geluid

Anitademand

Forumlid
29 aug 2022
6
0
1
77
Hallo,
Een vraagje over een probleem met geluid! Ben senior dus als het kan graag jip en janneke taal. wat heb ik
Marantz NR1510/N1B
Sony tv KD65XE8596BAEP
Next groot Ziggo
Media player Nokia 8100
De voor geinstalleerde apps op TV doen het goed
De zelf geinstalleerde Apps op de Nokia waaronder dus Kodi geven geen geluid, van alles na gekeken bij instellingen enz ook op internet alles af gezocht niks helpt ten einde raad. het ligt dus aan de Nokia denk ik Moet ik het maar simpel houden en alles stoppen en gewoon alleen tv kijken? ik hoor graag van jullie, vriendelijke groet, Anita
 
Hallo,
Een vraagje over een probleem met geluid! Ben senior dus als het kan graag jip en janneke taal. wat heb ik
Marantz NR1510/N1B
Sony tv KD65XE8596BAEP
Next groot Ziggo
Media player Nokia 8100
De voor geinstalleerde apps op TV doen het goed
De zelf geinstalleerde Apps op de Nokia waaronder dus Kodi geven geen geluid, van alles na gekeken bij instellingen enz ook op internet alles af gezocht niks helpt ten einde raad. het ligt dus aan de Nokia denk ik Moet ik het maar simpel houden en alles stoppen en gewoon alleen tv kijken? ik hoor graag van jullie, vriendelijke groet, Anita
Jeetje wat vervelend, en zeker met geluid, want dit kan aan zo verschrikkelijk veel dingen liggen.

U heeft al wat informatie gegeven, echter om u zo goed mogelijk te kunnen helpen heb ik nog wat aanvullende informatie nodig.

De apps die u op de tv hebt geïnstalleerd geven wel goed geluid zegt u, en het geluid loopt dan via de Marantz?🤷🏼‍♂️

Ook zou ik graag willen weten hoe het precies aangesloten zit, loopt het van de Nokia naar de Marantz en van de Marantz naar de tv? En hoe is het aangesloten? Alles met HDMI? Of via een optische kabel?

Wat voor geluidsopstelling heeft u met de Marantz? Heeft u een soundbar of een dolby digital 5.1 set, of misschien zelfs een 7.1 set?

Indien de apps van de tv via de Marantz geluid geven, en alles loopt via dezelfde kabel, dan ligt het waarschijnlijk aan de instellingen van kodi, dan kunnen we daar verder induiken. (Vandaar de vraag over de geluidsopstelling)

Zo niet staat dan de geluidspoort ook juist ingesteld in de Marantz zelf? Deze hebben ook instellingen aan boord.

Zoals u waarschijnlijk al ziet zijn er zo veel verschillende factoren die een rol kunnen spelen, waardoor het niet eenvoudig is om te kunnen zeggen : daar ligt het aan!

Zoals gezegd ga ik u proberen te helpen, maar geduld is eigenlijk het allerbelangrijkste, dit is niet binnen een paar minuten opgelost.😉

Ik hoop dat u daar begrip voor heeft.
 
Hallo,
Een vraagje over een probleem met geluid! Ben senior dus als het kan graag jip en janneke taal. wat heb ik
Marantz NR1510/N1B
Sony tv KD65XE8596BAEP
Next groot Ziggo
Media player Nokia 8100
De voor geinstalleerde apps op TV doen het goed
De zelf geinstalleerde Apps op de Nokia waaronder dus Kodi geven geen geluid, van alles na gekeken bij instellingen enz ook op internet alles af gezocht niks helpt ten einde raad. het ligt dus aan de Nokia denk ik Moet ik het maar simpel houden en alles stoppen en gewoon alleen tv kijken? ik hoor graag van jullie, vriendelijke groet, Anita
Hartelijk dank voor de reactie tot nu toe. Ga helaas stoppen met Kodi, groetjes Anita
 
Hartelijk dank voor de reactie tot nu toe. Ga helaas stoppen met Kodi, groetjes Anita
Ja sorry als ik het te ingewikkeld heb laten klinken, maar de info die ik vroeg had ik echt nodig om u goed van dienst te kunnen zijn.🤷🏼‍♂️

Jammer dat u er mee gaat stoppen😔

Mocht u zich toch nog een keer bedenken, en uzelf er toch weer aan willen wagen, dan hoor ik het wel, en zal ik proberen u er zo goed mogelijk doorheen te loodsen.

Ik wens u uiteraard het allerbeste.
 
  • Like
Reacties: Shaman