Opgelost geen filmcovers en geen uitleg van film

florzita

Nieuwkomer
20 apr 2019
4
3
6
69
Beste,
Kodi is nieuw voor mij, maar ben nu enkele dagen aan het zoeken en vind gen oplossing.
Ik heb Kodi ( laatste versie)geïnstalleerd op android 8 die in mijn tv sony kd-43xf8096 zit.
Had eerst plex geïnstalleerd, maar veel filmformaten herkend hij niet.
Nu met Kodi speelt alles af. Het zijn een mengeling van avi / video's / mp4 / MKV en anderen,
ik heb die in video's ingelezen , maar als ik Kodi open zie ik onder speelfilms of video's geen enkele afbeelding of uitleg, wat wel veel beter zou zijn.
Als ik, op de map klik zie ik wel de films.
bij muziek werkt dit wel
met veel dank,
 

Bijlagen

  • 01.png
    01.png
    1,7 MB · Weergaven: 9
  • 02.png
    02.png
    1,4 MB · Weergaven: 10
Bij video toevoegen moet je ook kiezen in bibliotheek toevoegen.
En kiezen over wat het gaat film of serie. En daar de films ook laten inlezen door de informatie providers en alles op nl zetten .
Kijk dat dat iedere film in een aparte map zit en geef deze map en film de juiste naam en (jaartal tussen haakjes ) zoals op imdb .
Dus film map en hier al je films met map in
 
  • Like
Reacties: florzita
Ik heb dit bekomen via mail van Paul Schield, maar zie het niet op de topic, Ik heb geen add-ons gedownload , welke moet dat juist zijn? Paul, veel dank
Heb je add-ons gedownload van informatie leveranciers?​
 
Ik heb dit bekomen via mail van Paul Schield, maar zie het niet op de topic, Ik heb geen add-ons gedownload , welke moet dat juist zijn? Paul, veel dank
Heb je add-ons gedownload van informatie leveranciers?​
Klopt, ik heb mijn antwoord verwijderd omdat de uitleg van @mike.r uitstekend is en ik het niet beter had kunnen uitleggen.
Maar bij add-ons staan een aantal leveranciers van album-, film en muziek informatie, en ook voor tv series.Die zul je moeten downloaden en installeren anders krijg je die info niet.
En wat Mike al zegt, de benaming van je files is heel belangrijk.
Ik gebruik zelf de addons van imdb, tvdb , die werken prima.
 
  • Like
Reacties: florzita
Als je films toevoegt kun je kiezen welke scraper je kiest hij download het dan vanzelf .
Wel bovenstaande van mij volgen.
Hier op het forum is het ergens volledig uitgelegd
 
  • Like
Reacties: florzita