Geen streams achter vpn

3 feb 2017
36
5
6
46
Goedemiddag allemaal,

Vadaan een accountje bij Nord vpn genomen, geïnstalleerd onder Ubuntu 18.04 en nu veilig online.

Probleem is nu alleen dat geen enkele addon nog iets afspeelt, allerlei streams, maar niks speelt af.

Heb ook een Rd account, die streams zijn zichtbaar, maar afspelen doen ze niet.

Zodra ik disconnect van nordvpn en normaal online ben, dan speelt alles probleemloos af.

Wat die ik fout of moet ik anders instellen?
Post automatically merged:

Heb overigens volop bronnen, ook hoge kwaliteit HD, maar niks speelt af.

Disconnect ik van nordvpn, dan speelt het zonder probleem.
 
Laatst bewerkt:
Meeste VPN providers hebben zogenaamde "Stream" servers, welke je kan gebruiken voor onder andere Netflix, maar ook vaak heel goed werken met IPTV en video addons binnen kodi. Ik zie op de dat zij ook P2P servers hebben; heb je al eens zo'n server geprobeerd? Als je addons op torrents werken, kan je beter zo'n server gebruiken.
 
  • Like
Reacties: SenRav
Meeste VPN providers hebben zogenaamde "Stream" servers, welke je kan gebruiken voor onder andere Netflix, maar ook vaak heel goed werken met IPTV en video addons binnen kodi. Ik zie op de dat zij ook P2P servers hebben; heb je al eens zo'n server geprobeerd? Als je addons op torrents werken, kan je beter zo'n server gebruiken.

Ik heb alleen nog geen idee hoe ik die servers kan kiezen in ubuntu
Post automatically merged:

Ik gebruik vooral yoda en watch dogs, beide volop streams en bronnen, maar niks wat daadwerkelijk afspeelt.
Post automatically merged:

Ik heb alleen nog geen idee hoe ik die servers kan kiezen in ubuntu
Post automatically merged:

Ik gebruik vooral yoda en watch dogs, beide volop streams en bronnen, maar niks wat daadwerkelijk afspeelt.

En als ik connect via de terminal met de opdracht nordvpn connect dan kiest ie automatisch de beste Server, weet nog niet hoe ik handmatig een andere kan kiezen.

Is daar ergens een begrijpelijke tutorial van te vinden?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dit haal ik van de NordVPN site. Met "nordvpn connect of nordvpn c-" kan je een specifieke server kiezen volgens onderstaande beschrijving...

Groetjes,

Peanut

Settings

In order to access NordVPN client settings, type the nordvpn command in a terminal.

Here is the list of available commands:

nordvpn login - Logs you in.
nordvpn connect or nordvpn c - Connects you to the VPN. In order to connect to the specific servers, use nordvpn connect <country_code server_number> (eg. nordvpn connect uk715)
nordvpn disconnect or nordvpn d - Disconnects you from the VPN.

nordvpn set or nordvpn s - Sets a configuration option. Possible options:
nordvpn set cybersec on or off - enable or disable the CyberSec feature
nordvpn set killswitch on or off - enable or disable Kill Switch feature
nordvpn set autoconnect on or off - enable or disable Auto connect
nordvpn set protocol udp or tcp - switch between UDP and TCP connection protocols
nordvpn set obfuscate on or off - enable or disable obfuscation.

nordvpn whitelist add port 22 - open incoming port 22 (the port can be different)
nordvpn whitelist remove port 22 - removes rule added with the above command
nordvpn settings - Shows the current settings.
nordvpn status - Shows the connection status.
nordvpn countries - Shows the country list.
nordvpn logout - Log you out.
nordvpn help or nordvpn h - Shows a list of commands or help for one command.
 
Dank je,
Ik had al op de site zitten zoejen, jaar vond weinig concreets.

Als ik het goed begrijp moet ik eerst nordvpn login doen, dan nordvpn countries dan krijg ik de server lijst en er dan gewoon een aantal proberen welke wel werkt.
Als ik gewoon nordvpn connect die, dan kom ik telkens op een server waar mijn bronnen niet werken.
 
Hoi,

Als bij jou NordVPN automatisch de best beschikbare server pakt, welke pakt hij dan? Zowiezo zijn (bijna) alle europese servers geschikt voor P2P en dus ook voor streamen.... zie link:

Het kan ook zijn dat je firewall het e.a. tegenhoud. Ik weet dat firewall instellingen in linux lastig in te stellen zijn (dat is mijn ervaring met Linux Mint iig). Met ubuntu heb ik daar geen ervaring in, maar wellicht moet je het daar ergens zoeken?

Of anders je probleem bij NordVPN kenbaar maken, wellicht weten zij een oplossing...

Grtz,

Peanut