Opgelost Fire TV van Amazon

Massri

Nieuwkomer
14 aug 2017
3
3
6
31
Beste forumleden,

Heeft iemand ervaring met de Fire TV Stick (inclusief Alexa-afstandsbediening met spraakbesturing) van
Amazon in combinatie met IPTV? Het schijnt een heel degelijk apparaatje te zijn voor maar een paar tientjes.
Deze dient dan naar mijn weten gejailbreakt te worden om Kodi
om te zetten. Pin mij hier echter niet op vast. Ik weet overigens dat dit apparaatje niet naar Nederland wordt verzonden. Je hebt echter mogelijkheden om deze toch toegezonden te krijgen. :halo:

Indien iemand er ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag.

Gr. Massri
 
Hoi Massri,

je hoeft de stick niet te jailbreaken om kodi er op te zetten. Heb sinds enkele dagen een fire tv stick en er zo kodi op geïnstalleerd (via de downloader app, zoals op troypoint.com stond aangegeven).
Ik ga de komende dagen zitten stoeien met IP TV, uitzending gemist en dergelijke en laat je weten wat allemaal wel of niet werkt,

Groet Roodoo
 
  • Like
Reacties: Massri
Als je zo'n stick wil zal ik toch echt voor de Xiaomi Mi Box gaan! De Fire TV van Amazon werkt niet lekker in Nederland omdat Amazon hier (nog?) niet opereert. Voor het zelfde geld heb je die Xiaomi Mi Box. Ook lees ik op Engelse sites dat de Fire TV en Kodi ook niet een hele ideale keuze zijn.

Lees hier mijn review over die Xiaomi Mi Box. Je hebt dan meteen een ingebouwde Chromecast en Android TV tot je beschikking :)

Zie onze top 10: https://kodi-forum.nl/threads/top-10-tv-boxen-van-dit-moment.3235/
Zie de top 10 van TVAddons: Daar staat de Xiaomi op nummer 2 en de Fire TV op 3.
 
  • Like
Reacties: Massri
Die Mi Box is toch wat duurder van de fire tv stick (77 Euro op tweakers.net vs 39 GBP, waarbij de tv stick op black friday zelfs maar 25 GBP was,dus nog geen 30 Euro).
Ik heb nog geen problemen gehad met de Fire TV stick, heb er ook zonder problemen TVCatchup via kodi bij gezet om de UK zenders te bekijken, handiger dan dit via de laptop allemaal te doen.
De voice control is ook geinig, alleen jammer dat de koppeling met Alexa zelf er nog niet is...
 
  • Like
Reacties: Massri
Die Mi Box is toch wat duurder van de fire tv stick (77 Euro op tweakers.net vs 39 GBP, waarbij de tv stick op black friday zelfs maar 25 GBP was,dus nog geen 30 Euro).
Ik heb nog geen problemen gehad met de Fire TV stick, heb er ook zonder problemen TVCatchup via kodi bij gezet om de UK zenders te bekijken, handiger dan dit via de laptop allemaal te doen.
De voice control is ook geinig, alleen jammer dat de koppeling met Alexa zelf er nog niet is...
Oh dacht dat die Stick ook 50 euro was! Zie inderdaad dat de Box bij Gearbest weer een paar euro duurder is.
Weeg de voordelen even tegen de nadelen, ik zelf persoonlijk had voor een paar tientjes meer die Xiaomi Mi Box gehaald alleen al wegens de ondersteuning en het gemak. Niet voor niets dat die Fire TV (nog?) niet geleverd wordt in Nederland.
 
  • Like
Reacties: Massri
Bedankt voor jullie (late) reacties. Beter laat dan nooit.. haha!

Inmiddels een paar van deze Fire TV Sticks in bezit en voor een leuk prijsje gekocht. Ik kan niets anders zeggen dan dat deze stickjes de prijs meer dan waard zijn. Krachtig en klein apparaatje en voor de functies die ik er mee wil gaan gebruiken, perfect.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Haha, het valt mij ook nu pas op dat je deze al in augustus geplaatst hebt :lol:

Bedankt voor de terug koppeling :)