Geo-blokkade/VPN/slechte beeldkwaliteit

roymarja

Gevorderd
25 apr 2017
92
44
6
72
Op mijn boxje (T8 Pro/Android 5.1.1) heb ik gisteren de gratis TurboVPN-app uit de Playstore geïnstalleerd.
Doel: omzeilen van de geo-blokkade van een Duitse streamingdienst.
Ben volledig geslaagd in die opzet maar de beeldkwaliteit is bedroevend.
Geldt deze beperking voor alle gratis VPN-aanbieders of bieden de betaalde diensten wél een puike kwaliteit?

Bedankt voor het meedenken!
 
Probeer een film te streamen .
Met veel gratise VPN kun je niet streamen of je mag maar zoveel per maand streamen en uw internet is langzaam doe eens een speed test . Ik gebruik nord VPN en de kwaliteit is goed ik zie geen verschil
 
Probeer een film te streamen .
Met veel gratise VPN kun je niet streamen of je mag maar zoveel per maand streamen en uw internet is langzaam doe eens een speed test . Ik gebruik nord VPN en de kwaliteit is goed ik zie geen verschil
Bedankt voor uw reactie @mike.r!
Helaas las ik die pas nadat ik tevoren de betaalde IPVanish geïnstalleerd had.
Helaas is ook hiermee de beeldkwaliteit bedroevend slecht.
Misschien ligt het wel aan de app zelf (ARD Mediathek); ik ga verder met experimenteren
 
Bedankt voor uw reactie @mike.r!
Helaas las ik die pas nadat ik tevoren de betaalde IPVanish geïnstalleerd had.
Helaas is ook hiermee de beeldkwaliteit bedroevend slecht.
Misschien ligt het wel aan de app zelf (ARD Mediathek); ik ga verder met experimenteren
Je deelt ongetwijfeld die onderzoeksresultaten met ons :)
 
Gaat het hier over een app of add-on waarmee je kijkt en is het in kodi ? Gebruik hem eens zonder de VPN hoe is de kwaliteit dan ?
 
Gaat het hier over een app of add-on waarmee je kijkt en is het in kodi ? Gebruik hem eens zonder de VPN hoe is de kwaliteit dan ?
vreemd ipvanish staat naar mijn weten goed aangeschreven,zelf heb ik nordvpn je moet alleen wl kijken welke functie p2p streamijn onion enz
probeer daar eens mee te spelen,
heeft ipvanisch geen eigen app dan.
p.s gratis vpn.s zijn meestal bronnen van grote ergenis,bij mij tenmiste
 
Ik denk eerder dat de stream slecht van kwaliteit is
Ik heb de app eens op mijn gsm gezet en zonder VPN deed hij het misschien niet alles maar de kwaliteit is niet goed . En dit nog eens uitgerekt op een tv of beamer het zal er niet beter uitzien . Dus aan de VPN zal het niet liggen.
 
Om wat voor streaming site gaat het hier? Kun je niet gewoon de kwaliteit selecteren die je wilt? Waarschijnlijk denkt de video speler van die streaming dienst dat je internet snelheid heel traag is en geeft deze dus lage kwaliteit terug.

Zoals bij YouTube:
You must be registered for see images
 
Ik heb de app juist geprobeerd maar alles is het Duits zag geen instellingen.
Misschien even zeggen wat je juist gebruikt en waar
 
Bedankt allen voor de reacties!
Ja, het betreft hier een Android-App is dus hier eigenlijk off topic. (schaam, schaam,)
@mike.r : zonder VPN kreeg ik uit de ARD Mediathek (Google Play Store) niets te zien. (Geo-block?)
Mét VPN, betaaldfdan wel gratis, was de content weliswaar te zien maar de beeldkwaliteit was werkelijk bedroevend.
Mocht je zelf nog willen testen: ik testte gisteren de Tatort van afgelopen zondagavond en het programma Markt (WDR) van vorige week woensdag.

Ik houd me graag aanbevolen voor jullie suggesties!

edit: in de rechterbovenhoek (tandwiel) kun je enige instellingen aanpassen.
Ik koos steeds voor hoogste kwaliteit
 
vreemd ipvanish staat naar mijn weten goed aangeschreven,zelf heb ik nordvpn je moet alleen wl kijken welke functie p2p streamijn onion enz
probeer daar eens mee te spelen,
heeft ipvanisch geen eigen app dan.
p.s gratis vpn.s zijn meestal bronnen van grote ergenis,bij mij tenmiste

ik gebruik al jaren de betaalde versie van ipvanish in combinatie met de app op mijn tablet, mac, iphone en android box. Nog nooit geen problemen gehad
 
Vreemd: kon ik de afgelopen weken/maanden de content van deze app niet meer bekijken, nu kan dat blijkbaar opeens wél.
En dat dus ook met mijn eigen WAN-ip.
Beeldkwaliteit blijft helaas bedroevend en is in het verleden vele malen beter geweest.
Gelukkig kan ik terugvallen op de Kodi-add on "ARD" waarbij de kwaliteit in orde is.
Jammer genoeg ontbreekt daarin echter de mogelijkheid van ondertitels; het is ook nooit goed of het deugt niet.
Bedankt voor de diverse reacties, het was toch een spannende exercitie voor mij om de werking van diverse VPN-clients te testen.
Voorzichtige conclusie: een gratis versie (TurboVPN) doet eigenlijk niet onder voor de betaalde IPVanish