Opgelost formaat Ultra 4k nog niet opgelost

Tyson

Actief
26 apr 2018
31
10
6
67
Hallo,

Ben dit topic gestart : https://kodi-forum.nl/threads/formaat-ultra-hd-4k-kodi.6984/ maar het is toch niet opgelost.... ook niet na deze NAS gekocht te hebben : ondervind ik nog het zelfde probeelm.

Namelijk het beeld op me TV (die 4 k formaat wel ondersteund), nu heb ik deze HDMI kabel gekocht en ik kan hem afhalen bij afhalen locatie morgenmiddag.


Tis maar de maar knas dat ie de NAS op TV het doet ....

Alle hulp is dankbaar..

Gr,Tyson
Post automatically merged:

 
Ja dat zal ik zeer zeker doen!

Gr,Tyson
Post automatically merged:

Tis nog slechter op geworden....:crying:

Zo zie het van achteruit me NAS :

Mot iets gebeuren, dat ik de internetkabel verkeerd of HDMI Kabel in het verkeerd gat...ik zeg maar iets?
Post automatically merged:

Ik weet het niet meer waar het aan ligt...

Nog iemand ideeën....ze zijn van harte welkom..
 

Bijlagen

  • IMG_2912.jpg
    IMG_2912.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Je begrijpt me verkeerd je hebt toch immers twee van die aansluitingen te weten, HDMI kabels en internetkabels..
Post automatically merged:

Ik weet het verder ook niet. Zet een normale blu-ray aan en niets geen problemen. en bij 4K alleen maar. Dus ja, ondersteund Kodi 4K al volledig? Ik zou het niet weten...

Gr,Tyson
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me kodi op TV en die ondersteund 4K formaat..

Gr,Tyson
Post automatically merged:

Aan die HDMI kabel zal het straks niet liggen als ik naar die prijs kijk .
Maar waar ligt het dan wel aan....
 
Laatst bewerkt:
De Samsung UE55JS8500L heeft toch geen Android? Hoe gebruik je Kodi dan? Heb je Kodi zelf wel op 4k gezet in de systeem instellingen?
 
Dus kodi staat op je tv geïnstalleerd. Dus eigenlijk weet ik niet waarom je de qnap met de tv verbind .je qnap is een server . Je moet nu met kodi die op je tv geïnstalleerd is de film mappen instellen die op je server staan. Dan zou het moeten werken .
Maar bij sommige tv's is de hardware waar kodi op draait slecht en niet krachtig genoeg. Daarom zei ik in je vorige vraag koop een goede Android box zoals de shield die krachtig genoeg is voor 4k en weet ik veel wat nog . Je qnap en je vorige ook, zijn goed maar nu nog een degelijke kodi box .
Volgende week ga ik mijn tv aansluiten ook 4k en kan ik het zelf uittesten wat het het beste is voor 4k .
Kodi op de shield tv of kodi op mijn tv . Films gestreamd met een add-on en films van mijn qnap die over mijn netwerk lopen
Post automatically merged:

Ok dan denk ik dat je kodi op je qnap hebt geïnstalleerd en deze via HDMI naar de tv gaat .
Alweer de hardware gaat niet goed genoeg zijn voor kodi perfect te laten lopen .
Voor het server gedeelde wel . Koop een degelijke Android box en je probleem is opgelost .
Probeer online iets te kopen in Nederland , als het niet moest werken kan je het terug sturen .
En koop iets goed niet een box waar 4 k opstaat want dat staat op ze allemaal tegenwoordig .
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
@Tyson in je vorige post schreef je toen dat jij KODI draaide vanaf je iMac dit is inmiddels dus je tv geworden?
Ik denk dat je anders een vanaf een schone basis moet gaan werken om de dingen uit te kunnen sluiten..
Post automatically merged:

Het is mij nu nog steeds niet duidelijk waar jij je NAS nu voor gebruikt?
Ik gebruik mijn NAS alleen voor opslag films / camera's / mailserver.En heb dus ook GEEN Hdmi aangesloten alles gaat via webbrowser.
 

Bijlagen

  • Tyson.png
    Tyson.png
    144,8 KB · Weergaven: 1
Hij gebruikt zijn NAS voor opslag ( Films, muziek, back-ups enz.). De NAS is met een HDMI-kabel aangesloten op de tv.
De films die op de NAS staan, worden via Kodi, die staat geïnstalleerd op de NAS, afgespeeld.
 
Hij gebruikt zijn NAS voor opslag ( Films, muziek, back-ups enz.). De NAS is met een HDMI-kabel aangesloten op de tv.
De films die op de NAS staan, worden via Kodi, die staat geïnstalleerd op de NAS, afgespeeld.
En jij weet dat omdat?
Ik heb in zijn vorige post van een aantal weken geleden ook diverse malen gevraagd hoe alles nu was aangesloten?Zie bijlage hierboven.
Jij schrijft Kodi op zijn NAS hij schrijft op zijn tv?
In de vorige post van een aantal weken geleden draaide hij nog KODI vanaf zijn iMac
Het maakt mij allemaal niet uit hoor...maar het is voor ons moeilijk te begrijpen en te kijken waar het mis kan gaan?
 
En jij weet dat omdat?
Ik heb in zijn vorige post van een aantal weken geleden ook diverse malen gevraagd hoe alles nu was aangesloten?Zie bijlage hierboven.
Jij schrijft Kodi op zijn NAS hij schrijft op zijn tv?
In de vorige post van een aantal weken geleden draaide hij nog KODI vanaf zijn iMac
Het maakt mij allemaal niet uit hoor...maar het is voor ons moeilijk te begrijpen en te kijken waar het mis kan gaan?

Ik weet dat, omdat ik hem persoonlijk ken.
Ik zie het inderdaad in de vorige post staan.

Kodi is dus niet geïnstalleerd de iMac of TV. Kodi staat op zijn NAS.
We hebben de instellingen van Kodi nagelopen en het een en ander proberen aan te passen, helaas dus zonder resultaat.
De hardware van de NAS en Kodi gaan dus (wederom) niet goed samen, zie ik in bovenstaande berichten.

De Shield is inderdaad een mooi apparaat. De 'oude' NAS (TS-453A) vervolgens puur als opslag gebruiken en het zou allemaal zonder problemen moeten verlopen als ik he zo allemaal lees.

Ik weet uiteraard niet of hij dat zelf ook wil.
 
Dat is wat ik toen ook zei koop een degelijke streamer bijv de shield is het beste voor 4k .
En de oude nas is ook goed . Ik heb zelf de eerste qnap met hdmi en kodi erop dat werkte ook niet goed , ik gebruik hem voor opslag en de shield voor af te spelen . Werkt perfect
 
Ik weet dat, omdat ik hem persoonlijk ken.
Ik zie het inderdaad in de vorige post staan.

Ik weet uiteraard niet of hij dat zelf ook wil.
Kijk dat is al een stuk duidelijker....
Ja een NAS is leuk dat ze er een all in one van proberen te maken en bij sommige lukt dit ook wel..maar daar is het eigenlijk niet voor bedoeld Network Attached Storage opslag dus.
 
Ik weet dat, omdat ik hem persoonlijk ken.
Ik zie het inderdaad in de vorige post staan.

Kodi is dus niet geïnstalleerd de iMac of TV. Kodi staat op zijn NAS.
We hebben de instellingen van Kodi nagelopen en het een en ander proberen aan te passen, helaas dus zonder resultaat.
De hardware van de NAS en Kodi gaan dus (wederom) niet goed samen, zie ik in bovenstaande berichten.

De Shield is inderdaad een mooi apparaat. De 'oude' NAS (TS-453A) vervolgens puur als opslag gebruiken en het zou allemaal zonder problemen moeten verlopen als ik he zo allemaal lees.

Ik weet uiteraard niet of hij dat zelf ook wil.
Ja dat klopt helemaal ik ben samen bijna 1 week lang met @Denzelz bezig geweest om het voor elkaar te krijgen dat ik 4K kan zien maar helaas we komen samen niet er uit. Daarom heb ik gisteravond besloten om de hele zending terug te sturen, ik had het ook liever anders gezien :(
 
Ja dat klopt helemaal ik ben samen bijna 1 week lang met @Denzelz bezig geweest om het voor elkaar te krijgen dat ik 4K kan zien maar helaas we komen samen niet er uit. Daarom heb ik gisteravond besloten om de hele zending terug te sturen, ik had het ook liever anders gezien :(
Denk op zich dat je er goed aan doet..je oude NAS kan nog jaren mee..en met het geld wat je nu uitspaart kun je een dijk van een 4K - UHD player kopen die doet waar hij ook echt voor bedoeld is..
 
De Shield is inderdaad een mooi apparaat. De 'oude' NAS (TS-453A) vervolgens puur als opslag gebruiken en het zou allemaal zonder problemen moeten verlopen als ik he zo allemaal lees.

Ik weet uiteraard niet of hij dat zelf ook wil.
Het is voor mij allemaal onbekend, heb er trouwens nog nooit van gehoord van 'de Shield' ??

Ik wil graag meer informatie daarover....ik wil graag op me TV 4 K kunnen kijken...
Denk op zich dat je er goed aan doet..je oude NAS kan nog jaren mee..en met het geld wat je nu uitspaart kun je een dijk van een 4K - UHD player kopen die doet waar hij ook echt voor bedoeld is..
Wat is in jou ogen een dijk van een 4K - UHD Player dan?
 
Laatst bewerkt: