firestick 2de generatie

1 mrt 2019
1.086
473
216
Ik heb gisteren een amazon firestick 2de generatie (niet 4k dus) in gebruik genomen.
Alles werkt nu prima, maar dat was me een nogal een verschil met de xiaomi mi box waar ik gewoon kodi uit de playstore kon downloaden.
Ik wil de firestick niet koppelen aan een kredietkaart dus werkt de amazon app store niet, gevolg: geen apps te downloaden om kodi te sideloaden, oplossing: adblink op pc geïnstalleerd en zo kodi erop gezet. Ook heb ik LauncherHijack erop gezet, maar in plaats van een andere launcher te downloaden, kodi ingesteld als launcher, want de stick wordt enkel en alleen met kodi gebruikt, als ik nu de stekkerdoos waar de tv en stick insteken aanzet start dus onmiddellijk kodi op zonder dat ik een lelijk en druk amazon reclame paneel moet bekijken.

Sinds vorige maand is deze firestick ook te rooten, misschien dat ik in de toekomst dat ga proberen om alle amazon onzin er volledig af te gooien.

Al bij al tevreden met mijn aankoop, net klein toestelletje, met een heel handige afstandsbediening, maar achteraf gezien heb ik toch een beetje spijt dat ik niet voor de 10€ duurdere 4k ben gegaan, dan was kodi hoogst waarschijnlijk wat vlotter
 
Heb er zelf ook een aangekocht maar de 4K versie
Ben hier zeer tevreden mee via Google genoeg Info te krijgen hier voor
Heb ook kodi er op staan maar dat was zo gepiept en er kan nog veel meer op
 
Tevreden ben ik ook, maar met mijn mi box ben ik blij?. De firestick steekt hier in een tv waar ik enkel 's ochtends en 's avonds het nieuws kijk tijdens het eten, en daar voldoet deze stick van 25€ ruimschoots voor.
In het Engels is er inderdaad enorm veel info over deze toestelletjes te vinden, in het Nederlands is het wat minder, maarja dat is met alles zo.
Ik was aangenaam verrast dat ik ook van mijn telefoon kon casten zonder dat ik daar apps voor moest downloaden, iets meer gepriel dan chromecasten maar toch een mooi extraatje
 
Hi kan iemand mij opweg helpen met het instellen van de add ons etc? Ik snap er namelijk redelijk weinig van.

Sinds deze week dus een firstick aanegshaft. Kodi heb ik geinstalt en draait. Nu probeer ik NEXTPVR uit maar die werkt niet, wat nu? Ik probbeer het adh van deze uitleg maar loop dus compleet vast.

 
Om pvr te gebruiken heb je extra hardware nodig, een DVB-T ontvanger ofzo, pvr is niet via internet.

Installeer eerst eens retrospect uit de kodi repository, en hanssettings (van opvolger) van github, daarmee kan je wel wat Nederlandse en Belgische zenders live streamen en terugkijken.

https://kodi-forum.nl/threads/add-ons-en-repositories-zoeken-en-installeren-binnen-kodi.9537/

https://kodi-forum.nl/kodi/nieuw-met-kodi-lees-deze-handige-tutorials-eens-door/

En als dat niet voldoende blijkt, kan je overwegen een iptv abonnement aan te schaffen.

Dit soort vragen stel je trouwens beter in https://kodi-forum.nl/forums/vragen.25/ ,want dit is eigenlijk onafhankelijk van het toestel waarmee je kijkt.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Shaman