Geen douane kosten meer bij Gearbest! (Lees eerst dit topic)

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Per direct is het mogelijk om gemaakte douanekosten terug te krijgen van . Dit heeft te maken met de logistieke problemen met DPD, waardoor mogelijk sommige pakketten nu via de douane zijn gelopen, waardoor jij extra kosten hebt moeten maken. Er zijn we een paar voorwaarden, maar als je daaraan voldoet kun je dus restitutie vragen van de gemaakte kosten via het Gearbest Support Center!
  • Pakket moet verzonden zijn via ‘Registered Air Mail’
  • Nota’s vanaf 1 december 2017 zijn geldig
  • Je moet aan het Gearbest Support Center bewijsmateriaal kunnen overdragen van de kosten
Citaat vanuit :

EU countries packet customs compensation policy:

Dear Customers,

Due to the temporary closure of DPD Logistics, Gearbest decided to provide a full customs
compensation policy to customers who have generated customs fee using ‘Registered Air Mail’
logistic since 1 december 2017.


please contact Gearbest customer service, and provide your proof of customs fee payment,
verified by the support department to deal with the compensation matters.


For more details, please consult Gearbest customer service.

Yours Sincerely
Gearbest team

Voor overige bestellingen raad ik je aan eerst dit topic door te lezen: https://kodi-forum.nl/threads/invoerrechten.4241/
Je loopt nooit het risico dat je op elk pakket invoer rechten moet betalen, ze pakken er random een pakketje uit.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet helemaal snap: Gearbest heeft toch warehouses in de EU? Dan zou ik toch eigenlijk nooit invoerrechten hoeven te betalen?
 
  • Like
Reacties: jimmy3333
Wat ik niet helemaal snap: Gearbest heeft toch warehouses in de EU? Dan zou ik toch eigenlijk nooit invoerrechten hoeven te betalen?

Idd, dan niet, maar als je China neemt dan wellicht wel. Die kosten kanjer dus schijnbaar terug krijgen. En als je kiest voor eu dan is de prijs wel eens hoger;)
 
Enneuh….waar kan ik dan kiezen? Mijn vriendin had deze gezien op Aliexpress: Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik gaf aan dat bij Gearbest je niet het risico loopt dat je achteraf kosten krijgt doordat ze in de EU warehouses hebben. Maar dan moet ik die optie wel kunnen kiezen :)
 
Enneuh….waar kan ik dan kiezen? Mijn vriendin had deze gezien op Aliexpress: Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik gaf aan dat bij Gearbest je niet het risico loopt dat je achteraf kosten krijgt doordat ze in de EU warehouses hebben. Maar dan moet ik die optie wel kunnen kiezen :)
Boven de prijs zie je: Warehouse Options: China G-W-16 G-W-5 G-W-6 Je kiest dan bijvoorbeeld G-W-5. Het staat ook hier uitgelegd: https://kodi-forum.nl/threads/beste...n-7-dagen-thuis-geen-douane-kosten-meer.6324/
 
  • Like
Reacties: Plantje
Maar volgens mij hebben ze niet alle producten in een eu warehouse, ps sommige verkopers van AliExpress geven deze mogelijk ook maar soms heb je weer hogere verzendkosten :oops:
 
Klopt, dat staat ook netjes genoemd in het topic waar je naar verwijst. Deze stofzuiger hebben ze in alle warehouses. Op zich een mooi systeem.
 
Enneuh….waar kan ik dan kiezen? Mijn vriendin had deze gezien op Aliexpress: Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik gaf aan dat bij Gearbest je niet het risico loopt dat je achteraf kosten krijgt doordat ze in de EU warehouses hebben. Maar dan moet ik die optie wel kunnen kiezen :)
Boven de prijs zie je: Warehouse Options: China G-W-16 G-W-5 G-W-6 Je kiest dan bijvoorbeeld G-W-5. Het staat ook hier uitgelegd: https://kodi-forum.nl/threads/beste...n-7-dagen-thuis-geen-douane-kosten-meer.6324/

Het staat allemaal hier iets beter uitgelegd :)
Ook de werking van GW warenhuizen en bij welke verzendmethodes je douanekosten terug krijgt bij een China of HK warenhuis.
 
Per direct is het mogelijk om gemaakte douanekosten terug te krijgen van . Dit heeft te maken met de logistieke problemen met DPD, waardoor mogelijk sommige pakketten nu via de douane zijn gelopen, waardoor jij extra kosten hebt moeten maken. Er zijn we een paar voorwaarden, maar als je daaraan voldoet kun je dus restitutie vragen van de gemaakte kosten via het Gearbest Support Center!
  • Pakket moet verzonden zijn via ‘Registered Air Mail’
  • Nota’s vanaf 1 december 2017 zijn geldig
  • Je moet aan het Gearbest Support Center bewijsmateriaal kunnen overdragen van de kosten

Registered Air mail dus alleen als Priority Line (kost iets van anderhalve euro) niet beschikbaar is ....
 
De beschrijving ken ik maar ik heb nog geen mensen van dit forum gehoord over de ervaringen omtrent het terug krijgen van de douane kosten.
Daar heb je warempel een punt (y)
Misschien een leuk idee als je zin en tijd hebt om daar een aparte topic vooraan te maken zodat leden met die ervaring hun hart kunnen luchten.
 
  • Like
Reacties: Micko
Registered Air mail dus alleen als Priority Line (kost iets van anderhalve euro) niet beschikbaar is ....
Zoiets begrijp ik ook, laat achteraf even weten of dit lukt :D
Zo staat het volgens mij beschreven maar degene die het beste daarop kan antwoorden is natuurlijk @Gearbest.com zelf ;)
De beschrijving ken ik maar ik heb nog geen mensen van dit forum gehoord over de ervaringen omtrent het terug krijgen van de douane kosten.
Daar heb je warempel een punt (y)
Misschien een leuk idee als je zin en tijd hebt om daar een aparte topic vooraan te maken zodat leden met die ervaring hun hart kunnen luchten.

Je krijgt inderdaad de douanekosten terug bij Registered Air Mail. Dit is enkel het geval als Priority Line niet beschikbaar is.
Dit staat ook allemaal in dit topic uitgelegd :) Daar kan je ook het beste terecht voor problemen en vragen. Dan staat alles overzichtelijk in hetzelfde topic. Mocht je toch douanekosten krijgen dan kan je daar ook terecht en zullen we het regelen dat deze terugbetaald worden als je aan onderstaande voorwaarden voldoet :)

Wanneer krijg ik de douanekosten terug?
- Als je toch douanekosten krijgt als je bestelling is verzonden uit een G-W warenhuis.
- Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "Priority Line".
- Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "Registred Air Mail". De voorwaarde is wel dat "Priority Line" NIET berschikbaar is voor dit product.

Hoe meld ik de douanekosten?
Je kan dit direct via de site doen door zelf een ticket aan te maken of je bij ons melden in het support topic. Vul dan het hele lijstje in en vermeld de douanekosten. Dan zorgen wij dat je direct het juiste ticket ontvangt. Je hoeft dan enkle nog de factuur van de douanekosten te uploaden. De douanekosten worden dan teruggestort.
 
  • Like
Reacties: Micko en mrmiyagi