Formuler Z7+ IPTV

Lusa

Actief
30 dec 2017
26
7
6
51
Hallo,

Ik ben nieuw in het IPTV gebeuren. Ik heb nu 24 uur proef gehad van verschillende IPTV aanbieders, en ben enthousiast. Eerst heb ik het via de mobiel uitgeprobeerd, en later met Kodi. Echter gaat men hier binnen het gezin toch wel voor de wat eenvoudige bediening. De Raspberry pi 2 met LibreELEC is niet echt hun ding. Daardoor ben ik me gaan oriënteren op een IPTV / Android ontvanger, waarbij IPTV, Kodi en Neflix etc. belangrijk is. Nu overweeg ik om de Formuler Z7+ te gaan kopen.. al twijfel ik nog wel tussen deze en de Formuler s mini box.. alleen wat zijn jullie ervaringen met deze ontvangers? Wordt bijvoorbeeld MYONLINETV door Forest IPTV ondersteund of is het raadzaam daarvoor een andere IPTV aanbieder te nemen?
 
Ik heb (helaas) geen ervaring met het apparaat maar wil je dit kastje alleen gaan gebruiken voor IPTV? Want als je bijvoorbeeld een andere TV Box haalt zoals de Xiaomi Mi Box heb je meteen een ingebouwde chromecast, kun je gebruik maken van Kodi + kun je IPTV kijken. (Zowel binnen Kodi als met bijv deze app). De Formuler heeft volgens mij geen Android en mocht deze wel Android hebben dan is de kans 99% dat je met bijvoorbeeld Netflix alleen tot 480p content kan bekijken. Pas dus ook op als je een andere Android box haalt.

https://kodi-forum.nl/threads/top-10-tv-boxen-van-dit-moment.3235/

Je hebt bij de Xiaomi Mi Box wel een afstandsbediening met weinig knoppen dus dat kan wellicht minder werken, als je TV HDMI CEC ondersteund kun je echter de nummer toetsen van je TV afstandsbediening gebruiken.
 
  • Like
Reacties: Lusa
In het bezit van een oudere Z versie van formuler,
en kan je èèn dingzeggen, als je wil hobbyen met Kodi en andere Android Apps, + Je(familie) wil zonder moeilijk te doen IPTV kijken, dan raad ik je echt een Formuler Z aan.
De Mytvonline app is echt Top! of deze word ondersteund door je IPTV provider weet ik niet, maar moet haast wel...
Je kan zelfs zo instellen dat bij het aandoen van je box , gelijk je IPTV word opgestart dus geen moeilijke menus etc... voor de familie leden.
WEL lees ik dat er nog kleine bugs in de software van de Z7+ zitten, maar Formuler is er altijd snel bij met een Update...
Choise is yours :)
en euhh ergste geval als het niet bevalt stuur je het terug ... (wat ik niet verwacht)
En betreft de S versie, heb er geen ervaring mee, maar als je ook nog via de schotel wilt kijken is het natuurlijk 2 vliegen in èèn klap.........
 
  • Like
Reacties: Lusa
De Formuler bevat dus wel Android @alex36?
Zoals ik inderdaad vaker lees is de Formuler voor IPTV de beste keuze.
 
Idd @Spinix, de z7+ heeft zelfs de Android 7 versie, 2gig ddr4
mijn Z model heeft maar 1gig en 4gb opslag en Android 4.4, maar met iptv merk ik er echt niets van, en met kodi is het ook nog te doen.
en talloze aps in eigen Market (na gele toets en kode 0852)
ook kan ik gewoon via de pc , googleplay aps installeren die worden ondersteund, gewoon Android dus.
 
  • Like
Reacties: Lusa en Spinix
Oké dank jullie wel voor de reacties. Wat betreft IPTV zoals Alex36 al aangaf is het inderdaad de bedoeling dat ik wil hobbyen met Kodi en andere Android Apps, + mijn gezin wilt zonder moeilijk te doen IPTV kijken. De keus is binnen het gezin is gevallen op de Formuler Z7+. De S variant laat ik toch maar voor wat het is, aangezien de kans zeer klein is dat ik in de toekomst een schotel zal nemen. Daarnaast 1GB extra ram in de Formuler Z7+ vind ik ook wel een must vooral met Kodi. Wat betreft de Formuler Z7+ ondersteuning door een IPTV provider komt wel goed. Ik kan altijd natuurlijk vooraf eerst een mail sturen met de vraag of de Formuler Z7+ ondersteunt wordt. Bij Netflix is het mij nog niet duidelijk of ik deze alleen tot 480p content kan bekijken of toch gewoon 1080P dat wil ik nog even verder uitzoeken.

Verder… de Xiaomi Mi Box ziet er zeer goed uit, en had ik in eerste instantie overwogen. Ik lees er veel positieve verhalen over, en heb uiteraard de review van Spinix gelezen.

Nogmaals mijn dank, en ik ga eerst de Formuler Z7+ proberen. Mocht deze toch om wat voor reden dan ook niet bevallen dan zal de volgende stap denk ik de Xiaomi Mi Box zijn.
 
  • Like
Reacties: Lex
Duidelijk verhaal succes met de Formuler en wij horen vast wel of die aan de verwachtingen voldoet of dat het toch de Mi wordt.
 
  • Like
Reacties: Lusa
Kan je wel garanderen dat Netflix op dit moment max op 480p content.
En nog een TIP ": als je box binnen is , en je hebt je IPTV voormekaar,
ga dan bij mytvonline openen /menu/instellingen /en zet Channellist style op Classic is veel handiger dan waar die op al staat

dit
You must be registered for see images attach


resultaat

You must be registered for see images attach


Edit": Screens zijn van het net geplukt ! dus niet van mij
 
  • Like
Reacties: Lusa
oke bedankt voor de tip. Netflix heb ik ook op de Xbox one staan dus dat is geen probleem.
Morgen ga ik hem bestellen.
 
Bij Netflix is het mij nog niet duidelijk of ik deze alleen tot 480p content kan bekijken of toch gewoon 1080P dat wil ik nog even verder uitzoeken.
Alleen de NVIDIA SHIELD en Xiaomi Mi Box kunnen Netflix hoger dan 720p (zelfs 4K) afspelen als Android Box zijnde. Alleen heb ik geen idee wat Kodi 18 gaat doen, mocht Netflix hier ooit een officiele add-on voor gaan uitbrengen (ivm met ondersteuning voor DMR) zou het kunnen zijn dat 1080p content wel mogelijk is....
 
  • Like
Reacties: Lusa
Alleen de NVIDIA SHIELD en Xiaomi Mi Box kunnen Netflix hoger dan 720p (zelfs 4K) afspelen als Android Box zijnde. Alleen heb ik geen idee wat Kodi 18 gaat doen, mocht Netflix hier ooit een officiele add-on voor gaan uitbrengen (ivm met ondersteuning voor DMR) zou het kunnen zijn dat 1080p content wel mogelijk is....

Oké het zijn natuurlijk ook wel de twee beste mediaspelers die op de markt zijn. Al moet ik zeggen dat Netflix op de Xbox One S ook prachtig beeld geeft. Sinds kort heb ik ook Kodi 18 Alpha op de Xbox One geinstalleerd is nog niet helemaal stabiel, maar wel leuk om mee te rommelen. Netflix via Kodi zou in de toekomst natuurlijk helemaal fantastisch zijn.

Dat we dan Netflix via de Formuler Z7+ laten voor wat het is, is denk ik ook een beetje water bij de wijn doen. Voor nu is IPTV nog helemaal nieuw voor mij, en wil me daar eerst op gaan richten. Eerst nog maar even wat IPTV aanbieders gaan zoeken en testen, alleen merk ik wel dat bij diverse aanbieders verschillende vragen worden gesteld over welke device je hebt enz. Bij sommige zie je Formuler staan en bij andere niet... wat vul ik daar dan in? Als ik met de Formuler MyTVOnline IPTV wil gaan instellen moet ik dan gewoon een M3U link in de portal plakken?
 
Laatst bewerkt:
nee voor de formuler moet je jou mac adres opgeven aan jou provider werkt hetzelfde als de mag van informir
 
  • Like
Reacties: Lusa
Oké top dankjewel. Bestelling is gedaan. Formuler komt als het goed is morgen binnen.
 
Ah mijn nieuwe speeltje (Formuler Z7+) is zojuist binnen gekomen. :) Het blijft bijzonder hoe klein dit soort kastjes eigenlijk zijn. :) Raspberry Pi 2 gaat nu verhuizen naar een andere kamer, zodat ik daar nog Kodi kan gebruiken en deze wil inzetten als Kodi test omgeving. Nu eerst maar even op zoek naar een IPTV aanbieder. Forest, iptvstablesub heb ik als trail geprobeerd. Rapid staat nu op mijn lijstje. Alleen zie ik dat ik daarvoor een trail verzoek op hun forum moet doen klopt dat?
 
Jij hebt het door en veel plezier met je nieuwe aanschaf :)
 
  • Like
Reacties: Lusa
Ah mijn nieuwe speeltje (Formuler Z7+) is zojuist binnen gekomen. :) Het blijft bijzonder hoe klein dit soort kastjes eigenlijk zijn. :) Raspberry Pi 2 gaat nu verhuizen naar een andere kamer, zodat ik daar nog Kodi kan gebruiken en deze wil inzetten als Kodi test omgeving. Nu eerst maar even op zoek naar een IPTV aanbieder. Forest, iptvstablesub heb ik als trail geprobeerd. Rapid staat nu op mijn lijstje. Alleen zie ik dat ik daarvoor een trail verzoek op hun forum moet doen klopt dat?

Google even naar iptvstack ..
 
  • Like
Reacties: Lusa
Iedereen bedankt voor jullie hulp. Alles werkt nu. Eerst was het even geduld hebben met alle firmwares die binnen kwamen. MyTVOnline is volgens mij ook voorzien van de laatste update 1.08.06. Ik moet nog even uitzoeken wat de functies betekenen binnen de Mini EPG. Wat betekenen bijvoorbeeld de drie bolletjes of zoiets? Ze zitten rechts voor de drie blauwe blokjes? Ik ben nieuwsgierig van aard.. ;)

@alex36 Channel list Style op Classic zetten wilt nog niet lukken. De stappen gevolgd zoals je eerder had omschreven "mytvonline openen /menu/instellingen /en zet Channellist style op Classic". De layout van de Channellist blijft ongewijzigd op "normal staan". De Formuler opnieuw opgestart, en nog jammer genoeg geen Classic layout. Doe ik ergens iets fout of is dit nog een bugje binnen de Formuler Z7+?
 
classic zou moeten werken op clissic zetten en dan back als je dan weer op een stream staat en op oke drukt krijg je een klein scherm rechts boven en links jou kanalen. begrijp even niet wat jij bedoelt met de bolletjes of blokjes misschien een foto :unsure:?