Formuler Z7+ IPTV

classic zou moeten werken op clissic zetten en dan back als je dan weer op een stream staat en op oke drukt krijg je een klein scherm rechts boven en links jou kanalen. begrijp even niet wat jij bedoelt met de bolletjes of blokjes misschien een foto :unsure:?

Hmm hier blijft de formuler (zie onderstaande afbeelding) eigenwijs op layout normal staan. Wat ik ook probeer van herstarten tot aan cache in android legen het maakt allemaal geen verschil.. Vaag.. Ik plaats er even foto's bij om het een en ander wat te verduidelijken.

You must be registered for see images attach


Ondanks dat de channel list Style op Classic staat heb ik nog steeds de normale weergave zoals onderstaand te zien is.

You must be registered for see images attach


Wat beteft die bolletjes kan ik me goed voorstellen dat het onduidelijk overkomt. Het was al een uitdaging om het te verwoorden. ;)
Hierbij even de afbeelding met rode pijltjes waarbij ik nieuwsgierig ben wat die bolletjes en blauwe balkjes betekenen?

You must be registered for see images attach
 
dus als ik het goed begrijp krijg jij als je een groot scherm hebt en op ok drukt niet het kleine scherm links boven. dat van die bolletjes en blokjes ga ik proberen op te zoeken weet ik zo een twee drie niet zal iets met jou verbinding te maken hebben.

---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

ik bedoel natuurlijk rechts boven
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat nu alles naar behoren werkt veel plezier ermee (y) gaan we hier maar statussen naar opgelost.
 
  • Like
Reacties: Lusa
Nog even een antwoord op jouw vraag bolletjes en blokjes,de blokjes zijn weergave netwerk en de blokjes de sterkte van jou stream waarvan drie het maximum is:geek:
 
  • Like
Reacties: Lusa en alex36
Nog even een antwoord op jouw vraag bolletjes en blokjes,de blokjes zijn weergave netwerk en de blokjes de sterkte van jou stream waarvan drie het maximum is:geek:

Ah tnx! Nu begrijp ik wat die bolletjes en blokjes inhouden! ik kon het zelf nergens terug vinden. Op dit moment draait de Formuler vrij stabiel. Soms even een bufferingen op alle iptv kanalen, maar dat is na een herstart weer gauw stabiel. Mijn zoontje is helemaal gelukkig. Vooral omdat hij ontdekt heeft hoe eenvoudig het is op verschillende kanalen Tom & Jerry terug te kijken.. ;)
 
  • Like
Reacties: Lex
Ah mijn nieuwe speeltje (Formuler Z7+) is zojuist binnen gekomen. :) Het blijft bijzonder hoe klein dit soort kastjes eigenlijk zijn. :) Raspberry Pi 2 gaat nu verhuizen naar een andere kamer, zodat ik daar nog Kodi kan gebruiken en deze wil inzetten als Kodi test omgeving. Nu eerst maar even op zoek naar een IPTV aanbieder. Forest, iptvstablesub heb ik als trail geprobeerd. Rapid staat nu op mijn lijstje. Alleen zie ik dat ik daarvoor een trail verzoek op hun forum moet doen klopt dat?
Ik heb de formuler z prime met hiptv draaien. Werkt super!
 
  • Like
Reacties: Lusa
ik heb ook een formuler z7+ en die 3 blauwe balkjes rechts onder in beteken volgens mij hoe goed het ontvangst van het kanaal is. anders zou ik ook niet weten wat ze beteken want soms duur het even voor ze vol zijn.
 
  • Like
Reacties: Lusa
Iedereen bedankt voor jullie hulp. Alles werkt nu. Eerst was het even geduld hebben met alle firmwares die binnen kwamen. MyTVOnline is volgens mij ook voorzien van de laatste update 1.08.06. Ik moet nog even uitzoeken wat de functies betekenen binnen de Mini EPG. Wat betekenen bijvoorbeeld de drie bolletjes of zoiets? Ze zitten rechts voor de drie blauwe blokjes? Ik ben nieuwsgierig van aard.. ;)

@alex36 Channel list Style op Classic zetten wilt nog niet lukken. De stappen gevolgd zoals je eerder had omschreven "mytvonline openen /menu/instellingen /en zet Channellist style op Classic". De layout van de Channellist blijft ongewijzigd op "normal staan". De Formuler opnieuw opgestart, en nog jammer genoeg geen Classic layout. Doe ik ergens iets fout of is dit nog een bugje binnen de Formuler Z7+?
Even stroom eraf wil nog wel eens helpen. Dan start ie echt helemaal opnieuw op.
 
  • Like
Reacties: Lusa
Heb hem vandaag ook getest alleen beeld is bij mij echt niet scherp. Heb van de leverancier al wat tips gehad om met de instellingen van Android wat te proberen maar geen resultaat. Heb glasvezel 100mb. Verschillende keren gereset etc.
Ook Netflix kan ik niet bedienen. Wel aanzetten maar dan houdt het op wat betreft de afstandsbediening. Erg raar.
 
Zojuist 2 Formuler ZX+ besteld puur gericht voor IPTV de boxen zijn wat gebruikersvriendelijker voor oudere mensen.
Ik heb ook een XIaomi mi box die ik zelf in gebruik heb en waar ik graag nog mee wat tweak en meerdere dingen uit te proberen.
Voor puur IPTV en gericht op oudere mensen is de Formuler ZX+ een goede box met mytvonline app zeer gebruiksvriendelijk.
 
Welke leeftijdscategorie had u ingedachte voor deze oudere jongere?

Vanaf de 40 ongeveer ook is wel het voordeel dat de box direct een ethernet aansluiting heeft ipv werken met adapters

De skin is ook very basic en is eigenlijk een aan gaan box om iptv te kijken. De Mi box daarin tegen gebruik ik zelf iptv netflix twitch ect.
 
Bedankt, fijn om te weten dat u 40 plussers al indeelt in de categorie oud.


De meeste 40 plussers die ik ken zijn niet echt technisch het hangt af van de persoon.
Ik laat ze allebei de boxen zien zowel de mi en de formuler en ouderen kiezen voor de formuler de jongeren voor de mi
 
Ik ben sinds december 33 - dus nog een paar jaar en ik ben ook “oud” - zit zelf ook al te kijken voor een formuler 7+ vooral vanwege de gebruiksvriendelijkheid - omdat de vriendin niet zo “handig” is, t kost wel wat maar dat is met alles tegenwoordig
 
  • Like
Reacties: Shaman en mir64za
Heb hem vandaag ook getest alleen beeld is bij mij echt niet scherp. Heb van de leverancier al wat tips gehad om met de instellingen van Android wat te proberen maar geen resultaat. Heb glasvezel 100mb. Verschillende keren gereset etc.
Ook Netflix kan ik niet bedienen. Wel aanzetten maar dan houdt het op wat betreft de afstandsbediening. Erg raar.
Ik heb op de Formuler een andere Netflix gezet die ik heb gedownload bij hun op de site...sommige versies zijn nog niet compatible met de laatste Android versie.
En wat betreft je beeld heb je alle instellingen in het Android menu op de juiste staan??
b.v Weergave UI Size 1080
Custom display size de juiste resolutie?