(Gesloten) HIPTV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plenkske

Expert
17 mei 2016
1.425
740
216
Ik zal dan maar de eerste IPTV review schrijven :) En wel over de aanbieder HIPTV. Ik ga het wel kort houden.

HIPTV bestaat nu al ruim een jaar en ik heb bij deze aanbieder ook al bijna even lang kunnen genieten van live tv.
Ik kijk toch vrijwel alleen naar de Nederlandse kanalen, en daar richt HIPTV zich ook op. Echter hebben ze vele landen in hun pakket met ook veel HD.
Daarnaast hebben ze ook nog eens VOD, waar ik zelf overigens ook geen gebruik van maak.

HIPTV onderscheidt zich echter ook van hun service. Er zal alles aan gedaan worden om ervoor te zorgen dat je tevreden tv kijkt. En als dat nou echt niet lukt, krijgen gebruikers hun geld terug en wordt de verbinding stop gezet.


Conclusie
+ Breed aanbod van Live TV en VOD
+ Vele HD zenders aanwezig
+ NL zenders krijgen voorrang, maar ook vele andere landen aanwezig
+ Support
+ Backup zenders voldoende aanwezig
- Soms een kleine hapering bij grote events, bij het Full HD kanaal
- Soms een vreemde audio codec bij kanalen



Graag reageren , met jullie ervaringen :)
 
Eigenlijk niet zo heel veel op aan te merken, kom wel een beetje tot de zelfde conclusie.

Afgelopen zomer een week of 2-3 gehad waar ik regelmatig problemen had met de NL HD-zenders, maar dit was opeens ook weer verdwenen. 's Avonds op dit moment heel af en toe een kleine hapering bij de HD-zenders, maar dan switch ik even naar de backup kanalen.

Voor de rest super tevreden over de kwaliteit.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Goh ik ben minder tevreden over HIPTV de laatste tijd..
De VOD is slecht onderhouden.Weinig tot geen recente films.
De HD kanalen en dan vooral de voetbalkanalen zijn soms echt niet om naar te kijken en ja een hoop zouden zeggen het is acceptabel maar ja ik ben satelliet gewend en dan is de HD ook echt HD.(ik zelf kijk geen sport maar mijn klanten dus weer wel)
Ik heb helaas 5 klanten over moeten doen van HIPTV naar een andere aanbieder en nu geen problemen meer.

Mijn advies neem gewoon een maand abonnement als test en geen 24uur bij een IPTV aanbieder.
Na een maand is het echt duidelijk of de service stabiel is en ook blijft..en hiermee voorkom je heel veel teleurstelling(en)
 
De HD kanalen en dan vooral de voetbalkanalen zijn soms echt niet om naar te kijken en ja een hoop zouden zeggen het is acceptabel maar ja ik ben satelliet gewend en dan is de HD ook echt HD.(ik zelf kijk geen sport maar mijn klanten dus weer wel)
Tja het is ook maar net wat je gewend bent en waar je tevreden mee bent.
Ik zelf ben met de huidige status tevreden, als HD niet lekker werkt schakel ik over naar de backup zender(s) die bijna altijd in 720p zijn. Voor mij goed genoeg.
 
Goh ik ben minder tevreden over HIPTV de laatste tijd..
De VOD is slecht onderhouden.Weinig tot geen recente films.
De HD kanalen en dan vooral de voetbalkanalen zijn soms echt niet om naar te kijken en ja een hoop zouden zeggen het is acceptabel maar ja ik ben satelliet gewend en dan is de HD ook echt HD.(ik zelf kijk geen sport maar mijn klanten dus weer wel)
Ik heb helaas 5 klanten over moeten doen van HIPTV naar een andere aanbieder en nu geen problemen meer.

Mijn advies neem gewoon een maand abonnement als test en geen 24uur bij een IPTV aanbieder.
Na een maand is het echt duidelijk of de service stabiel is en ook blijft..en hiermee voorkom je heel veel teleurstelling(en)

VOD kan ik helaas niets over zeggen, maak ik geen gebruik van. Wat zijn dan de klachten dat er soms echt niet naar te kijken valt?
Ik heb in de zomer even kort een andere IPTV provider geprobeerd, was ik ook tevreden over, alleen hun EPG dramatisch, nu @Reidinga een mooie EPG gemaakt heeft, wil ik misschien een tijdje deze provider gaan testen. Het aanbod van HipTV vind ik iets beter, maar die is dan ook speciaal gericht op NL natuurlijk.

Ben het met je eens dat je in 24 uur geen oordeel kunt vellen, behalve een test qua bitrate e.d. Ik heb toevallig net weer een maand of 3 verlengd, dus voorlopig nog even bij HipTV:)
 
Ik zal dan maar de eerste IPTV review schrijven :) En wel over de aanbieder HIPTV. Ik ga het wel kort houden.

HIPTV bestaat nu al ruim een jaar en ik heb bij deze aanbieder ook al bijna even lang kunnen genieten van live tv.
Ik kijk toch vrijwel alleen naar de Nederlandse kanalen, en daar richt HIPTV zich ook op. Echter hebben ze vele landen in hun pakket met ook veel HD.
Daarnaast hebben ze ook nog eens VOD, waar ik zelf overigens ook geen gebruik van maak.

HIPTV onderscheidt zich echter ook van hun service. Er zal alles aan gedaan worden om ervoor te zorgen dat je tevreden tv kijkt. En als dat nou echt niet lukt, krijgen gebruikers hun geld terug en wordt de verbinding stop gezet.


Conclusie
+ Breed aanbod van Live TV en VOD
+ Vele HD zenders aanwezig
+ NL zenders krijgen voorrang, maar ook vele andere landen aanwezig
+ Support
+ Backup zenders voldoende aanwezig
- Soms een kleine hapering bij grote events, bij het Full HD kanaal
- Soms een vreemde audio codec bij kanalen



Graag reageren , met jullie ervaringen :)


VOD gebruik ik niet, voor de rest ben ik het eens met je conclusie, een enkele keer 2 audio door elkaar op kanalen.
 
Jij zou voor HIPTV gaan? Als je de VOD-diensten zou vergelijken?
Het is niet belangrijk waar ik voor ga. Jij zoekt een alternatief nadat je bent gestopt met jinbox. De keuze is reuze, al is er wat mij betreft maar één de beste..
 
Het is niet belangrijk waar ik voor ga. Jij zoekt een alternatief nadat je bent gestopt met jinbox. De keuze is reuze, al is er wat mij betreft maar één de beste..
Dank voor je reactie. Snap dat er veel keuzes zijn, vandaar dat ik het vraag.. Maar jij vind HIPTV dus de beste, onder degene die jij kent..
 
Dank voor je reactie. Snap dat er veel keuzes zijn, vandaar dat ik het vraag.. Maar jij vind HIPTV dus de beste, onder degene die jij kent..

HIPTV is niet onder eigen beheer..ook hun zijn gewoon reseller van een grotere aanbieder.
Ik heb betere kwaliteit streams gezien.
En de VOD van HIPTV is summier wat aanbod met weinig recente nieuwe films en hoe de bibliotheek is toegevoegd alles staat door elkaar.

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van IPTV via Rapid het beste alle kanalen zijn top zoals het hoort.
De VOD is goed gevuld met veel multisubs films.

Een goede goedkope aanbieder met strak beeld is GENIPTV de VOD is eigenlijk alleen voor Franse kijkers opgezet.

Een goede reseller die streams kan aanbieden via Jinbox levert ook kwaliteit en is vooral geschikt voor de Nederlandse markt (maar hierdoor wel iets duurder in aanschaf maar de resellers zitten wel dicht op het vuur en alle mail wordt in het Nederlands beantwoord)

Dan zijn er nog resellers die leveren via client-proiptv ook die is perfect wat beeld en VOD geheel op de Nederlandse markt gericht.

Dit zijn mijn eigen bevindingen ik heb nog wel tig andere aanbieders geprobeerd maar deze durf ik allemaal aan te bieden naar mijn klanten.

Groet Dreamshare
 
HIPTV is niet onder eigen beheer..ook hun zijn gewoon reseller van een grotere aanbieder.
Ik heb betere kwaliteit streams gezien.
En de VOD van HIPTV is summier wat aanbod met weinig recente nieuwe films en hoe de bibliotheek is toegevoegd alles staat door elkaar.

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van IPTV via Rapid het beste alle kanalen zijn top zoals het hoort.
De VOD is goed gevuld met veel multisubs films.

Een goede goedkope aanbieder met strak beeld is GENIPTV de VOD is eigenlijk alleen voor Franse kijkers opgezet.

Een goede reseller die streams kan aanbieden via Jinbox levert ook kwaliteit en is vooral geschikt voor de Nederlandse markt (maar hierdoor wel iets duurder in aanschaf maar de resellers zitten wel dicht op het vuur en alle mail wordt in het Nederlands beantwoord)

Dan zijn er nog resellers die leveren via client-proiptv ook die is perfect wat beeld en VOD geheel op de Nederlandse markt gericht.

Dit zijn mijn eigen bevindingen ik heb nog wel tig andere aanbieders geprobeerd maar deze durf ik allemaal aan te bieden naar mijn klanten.

Groet Dreamshare
Onjuist. HIPTV is geen reseller..
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Onjuist. HIPTV is geen reseller..

Ok dan is een van mijn test aanbieders zeker reseller van hun?
Ik zal dit dan niet gaan bestrijden maar hoe kan een subreseller dan goedkopere reseller panels leveren als de leverancier?
Wel toevallig dat als HIPTV storing heeft een hele grote commerciele IPTV aanbieder dezelfde storing heeft dat zet me gewoon even aan het denken.
Ik heb de prijzen ook bij Eric aangevraagd en de prijs is gewoon vast bij hem ook al kom je met 10K klanten naar hem toe?

Maar goed dat neemt niet weg dat de geleverde streams door HIPTV niet te vergelijken zijn in kwaliteit tegen de kwaliteit die Rapid of GENIPTV leveren.
Het is uiteindelijk aan de klant wat ze zelf willen prijs / kwaliteit / aanbod.
 
Wel toevallig dat als HIPTV storing heeft een hele grote commerciele IPTV aanbieder dezelfde storing heeft dat zet me gewoon even aan het denken.
Komt omdat (reseller of niet) de bron streams vaak van de zelfde verkoper komen. IPTV providers kopen ook IPTV streams in bijvoorbeeld voor Fox of voor RTL etc
 
HIPTV is niet onder eigen beheer..ook hun zijn gewoon reseller van een grotere aanbieder.
Ik heb betere kwaliteit streams gezien.
En de VOD van HIPTV is summier wat aanbod met weinig recente nieuwe films en hoe de bibliotheek is toegevoegd alles staat door elkaar.
Ok dan is een van mijn test aanbieders zeker reseller van hun?
Ik zal dit dan niet gaan bestrijden maar hoe kan een subreseller dan goedkopere reseller panels leveren als de leverancier?
Wel toevallig dat als HIPTV storing heeft een hele grote commerciele IPTV aanbieder dezelfde storing heeft dat zet me gewoon even aan het denken.
Ik heb de prijzen ook bij Eric aangevraagd en de prijs is gewoon vast bij hem ook al kom je met 10K klanten naar hem toe?

Maar goed dat neemt niet weg dat de geleverde streams door HIPTV niet te vergelijken zijn in kwaliteit tegen de kwaliteit die Rapid of GENIPTV leveren.
Het is uiteindelijk aan de klant wat ze zelf willen prijs / kwaliteit / aanbod.
Komt omdat (reseller of niet) de bron streams vaak van de zelfde verkoper komen. IPTV providers kopen ook IPTV streams in bijvoorbeeld voor Fox of voor RTL etc

Eigenlijk heeft @Spinix het al juist uitgelegd.
Ik kan je ook bevestigen dat HIPTV volledig in eigen beheer is. Maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat een bron gelijk is bij en andere IPTV aanbieder. Er zijn maar weinig bronnen die hun streams verkopen aan één IPTV aanbieder.

Kortom:
Eigen beheer = degene die de IPTV dienst opzet, bronnen inkoopt etc.
Resellers = de mensen die bij een IPTV dienst "credits" inkopen om vervolgens hun klanten te voorzien van IPTV lijnen
 
Eigenlijk heeft @Spinix het al juist uitgelegd.
Ik kan je ook bevestigen dat HIPTV volledig in eigen beheer is. Maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat een bron gelijk is bij en andere IPTV aanbieder. Er zijn maar weinig bronnen die hun streams verkopen aan één IPTV aanbieder.

Kortom:
Eigen beheer = degene die de IPTV dienst opzet, bronnen inkoopt etc.
Resellers = de mensen die bij een IPTV dienst "credits" inkopen om vervolgens hun klanten te voorzien van IPTV lijnen

Ok ik zal het de volgende keer even wat netter omschrijven mijn excuses....
 
  • Like
Reacties: Plenkske en Spinix
Kennen jullie ook toevallig Jinbox? Indien ja, is dit vergelijkbaar?

Jinbox ook geprobeerd, vond deze persoonlijk in vergelijking met de voorgestelde concurrenten niet in de buurt komen.


Persoonlijk vind ik de kwaliteit van IPTV via Rapid het beste alle kanalen zijn top zoals het hoort.
De VOD is goed gevuld met veel multisubs films.
Groet Dreamshare

Ook hier kan ik me in vinden... Hiptv is goed... maar vind de kwaliteit en stabiliteit van Rapid beter.
Bitrate vooral met sport kanalen liggen daar hoger (Geen blokjes meer met snelle passages op groot scherm) en nog geen uitval kunnen bekennen, bij grote evenementen . De NL HD kanalen met ac3 geluid.
Vod kan ik niet over oordelen, deze kijk ik niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske
Er is ,volgens mij ,geen beste IPTV aanbieder. Het hangt af van wat je behoeften zijn. Enkele voorbeelden voor de Belgen.
HIPTV is goed met Play sport maar heeft maar een middelmatig aanbod aan franse zenders . Wel veel vod met NL Subs
Rapid heeft dan weer helemaal geen Play sport (jammer) maar ook wel veel vod met NL Subs. Beter frans pakket.
Hiptv en Rapid zijn voor Nederlanders Top.
GENIPTV top aan frans pakket . Play sport heel instabiel ,dan wel dan weer niet. Helemaal geen vod met NL Subs. Goedkoper.
grts
 
  • Like
Reacties: Spinix en Plenkske
Status
Niet open voor verdere reacties.