Geen ondertiteling button in Kodi 18.2

Peanhut

Nieuwkomer
3 mei 2019
3
0
1
Ik ben nieuw met IPTV en Kodi en ben sinds gister trotse eigenaar van de Formuler Z8.
Nou ben ik bezig met Kodi installeren. Hiervoor wil ik graag ondertiteling instellen voor de videos die ik wil streamen. Nou heb ik via Google verschillende sites gevonden om een aantal stappen te volgen, maar ik kom er met 1 ding niet uit. Bij het afspelen van de video heb ik rechtsonder geen button in de player om ondertiteling te kiezen (wat volgens het stappenplan wel nodig is om ondertiteling te krijgen). Weet iemand toevallig hoe ik deze button wel in mn player zichtbaar krijg?

Groet Peanhut
 
You must be registered for see images attach


Even een screenshot gemaakt. Rechtsonder de op 1 na laatste is het icoontje van de ondertiteling. Is alleen zichtbaar tijdens het afspelen van de film/serie. Ik begrijp dat deze bij jou ontbreekt?
 
Het lijkt erop, ja.
En ook al zou het niet uit moeten maken, maar welke addons gebruik je?
Als je het bij alles hebt, dan zou je eventueel kunnen overwegen om de Kore app uit de Playstore op je telefoon te zetten en deze als afstandsbediening voor je Kodi gebruiken. Van daaruit kun je ook je ondertiteling zoeken en instellen.
 
Ik heb exodus en de subtitles, verder heb ik nog geen andere addons.
Kore app is een oplossing, maar zou fijn zijn als ik alles gewoon met de afstandbediening kan doen ;-)
Ben benieuwd waarom de buttons er bij mij niet zijn. Heb Kodi ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar heeft ook niet geholpen...
 
Daar kan ik je geen antwoord op geven. Zou met de hardware eigenschappen van je box te maken kunnen hebben. Maar dat blijft een gok. Even afwachten tot een van de andere leden je hier misschien verder mee kan helpen.
Post automatically merged:

Nog effe.... Exodus?????

Welke versie? Exodus Redux, Exodus13c of Exodus V8 van TVAddons.co?

De laatste is geen aanrader.
 
Laatst bewerkt:
Welke skin de optie moet ergens zitten

Maakt niet uit welke skin , ben al op meedere fora geweest en zie dat wij niet de enigen zijn met dit probleem . was al eerder een melding van gemaakt maar de makers hebben er tot nu toe nog niks mee gedaan qua update . Vreemde is dat niet iedereen er last mee heeft.
 
Gek ben al jaren met kodi bezig heb het op veel boxen gezet en nooit last mee gehad . En deze melding is op dit forum nog niet vaak geweest
Post automatically merged:

Misschien wat meer info , welke kodi versie wzlke addons welke ondertiteling addonds en welke settings heb je al gedaan voor de ondertiteling
 
Autosubs gedownload en dat werkt perfect met Yoda / neptune rising addons . de 4 iconen als ik met de afstandbediening op ok druk zijn nog steeds niet zichtbaar. werkt perfect met krypton 17.6 maar met 18.1 of 18.2 Leia niks
Ik laat het maar even zo , ben al uren bezig met allerlei settings maar niks helpt .
Ben allang blij dat ik weer ondertiteling heb :)
 
Laatst bewerkt:
Neptune rising word niet meer bijgehouden. Yoda is ok als je de nieuwe repo gebruikt .
Dan opensubtitels by opensubtitels is een goede add-on voor ondertiteling en deze moet je ook nog eens instellen bij je settings . Dat hij deze gebruikt voor film en series
 
Volgens mij wijken we een beetje af . Het probleem is dat de 4 iconen ontbreken als je op ok op de afstandsbediening drukt .
Wat betreft ondertiteling / geluid etc werkt wel gewoon als je naar settings gaat maar tijdens afspelen van een film kun je ze niet benaderen via de iconen onder in beeld omdat die ontbreken. Dat is dus het probleem ;-)
 
  • Like
Reacties: mike.r en Shaman
Nou alles werkt weer hoor !

Mijn Himedia q5 pro geupdate met de laatste firmware 2.1.1 ( Ik had nog een firmware versie van voor de oorlog ) , kodi 18.2 Leia opgestart en voila de iconen zijn weer terug van weggeweest :)
 
  • Like
Reacties: Shaman