Formuler Z7+

Satguy

Gevorderd
13 dec 2017
73
21
6
63
Hallo hier mijn eerste bevindingen eerste indruk met deze box en met android box(je)
Bij uitpakken vandaag was eerste gedachte van kan het nog kleiner maar ja dus het is heel klein ,maar bijna compleet geleverd .
Na aansluiten gaat de box meteen vragen stellen zoals taal en waar je je bevind op de wereld en gaat zoeken om update's .
Na dit te hebben doorlopen is het kwestie van je tv portal invoeren en kijken maar. Nu is dit mijn eerste ervaring met een android iptv en heb de rest van de box nog niet uitgeprobeerd maar wat me wel opviel dat na door diverse tv zenders te gaan het niet altijd vlekkeloos meer gaat om beeld te krijgen en blijft de box laden. Al een keer gehad dat er geen tv kanaal meer te krijgen was en ik de boel van de stroom moest trekken om dan weer beeld te krijgen ,maar dit werkte als ik niet verder ging zappen want dan bleef de box weer laden zonder beeld te geven. Op zich een hele handig overzicht op afstandbediening en daar is beter over na gedacht dan bij een MAG .Maar het zappen op een MAG gaat wel beter en heb op die box een 254 nooit gezien dat er bij wisselen van kanaal laden blijft staan. Benieuwd hoe de software zich ontwikkeld voor deze box .
 
even een vraagje , Je kijkt iptv wel via MYTVONLINE app toch? je hebt je mac. adres door gegeven aan je iptv provider en deze heeft hem geactiveerd?
en verder..
ik zelf heb de buffering op 10 sec staan, (via de MENU knop kom je bij instellingen)
voordat je gaat zappen druk dan eens exit knopje en dan zappen.
want in mijn geval gaat de formuler gelijk op timeshiften en wil dan wel eens niet verder zappen, moet eerst uit de timeshift .
moet wel zeggen heb een oudere versie met android 4.4 in mijn bezit!

succes, en hou ons op de hoogte met je bevindingen van de Kleine MONSTER box :)
 
even een vraagje , Je kijkt iptv wel via MYTVONLINE app toch? je hebt je mac. adres door gegeven aan je iptv provider en deze heeft hem geactiveerd?
en verder..
ik zelf heb de buffering op 10 sec staan, (via de MENU knop kom je bij instellingen)
voordat je gaat zappen druk dan eens exit knopje en dan zappen.
want in mijn geval gaat de formuler gelijk op timeshiften en wil dan wel eens niet verder zappen, moet eerst uit de timeshift .
moet wel zeggen heb een oudere versie met android 4.4 in mijn bezit!

succes, en hou ons op de hoogte met je bevindingen van de Kleine MONSTER box :)
Jazeker ik kijk via MYTVONLINE en ik heb mijn MAC doorgegeven enz anders had ik er geen beeld op gehad. Heb inmiddels ook de buffer op 10 sec gezet stond op 3 seconden .Kijken of het iets uit maakt, maar zit nu naar RTL Crime te kijken en heb regelmatig bufferen. Komt trouwens op de andere ned niet voor dus kan nog in dit kanaal zitten. Voor de rest zapt hij wel snel maar ben nog niet helemaal kapot van als ik naar andere kanalen ga en dan veel gebuffer .Was anders nooit zo bij deze IPTV .En mijn internet verbinding is 1000/1000 glasvezel dus sneller internet vind je niet in Nederland .
 
Denk toch dat je iptv server een hikje heeft ,
kijk m gaan hier, v.a 1:00
You must be registered for see medias
 
Inmiddels een avondje zappen en kom toch steeds tegen met deze box na te veel zappen dat hij blijft laden,maar geen beeld meer geeft ,enige wat dan overblijft is van de stroom trekken en daarna geeft hij weer beeld maar is nou niet echt iets waar ik blij van word en heb dat met een MAG nooit gehad .Als dit zo blijft gaat hij de deur uit en kijk ik wel voor een echte ip box .
 
Weet het ook niet joh,
misschien heb je gewoon pech en een maandag morgen modelletje ontvangen, of de voedignsadapter is niet 100%,
maar idd, stuurm gewoon retour als je niet tevreden bent.
 
Nou ik was op zich al niet kapot dat dit goed ging lopen onder android maar blijkbaar loopt dat bij andere wel goed.Gister avond maar blijven laden en van de stroom er weer aan de stroom en dan loopt het kanaal wat er voor is maar met zappen meteen weer laden en dan niks meer.Heb heb hem toen maar van de stroom gegooid is voor mij geen lol aan en kan ik zagi van worden. Ga toch liever voor een MAG zonder de rest van alle rommel van android ,hoef geen Kodi enz..gaat mij alleen om iptv..rest is op andere manieren te bekijken . ;-)
 
Je kunt natuurlijk gebruik maken van het herroepingsrecht van 14 dagen als je hem gekocht heb in Nederland.
 
Ja klopt ik heb hem gekocht in Nederland maar is dan wel weer heel gedoe,zet hem dan wel op marktplaats..en kijk ik rond voor een MAG ,en ben er niet van afhankelijk,kan altijd nog via sat kijken
 
Ja klopt ik heb hem gekocht in Nederland maar is dan wel weer heel gedoe,zet hem dan wel op marktplaats..en kijk ik rond voor een MAG ,en ben er niet van afhankelijk,kan altijd nog via sat kijken
Op marktplaats kan maar daar krijg je natuurlijk nooit het volledige aankoopbedrag terug .Ik zou contact op nemen met de shop waar je hem gekocht hebt en aangeven dat je niet tevreden bent en dat die retour gaat.
 
was ook geinteresseerd in deze box, maar begin nu toch te twijfelen.

zijn er nog meer mensen deze al hebben en wel tevreden zijn?
 
Ik ben in het bezit van een formuler Z7+, en in het begin (de eerste week ) was het kommer en kwel en dacht die box gaat terug. maar na een firme ware update draait hij prima ,nu echt een verbetering met Android 7 ik draai deze met de jinbox iptv en ulimited iptv de laatste was afgelopen zondag inderdaad een drama tijdens het voetbal verder wel stabiel ik heb in ieder geval geen spijt van deze formuler
 
  • Like
Reacties: alex36
Die firme ware update check doet hij automatisch toch bij opstarten?? kan tenminste niet herinnneren dat ik het auto kan doen.Is wel zo als je veel kanalen hebt die niet werken en dus blijven laden gaat de box ,nouja vergrote lucifer doos ,maar als je te veel laden tegen komt gaat de box in de stres mode en laat hij niets meer zien..pas weer na hem van de stroom te trekken geeft hij weer beeld maar in begin dan nog moeilijk.
 
en waar je op moet letten bij deze box is dat je bij instellingen jou HLS Mode in tegenstelling met eerdere formuler boxen op normal moet zetten en niet op fast
 
  • Like
Reacties: alex36
Hallo allemaal,

Ik heb net ook de formuler z7+ aangeschaft. Alleen hebben jullie enig idee hoe je hem uitzet (ja ik begrijp met de afstandsbediening)? maar goed daar reageert hij niet op. Ik kan wel door het menu enzo gaan met de AB maar hem niet uitzetten.?
 
Als het goed is kun je hem met de bovenste knop op je AB uitzetten.Even indrukken en wachten en dan zou hij rood moeten gaan branden het lampje aan de voorkant .
 
als je de aan uit knop 3 seconden vasthoud dan? krijg dan geen opties zoals, standby/restart/shutdown?
 
  • Like
Reacties: Lex
Haha ik voel me echt een clown! Moest hem inderdaad langer vast houden. Alles snel snel snel altijd?. Bedankt voor de hulp??
 
  • Like
Reacties: Lex
Met dit apparaat, wat ik nu 4 weken heb, blijft het bufferen een probleem. Wel is duidelijk dat sommige kanalen er meer last van hebben dan anderen. RTL Crime is vreselijk en bij ID lopen continu audio en ondertiteling uit de pas. Inmiddels de buffer op 10 seconden gezet en dat lijkt iets beter te gaan. Ook nog andere zaken uitgeprobeerd zoals alle apparaten van de router af en alleen de formuler er op, maar dat maakt geen enkel verschil.
 
Hallo Rene ,
Heb dus nu ook 2 weken dit doosje en op zich ben ik er iets positiever over na de laatste updates en wat belangrijk is een goede aanbieder. Die ik heb reageert niet op email en is helaas bij een heleboel kanalen slecht of niet werken. Inmiddels 2 andere aanbieders aan het proberen,waarbij de 1 op dit moment ook niks anders doet dan bufferen ,hoewel er ook dagen zijn dat het beter is.Denk dat een goede aanbieder wonderen kan doen op dit kleine doosje. Zou dus om een andere aanbieder eens kijken en probeer eens een testlijn. Neemt niet weg dat ik een Mag toch beter vind werken als je voor de rest geen Kodi hoeft. Zit dan zelf ook over een Mag 352 na te denken .


Met dit apparaat, wat ik nu 4 weken heb, blijft het bufferen een probleem. Wel is duidelijk dat sommige kanalen er meer last van hebben dan anderen. RTL Crime is vreselijk en bij ID lopen continu audio en ondertiteling uit de pas. Inmiddels de buffer op 10 seconden gezet en dat lijkt iets beter te gaan. Ook nog andere zaken uitgeprobeerd zoals alle apparaten van de router af en alleen de formuler er op, maar dat maakt geen enkel verschil.