingebakken zitten en dus niet te verwijderen.
 
Die remake optie klinkt wel aardig. Lees alleen dat je daarvoor de originele app moet deinstalleren. En dat zal niet bij elke app lukken. Sommige zullen ingebakken zitten en dus niet te verwijderen.
Dat klopt dat zou betekenen dat je eigenlijk alleen de prime video knop niet kunt remappen.. Netflix heeft Amazon toch scheit aan dus daar liggen ze niet wakker van..

You must be registered for see medias
 
Dat klopt dat zou betekenen dat je eigenlijk alleen de prime video knop niet kunt remappen.. Netflix heeft Amazon toch scheit aan dus daar liggen ze niet wakker van..

You must be registered for see medias
En als je prime video met adb verwijderd?
pm disable-user NameOfPackage
Of met de debloat tool van tduk?
 
En als je prime video met adb verwijderd?
pm disable-user NameOfPackage
Of met de debloat tool van tduk?
Ik hoef prime niet te verwijderen want ik ben daar lid van... Dus voor mij een fijne bijkomstigheid dat dat met een knop aangeklikt kan worden... Was een reactie op @Shaman zijn "bevinding"
 
  • Like
Reacties: Dominique DB