Geen audio passthrough in Kodi

Kladblok

Forumlid
22 feb 2019
9
1
6
42
Dag mensen,

Ik heb een Chinees doosje: A5X MAX+ (RK3328 chipset) met Android TV 8.1, gigabit ethernet, Denon receiver (via HDMI)
Ik heb bij de Android settings--> audio: [HDMI output] gekozen.

Nu kan ik in Kodi (18.1) bij System--> Settings --> Audio de functie [Enable passtrough] niet aan zetten. De hele regel bestaat niet... ook alle opties die er normaal onder staan, zijn er niet.

Hiervoor had ik de Ugoos ut3s (RK3288) met Android 5.0. daar werkte alles naar behoren.

Kan het zijn dat Kodi niet compatible is met mijn hardware, de RK3328 is toch redelijk algemeen? Of kan ik ergens anders nog iets inschakelen...

Iemand ideeën? Alvast hartelijk dank.

Gr. KB
 
even in kodi de expert setting aanzetten onder systeeminstellingen
Step 1. Open Kodi / XBMC, Hover over System and then click on Settings
Step 2: Click Settings level to Advanced or Expert.
Step 3: Return to Audio output and select Enable passthrough
Step 4: Scroll down and select all the options
 
Kodi is ingesteld in expert.
even in kodi de expert setting aanzetten onder systeeminstellingen
Step 1. Open Kodi / XBMC, Hover over System and then click on Settings
Step 2: Click Settings level to Advanced or Expert.
Step 3: Return to Audio output and select Enable passthrough
Step 4: Scroll down and select all the options
Kodi is ingesteld als Expert.
Het menu ziet er uit als op bijgevoegde foto (van internet geplukt). Het hoofdstuk [Audio passthrough] staat er wel, maar er staan geen keuze opties in...
You must be registered for see images attach
 
Let er ook op dat dat bij instellingen - speler - Video’s “synchroniseer video met beeldschermfrequentie” NIET aangevinkt staat.
Mocht het dan nog niet lukken koop dan een Amlogic boxje op Ali en zet daar LibreElec op. Ik vind de combinatie Android en Kodi echt shit, vooral omdat de auto framerate sync niet werkt. Oke met uitzondering van de dure Shield dan.
 
Let er ook op dat dat bij instellingen - speler - Video’s “synchroniseer video met beeldschermfrequentie” NIET aangevinkt staat.
Mocht het dan nog niet lukken koop dan een Amlogic boxje op Ali en zet daar LibreElec op. Ik vind de combinatie Android en Kodi echt shit, vooral omdat de auto framerate sync niet werkt. Oke met uitzondering van de dure Shield dan.
Dank je wel, staat inderdaad niet aangevinkt. Het gaat mij om Kodi en Ziggo go, zodat ik op de slaapkamer tv kan kijken. Alles werkt nu, behalve de audio passthrough...

Aantal kanalen op 2.0 zetten wil ook wel eens helpen
Jep, stond er al...
Post automatically merged:

Ik denk dat de hardware gewoon niet compatible is? Kodi herkent mijn CPU niet.
(GPU wordt wel herkent: mali-450 MP)
You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Hallo Kladblok,

Ik zag je vraag omtrent jou probleem.
Ik heb toevalling ook een A5X Max+
Ik heb bij mij Kodi even op engels gezet.
Misschien heb ik bij het verkeerde end maar bij audio Passthrough
1 Allow passthrough staat aan
2 Passthrough word niet geactiveerd
3 Dan zijn de eerste vier geactiveerd en de laatste 2 heb ik niet geactiveerd omdat ik zo,n reciever niet heb.
Maar ik kan met deze mediaplayer zowel beluisteren op TV als via mijn versterker.
Ik heb de mediaplayer via de hdmi en via spdif-tv naar de spdif naar versterker.
Misschien heb ik jou probleem en vraag compleet bij het verkeerde end
Maar als ik ergens mee kan helpen omdat ik dezelfde heb dan hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
En na iedere verandering kodi volledig afsluiten cache cleanen .
Wat zijn je film bronnen via add-on of heb je ze lokaal ergens staan .
Post automatically merged:

Is het inmiddels opgelost met Leila, of is spmc de enige oplossing?
Eigenlijk nog niet echt getest
 
Even een vraagje aan kladblok (maar ook aan anderen) , ik heb dezelfde mediaplayer die jij hebt , alleen denk ik dat ik een gematigde gebruiker ben.
Wat betekend het " passthrough " wel of niet kunnen inschakelen.
Ikzelf heb uiteraard via de TV alleen stereo maar via de spdif wel zo,n beetje alle geluidsvormen via mijn versterker.
En dan eigenlijk mijn belangrijkste vraag welk merk mediaplayer voldoet op zo,n manier aan alle eisen,dus dat je alles kunt instellen mits je het nodig hebt.
Dit heeft niet te maken met jou vraag maar ik haak hier graag even in.
 
Totaal geen geluid bij spmc , bij audio 2.0 zetten en wat proberen met andere settings . Lijkt me sterk tot het niet gaat
Geprobeerd, helaas, geen geluid...

Heb je er al aan gedacht om even helemaal opnieuw te beginnen?Alle instellingen naar standaard terugzetten en dan alles opnieuw instellen?
Check, helaas, nog steeds geen Passthrough...

En na iedere verandering kodi volledig afsluiten cache cleanen .
Wat zijn je film bronnen via add-on of heb je ze lokaal ergens staan .
Ze staan op mijn NAS (SMB://IP adres). Lokaal ook geprobeerd, zelfde probleem.

Anders box schoonmaken en Kodi 17.6 er op zetten, is nog steeds beste versie
Check, helaas, nog steeds geen Passthrough...

Wat betekend het " passthrough " wel of niet kunnen inschakelen.
hiermee kan je het geluidspoor ongemodificeerd met je HDMI signaal mee sturen. Nu downgade Kodi (en andere apps) al mijn geluid naar " stereo", omdat er geen passthrough beschikbaar lijkt in de hardware.

Ikzelf heb uiteraard via de TV alleen stereo maar via de spdif wel zo,n beetje alle geluidsvormen via mijn versterker.
True HD + DTS-MA zijn niet compatible met SPDIF, dus dat vind ik geen optie.

En dan eigenlijk mijn belangrijkste vraag welk merk mediaplayer voldoet op zo,n manier aan alle eisen,dus dat je alles kunt instellen mits je het nodig hebt.
Probleem is opgelost, ik heb nu een Nvidia Shield ?.
- Krijg alleen nog geen [Ziggo go] icoon op het start scherm. alleen via side launcher. TV App Repo doet het niet?...
- Die grote game remote kan ik nog niet erg aan wennen, Ik ga op zoek naar iets kleiners met toestenbord (heb geen 70 euro over voor de Nvidia kleine remote...)

A5X MAX+ staat op de slaapkamer, daar heb ik geen Passthrough nodig, en doet alles wat het moet doen (Kodi, Ziggo go, Chorme, Spotify)