1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Lees meer.

games

Discussie in 'Retro Games' gestart door obelix, 21 apr 2017.

1. obelix

obelix Nieuwkomer

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben helemaal nieuw hier.
    ben een paar maand bezig met kodi.
    eerst via pc hdmi kabel maar was niet tevreden met de kwaliteit van het beeld werd flets.
    toen maar een ander tv gekocht (was er toch aan toe) met andriod. en daar kodi op geinstalleerd.
    loopt gewelding kodi 17 , maar ja toch meer willen.
    ik zoek nu add ons waar ik de oude nes mee kan spelen ja mario voor de vrouw
    maar ook andere consoles.
    ik had een geprobeerd nesiod maar die werkt niet met kodi 17.
    staat wel bij mijn add on in systeem van pc en is niet meer te verwijderen.
    nu waren we naar beverwijk geweest en wouden ze me zn tv box aansmeren ja andrios met kodi.
    ze hadden ook zn box met alleen maar games.
    weet iemand hier meer over????

pff eerste post wel lang en tja

groet obelix

LeX vindt dit leuk.
  2. A_rjen

A_rjen Donateur

Leuk Bevonden:
    71
    Ik heb veel ervaring met de Raspberry Pi3 voor het spelen van retro games van de nes, snes en sega ed. Google bijvb eens naar Reys 128gb retropie image, vindt ik persoonlijk een leuke image

3. obelix

obelix Nieuwkomer

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb een beetje gegoogeld en kom alleen maar prijzen tegen en sites waar je ze kunt kopen maar voor de rest ik weet dus helemaal niets van raspery pi software en wat je er allemaal mee kunt doen maar lijkt me wel interesant

4. MrWimpy

MrWimpy Forumlid

Leuk Bevonden:
    1
  5. A_rjen

A_rjen Donateur

Leuk Bevonden:
    71
    Die image kun je (helaas) alleen op de Raspberry gebruiken dus die zul je dan moeten kopen en tevens een sd kaart van 128gb, er bestaat trouwens ook een 32gb image maar dan heb je minder spellen,de sd kaart is dan wel goedkoper.

Ik zou zelf kijken voor een Raspberry Pi3 en een 32 of 128gb sd kaart, en de image downloaden (gratis).
    Dan heb je naar mijn ervaringen een leuke vervanger voor de oude consoles voor weinig en je kunt er tevens kodi op draaien;) De Raspberry blijft gewoon een multifunctioneel apparaat

6. HereIsTom

HereIsTom Senior

Leuk Bevonden:
    51
    Je hebt voor Kodi 17 zelf een speciale Retro game build, dus koop een goede Android box waar Kodi 17 op kan!

7. A_rjen

A_rjen Donateur

Leuk Bevonden:
    71
    En toch zou ik voor de Raspberry gaan, al was het alleen maar om de ondersteuning. Android is leuk maar het kan kwa ervaring zeker niet tegen de Raspberry op.
    Heb hier meerdere Androids van quad tot octa core en meerdere Raspberry's en jij Tom waar speel jij de games op?

8. Spinix

Spinix Administrator Medewerker

Leuk Bevonden:
    1.169
    Je hebt dus een Android TV? Ik heb een Android Box die ook Android TV heeft en daar kun je in de Play Store een snes emulator vinden. Heb een bluetooth controller op mijn box aangesloten en kan nu lekker super mario world vanuit bed spelen :)

9. HereIsTom

HereIsTom Senior

Leuk Bevonden:
    51
    Op mijn HiMedia Q10 Pro met een Gamesir G4s.

10. A_rjen

A_rjen Donateur

Leuk Bevonden:
    71
    :leuk:Dat is ook zeker een leuke combi.

11. HereIsTom

HereIsTom Senior

Leuk Bevonden:
    51
    Kan ook met de iPad op TV scherm :gaming:

A_rjen vindt dit leuk.
  12. Randyk

Randyk Gevorderd

Leuk Bevonden:
    9
    Je geeft aan dat je een Android TV heb, dan is het niet nodig om retro games vanuit KODI te spelen. In de playstore staan een aantal emulators die je kan gebruiken om je ROMS in te laden :)
    SNES: snes9x ex+, Login of registreer een account om deze link te zien.
    N64: Mupen64, Login of registreer een account om deze link te zien.

Je kan zelf de ROMS downloaden en dan inladen via deze emulators. Ik heb ongeveer 1000 roms ( nes, snes, n64). Mocht je deze willen stuur dan een prive berichtje en dan stuur ik ze op in een ZIP. Zorg er wel voor dat je deze ROMS bewaar op je interne geheugen van je TV. Dit kan d.m.v. EFS explorer. Login of registreer een account om deze link te zien., doe je dit niet dan kan je je games niet saven.

Om deze games te spelen heb je nog wel een controller nodig. Ik heb mijn ps4 controller aan mijn SONY tv, via bluetooth.

Ik speel nu snes + n64 games, werkt top!

Bijgevoegde bestanden:

Spinix vindt dit leuk.
  13. Panadero

Panadero Expert

Leuk Bevonden:
    287
    Heb je een pm gestuurd Randyk, ik wil wel weer eens een keer karten of een ander Super Mario spel spelen :)
    De emulator heb ik inmiddels geïnstalleerd, nu alleen de games nog.

14. Kingkroon

Kingkroon Nieuwkomer

Leuk Bevonden:
    1
    Op mijn Shield gebruik ik RetroX. Is een frontend voor veel emulatoren en al je games. De emulatoren zijn vaak ook nog geoptimaliseerd voor je controller. De app kost ongeveer 12 euro, maar is zijn geld meer dan dubbel waard. De support van de ontwikkelaar is ook perfect. Ik speel daarmee, Sega Genesis, SNES, maar ook N64, Dreamcast en PSP
    Login of registreer een account om deze link te zien.

Daarnaast moet je jezelf zien te registreren voor Login of registreer een account om deze link te zien. Daar kun je namelijk alle ROM packs vinden die je nodig hebt en die compatible zijn met RetroX. Je moet eerst via Facebook bij hun aanmelden, en dan kun je op het forum komen.

Spinix vindt dit leuk.
  15. freekdl

freekdl Donateur

Leuk Bevonden:
    55
    in Kodi heb je ook een add-on 'the internet archive ROM launcher', klein beetje instellen eerst, maar daarna kan je per console door hele selecties bladeren en vanuit Kodi de ROM downloaden en spelen. Dus je hoeft niet vooraf ROMS te gaan downloaden en kopiëren.
    --- Dubbelpost samengevoegd op, 13 mei 2017, Originele post datum: 13 mei 2017 ---
    Hoe draaien PSP games op die shield? Op mijn 7 jaar oude Macbook draaien ze fantastisch en in zeer goede resolutie, maar op octa-core android boxen met 3GB ram krijg ik enkel schokkerig beeld zelfs op de laagste instellingen.

Whistler vindt dit leuk.
  16. Whistler

Whistler Actief

Leuk Bevonden:
    13
    Ik probeer al een lange tijd lid te worden van die site, maar tot op heden nog geen geluk.

17. BastianG

BastianG Actief

Leuk Bevonden:
    5
    Dat filmpje van hereisTom is geweldig. Het is een gamebuild maar met de functies van Kodi er bij.
    Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om een soort dual boot te maken. Dus dat je kunt kiezen wat je wilt doen.
    Die Retromania is erg mooi om te zien met de nadruk op games. Ik denk dat ik die s ga proberen.
    ( Retromania is voor Android Only, dus niet voor de Pi geloof ik )

Laatst bewerkt: 26 jul 2017
  18. LeX

LeX Administrator Medewerker

Leuk Bevonden:
    1.811
    Positief nieuws over HereIsTom :drum:hij zal je eeuwig dankbaar zijn :leuk:

A_rjen vindt dit leuk.
  19. Kalkan

Kalkan Nieuwkomer

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb een androidbox mxq pro 4k met de laatste android versie erop. Dan heb ik nog paar emus erop staan zoals nes, snes, gba,enz.. Ik krijg mijn emus niet open, waarschijnlijk dat er geen roms erop staan. ik ben er nog helemaal nieuw erop. Zou graag alle spellen van mario willen spelen van beginaf. Kunt u me ermee helpen stap voor stap wat ik moet doen om die spellen open te krijgen? Dank u

20. SenRav

SenRav Donateur

Leuk Bevonden:
    36
    ik zou ook mijn shield weleens willen testen met deze roms dus heb je ook ff pm gestuurd