Gezocht gebrikte of verouderde mediaboxen

@Andre19721972 Dat is ook precies wat er gaat gebeuren, gewoon er eens mee gaan stoeien. Alles ter lering en vermaak. En gaat ie stuk, dan is het jammer. Nu gebruik ik hem toch ook niet. ?
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Ik snap het, maar dan kan het alsnog.
Alleen moet je hem openhalen en op 2 soldeerpunten sluiting laten maken op de print, wat ook werkt als reset.
Kijk eens op internet rond naar de instructie, want ook dat is niet zo moeilijk.
Als dat niet wil, tja dan ben ik bang dat het over en uit is.
Maar het is wel het proberen waard, zo heb ik 2 andere kastjes eerder ook kunnen redden.
We gaan niet tot aan het gaatje haha, nee we maken de boel gewoon even los.
Onder de rubber voetjes zitten 4 schroefjes en hij is zo uit elkaar en stelt niet veel voor.
Hoi Andre, zoals ik al aangaf in mijn eerdere reactie:
reset dmv pinmethode ook niet
Is dus al open geweest en dat ook allemaal geprobeerd maar zonder succes, daarom denk ik dat deze rijp is voor recyclebak ;)
 
Heb in ieder geval Libreelec op een Intel NUC gezet en ik moet zeggen, dat draait best wel soepel. Even zoeken hoe ik het IP van DHCP af kon halen en vast kon programmeren en hoe ik handmatig ZIP files kon installeren. Maar ga hem voorlopig even gebruiken. Kijken hoe het bevalt.

Oude 1-8 GB boxje wil nog niet lukken. Opstarten vanaf SD werkt niet zoals ik wil. Maar stug volhouden. De aanhouder wint. ?
Post automatically merged:

Hmmmmm..............
Ben weer een stap verder. Reset switch doet het niet. 2 contactpunten met schroevendraaier doorverbonden. Kan nu in het resetmenu komen. Kan nu ook opstarten van MicroSD. Nu alleen de juiste image nog.

@Andre19721972 toevallig nog een Libreelec image liggen voor een MXIII 1-8gb met Amlogic S802 processor?
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een paar van die oude dingen nog liggen. Ben al eens aan het proberen geweest om Libreelec erop te krijgen,maar tot op heden nog geen resultaat. Volgens mij oude box met 4.4.1 en een rockchip erin. Liggen nu niks meer te doen. Als ik ga zoeken kom je zo veel info tegen dat ik eigenlijk geen idee heb waar te beginnen. Hoop dat je wat tips kan geven.
 
De Androidversie moet minimaal 4.4.2 zijn.
Ik zal de boel wel gaan filmen, dan hoef je alleen nog na te doen wat ik doe.
Met kijken en handelen, kost je dat een half uurtje werk.
Ik ben alleen erg druk momenteel, daardoor wachten er ook nog mensen op van alles en nog wat.
Ik ben de boel wel aan het inhalen, maar er komen steeds weer nieuwe dingen bij.
Maar ik handel ze allen wel af.
Die oude doosjes kunnen best nog wel een paar rondes mee.
Ik heb Kodi op een 720 boxje met 833mb ram staan, en zolang het 720 streams zijn, gaat dat nog prima.
Ik heb er 3 dagen mee gekeken, het was een testje.

Heb ook een paar van die oude dingen nog liggen. Ben al eens aan het proberen geweest om Libreelec erop te krijgen,maar tot op heden nog geen resultaat. Volgens mij oude box met 4.4.1 en een rockchip erin. Liggen nu niks meer te doen. Als ik ga zoeken kom je zo veel info tegen dat ik eigenlijk geen idee heb waar te beginnen. Hoop dat je wat tips kan geven.
 
dat zou mooi zijn. kan ik die oude dingen toch misschien weer een beetje gebruiken voor die of gene. rustig aan zou ik zeggen komt niet op een dag aan uiteraard.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Hoi @Andre19721972

Ben benieuwd of je al wat meer tijd zou hebben ervoor, dit ook omdat ik een hp thin client hstnc-006 tc heb gekregen waar libreelec opstond met kodi 14. Na de updatefile erop geknald te hebben kreeg ik een melding over een 286 processor of iets in die geest,maar ik heb vernomen dat de laatste libreelec erop zou moeten kunnen. Enig idee hoe ik dat zou kunnen fixen.

thnx alvast
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Reacties: Andre19721972
Ik heb er een liggen x96 die alleen een rood lampje geeft, heb zelf 2/3 keer kunnen booten door kortsluiting te maken met een schroevendraaier.
Echter lukt dit nu ook niet meer
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Hmmm
Onuitstaanbaar.
Maar als jij die weg al hebt bewandeld, dan kan ik verder ook niks meer doen.
Is dat toevallig een kastje van Filmspeler .nl, in dat geval heb ik nog een idee.
Of mag ik eens proberen bij mij thuis, dan kan ik veel dieper nadenken?
Ik betaal de verzending heen en terug, het is puur nieuwsgierigheid.
Ik moet wel gelijk zeggen, stuur hem dan niet eerder dan de 23e, het was een kostbare maand voor ons.
De 23e is op een vrijdag, als ik hem draaiend krijg, heb je hem zo snel mogelijk terug.
Ik heb alleen het bakkie nodig en de AB, verder niets.
Ik heb 3 computersystemen gekocht voor de muziekstudio, en dat was op zich niet duur, maar wel op ons maandelijks inkomen.
Daarbij ook nog eens 4 boxen,10 Ab`s, 10 koeltafels etc etc, en al die kleine bedragen, hakken er lekker in.
Juni.Juli en Aug, zijn bij ons de mindere maanden.
Heeft ook met vakantie te maken, en heb ik ook minder aanloop voor datgeen ik oorspronkeljk doe voor de boterham.
Inhoudelijk zeg ik daar nooit zoveel over, daar is dit forum ook niet voor.

Ik heb er een liggen x96 die alleen een rood lampje geeft, heb zelf 2/3 keer kunnen booten door kortsluiting te maken met een schroevendraaier.
Echter lukt dit nu ook niet meer
Post automatically merged:


Natuurlijk krijg ik jou mini pc ook aan de praat, maar ik doe dat niet dagelijks.
Maar ik betwijfel of het nog wel de moeite waard is.

om te internetten wil ik hem wel klaarmaken, maar je bent goedkoper uit om een andere pc te kopen met een Quart Core en minimaal 8G ram, en daar heb ik een Duall Os versie voor met W10 Pro en Android 9 Pie.
Zet er een Nvidia 1030i videokaart in (liever een 1050i), en je kan onder de 200 euro aan de gang, met de 1050i videokaart ben je meer kwijt..
Meer info kan je bij mijn favoriete bedrijf vinden (speciaal voor HP en aangewante merken)
Ze verkopen ook echt als NIEUW REFURBISHED systemen.
Ik heb net de laatste 3 HP Z400 systemen met de W3565 Quart core, 500G schrijfje , 12G ram, 475watt voeding, Quadro600 videokaart voor 193 euro incl. verzending gekocht. (maar er zijn wel meer leuke systemen)

Je kan ze overdag ook bellen voor advies.
Is dit niet wat je wil? Koop dan een Nvidia Shield bij Coolbleu met controller voor 229 euro met 3 jaar FULL CARRY IN Garantie!
Neem de controller erbij, je krijgt spijt als je hem om 29 euro laat schieten.
Jou Pc heeft misschien goed gedraaid onder Kodi 14, maar ik denk niet dat het geschikt is voor kodi 18.3.
Kodi 16 is uit 2016, kodi 14 volgens mij al uit 2013.
Met andere woorden, je systeempje is wel mooi, maar helaas verouderd, vooral vanwege zijn single core.
Als ik hem met hogere specs had gezien, dan had ik waarschijnlijk zelf ook 1 gekocht, want ja, het is echt een leuk ding om te zien.
Ik kende hem persoonlijk niet, vraag SpareIT eens of er een ander moederboardje voor te krijgen is en dan uiteraard een stuk sneller..
Met de gegevens hieronder, kan je mogelijk zelf nog iets doen.

Specifications van jou systeem :

Model Number:
HSTNC-006-TC
Brand: Hewlett Packard
Alt Part Number(s): HSTNC-006-TC
Product Type: Thin Client
Technical Description
Brand:
Hewlett Packard
Model: HSTNC-006-TC
Product Name: HP T5745 Thin Client
Product Type: Thin Client
Form Factor: Tower
Processor Type: Intel Atom N280
Processor Speed: 1.66 GHz
Processor Core: Single-Core
RAM Capacity: 2 GB
RAM Technology: DDR3 SDRAM
RAM Form Factor: SO DIMM 204-Pin
Maximum Supported Memory: 8 GB
Flash Memory: 2 GB
Maximum Flash Memory: 4 GB
Graphics Processor: Intel GMA 4500M Dynamic Video Memory Technology 5.0
Sound Output Mode: Stereo
Data Link Protocol: Ethernet
Ports: 8 x Hi-Speed USB, 1 x VGA, 1 x RJ-45, 1 x
Operating System Provided: HP ThinPro
Voltage Required: 120-230V AC
Remote Management Protocol: Simple Network Management Protocol
Sound Card: Integrated
Chipset Type: Mobile Intel GL40 Express
Frequency Required: 50 - 60 Hz
Dimensions: 1.7 x 10.0 x 8.7 inches


Hoi @Andre19721972

Ben benieuwd of je al wat meer tijd zou hebben ervoor, dit ook omdat ik een hp thin client hstnc-006 tc heb gekregen waar libreelec opstond met kodi 14. Na de updatefile erop geknald te hebben kreeg ik een melding over een 286 processor of iets in die geest,maar ik heb vernomen dat de laatste libreelec erop zou moeten kunnen. Enig idee hoe ik dat zou kunnen fixen.

thnx alvast
 
Laatst bewerkt:


Ik heb er een liggen x96 die alleen een rood lampje geeft, heb zelf 2/3 keer kunnen booten door kortsluiting te maken met een schroevendraaier.
Echter lukt dit nu ook niet meer
Post automatically merged:

Hmm wel een lampje, de harde rest methode al geprobeerd, en nog niet werken.
Stuur dat ding eens op!
Ik betaal de verzending wel, het is puur mijn nieuwsgierigheid om deze box weer werkend te krijgen.
Ik heb ook nog de mogelijkheid om te clonen, en heb een scoop/spectrum analizer.
In dat flawekull filmpje van mijn oude en nieuwe locatie door elkaar heen, zie je hem wel staan.
Toevallig heb ik ook nog wel ergens een X96 en ook een X9 en veeeeeel meer.
Dan wil ik hem proberen te klonen middels software.
Ik stop een briefje van 5 in de retourdoos.
Dan kost het jou 1,95, de terugreis regel ik wel.
Je bent de box wel een tijdje kwijt, maar ik wil er leven in blazen.
En anders ga ik vals spelen hahaahaha en doe mijn X96 print in jou box hahaha.
Mijn adres staat op mijn profielpagina hier op het Forum.
Waar al dat 11 mtr apparatuur staat in het filmpje, en de diverse allbanders, dat is op de oud locatie, wel heb ik alle allbanders nog en 1 22 kanalen bakkie nieuw in de doos, de rest heb ik toen verkocht.
De verwerkte foto`s met onderdelen, studio op groot glazen bureau en waar een grote platte tv staat, dat is hier in het appartement.
Ik heb toen eens een programma geprobeerd om video`s te maken, maar daar ben ik geen held in haha, nu heb ik een Sony camera, en daarmee ga ik wat filmpjes opnemen hoe je bijvoorbeeld Kodi zelf heel mooi kan opstellen.
Dit maak ik zo dat er geen illegaal content inzit.

You must be registered for see medias

Ik heb er een liggen x96 die alleen een rood lampje geeft, heb zelf 2/3 keer kunnen booten door kortsluiting te maken met een schroevendraaier.
Echter lukt dit nu ook niet meer
 
Laatst bewerkt:



Post automatically merged:

Hmm wel een lampje, de harde rest methode al geprobeerd, en nog niet werken.
Stuur dat ding eens op!
Ik betaal de verzending wel, het is puur mijn nieuwsgierigheid om deze box weer werkend te krijgen.
Ik heb ook nog de mogelijkheid om te clonen, en heb een scoop/spectrum analizer.
In dat flawekull filmpje van mijn oude en nieuwe locatie door elkaar heen, zie je hem wel staan.
Toevallig heb ik ook nog wel ergens een X96 en ook een X9 en veeeeeel meer.
Dan wil ik hem proberen te klonen middels software.
Ik stop een briefje van 5 in de retourdoos.
Dan kost het jou 1,95, de terugreis regel ik wel.
Je bent de box wel een tijdje kwijt, maar ik wil er leven in blazen.
En anders ga ik vals spelen hahaahaha en doe mijn X96 print in jou box hahaha.
Mijn adres staat op mijn profielpagina hier op het Forum.
Waar al dat 11 mtr apparatuur staat in het filmpje, en de diverse allbanders, dat is op de oud locatie, wel heb ik alle allbanders nog en 1 22 kanalen bakkie nieuw in de doos, de rest heb ik toen verkocht.
De verwerkte foto`s met onderdelen, studio op groot glazen bureau en waar een grote platte tv staat, dat is hier in het appartement.
Ik heb toen eens een programma geprobeerd om video`s te maken, maar daar ben ik geen held in haha, nu heb ik een Sony camera, en daarmee ga ik wat filmpjes opnemen hoe je bijvoorbeeld Kodi zelf heel mooi kan opstellen.
Dit maak ik zo dat er geen illegaal content inzit.

You must be registered for see medias

Ik heb ook een A95X met dezelfde problemen. Verder inmiddels 2 boxen waar kodi het niet meer op doet met covenant. Dat zijn een box xpot en een V88 4K.
Vinden mijn vrouw en zoon niet zo leuk omdat ze die veel gebruikten. Is er soms een nieuwere covenant versie te downloaden zodat 2 laatste 2 in ieder geval weer werken? Bij de A95X gaat ook het powerlampje niet aan (blijft zwart) maar chips worden wel normaal warm. De andere 2 werken dus verder wel normaal.

Groejes,
Hans.
 
Een nieuwere Covenant versie is er niet, maar een vergelijkbare addon is bv Scrubs V2 of Venom.
 
leuk als ze zeggen bezorgd te hebben en je krijgt niets
Ik begrijp dat je gefrustreerd bent maar zowel het kodi-forum als André treffen geen schuld wat betreft jouw problemen met Alie.
 
Ik heb inmiddels de redux versie kunnen installeren maar Scrubs en Venon zijn niet te installeren.

Heb net even voor je gecheckt, maar beide repo’s lijken gewoon online te zijn?

Google anders even op trending Kodi apps, ze staan momenteel op nummer 3 en nummer 21 in de lijst, wellicht dat je daar de info vindt die je nodig hebt?

Link kan ik je niet geven, dit is tegen de huisregels.
 
Convenant etc betaan niet meer.
Het is helaas niet toegestaan om hier linken te plaatsen.
En de A95 is een gebed zonder eind, er zijn er meer die vragen omdat ze het zelf niet kunnen vinden.
Dat zijn MXQ printen waar duizenden versies van op internet staan.
Dat is dus bijna niet te doen, en de meeste versies zijn gewoon niet goed.
De V88 en de Xspot moet je fijn op Android 5 laten draaien, 6 heb ik ook liggen, maar daar werd het bij mij niet beter van.
Mogelijk heb je Android 6, dan weet je van mij al dat Android 5 veel sneller liep.
Deze boxen zijn alweer erg verouderd (2015)

Ik geef je een paar namen die je zelf moet opzoeken en installeren
Scrubs V2 , IT , The crew
Dat zijn er 3, daar heb je eerst echt wel genoeg aan.
Het toevoegen en uitleg daarover staat allemaal op internet, en kan ik vanwege regels hier niet plaatsen.
Ze zijn niet heel moeilijk te vinden, dus dat lukt je wel.
Install nooit TVaddons Of Indigo !! (De Url Resolver van hun kan geen kwaad)
Specificaties:
  • Merknaam: SCISHION
  • Interne Opslag: 8 GB eMMC
  • Geheugen: 1G DDR3
  • Modelnummer: V88
  • Ethernet: Geen
  • bluetooth: Nee
  • Afstandsbediening: Included
  • OS: Android
  • Video Output: HDMI 2.0
  • Draadloze: Nee
  • CPU: RK3229 1.5GHz Quad core
  • GPU: Mali-400
  • System: Android 5.1
Ik heb ook een A95X met dezelfde problemen. Verder inmiddels 2 boxen waar kodi het niet meer op doet met covenant. Dat zijn een box xpot en een V88 4K.
Vinden mijn vrouw en zoon niet zo leuk omdat ze die veel gebruikten. Is er soms een nieuwere covenant versie te downloaden zodat 2 laatste 2 in ieder geval weer werken? Bij de A95X gaat ook het powerlampje niet aan (blijft zwart) maar chips worden wel normaal warm. De andere 2 werken dus verder wel normaal.

Groejes,
Hans.
 
Hallo Andre19721972 ,

wat betreft de thin client was voor mij maar een vraag of het gewoon mogelijk was daar dat op te zetten met die 286 melding erop.ben niet van plan deze te gaan vervangen of iets dergelijks,maar had hem gekregen om eens ff te testen of zoiets en te kijken of ik hem kon updaten. jammer maar helaas dat ging dus niet. wel dank voor je uitgebreide uitleg erover.

neemt niet weg dat ik nog wel een aantal boxjes heb liggen waar ik graag open of libreelec op zou willen zetten. Ondertussen bij 2 boxjes gelukt maar verder dan dit ben ik nog niet gekomen. dus er is al wel een enige vorm van progressie.

was trouwens bij 1 kastje met beide gelukt en een ander kastje alleen coreelec. helaas kreeg ik daar dan weer simple iptv client totaal niet geïnstalleerd.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Weet je, ik zou best naar die Thin willen kijken.
Via een forum is het lastig.
Ik heb al het apparatuur voor diverse zaken hier staan.
Honderden boxen zijn hier al gerepareerd.
Je moet hem niet afschrijven, ik had dat ding liever hier gehad.
Met DOEN kom ik verder als met woorden.
Andere mensen hier kunnen dat wel bevestigen.
Jij stuurt heen, ik betaal en stuur terug.
Dat is hier heel gebruikelijk, en ik reken geen kosten verder voor mensen uit dit forum..
Mijn adres staat gewoon bij mijn profiel gegevens.
De ene keer ben ik dagen bezig, en bij andere ben ik binnen een half uurtje klaar.
Je kan je vraag alsnog hier plaatsen, https://kodi-forum.nl/threads/alles-over-firmware-en-roms-op-aanvraag.9231/
Mogelijk zijn er andere die het wel weten.
Ik weet veel, maar ook niet alles.
Ik ben een doener die toevallig ook nog technish onderlegd is. (met een diploma in de electronica-techniek,alleen dat is een tijdje terug)
Toen was er nog geen Smd techniek of een Mediabox.
Daarom ben ik een doener, meten is weten + zweten, en door veel te lezen kom ik meestal aardig ver.

Hallo Andre19721972 ,

wat betreft de thin client was voor mij maar een vraag of het gewoon mogelijk was daar dat op te zetten met die 286 melding erop.ben niet van plan deze te gaan vervangen of iets dergelijks,maar had hem gekregen om eens ff te testen of zoiets en te kijken of ik hem kon updaten. jammer maar helaas dat ging dus niet. wel dank voor je uitgebreide uitleg erover.

neemt niet weg dat ik nog wel een aantal boxjes heb liggen waar ik graag open of libreelec op zou willen zetten. Ondertussen bij 2 boxjes gelukt maar verder dan dit ben ik nog niet gekomen. dus er is al wel een enige vorm van progressie.

was trouwens bij 1 kastje met beide gelukt en een ander kastje alleen coreelec. helaas kreeg ik daar dan weer simple iptv client totaal niet geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Dag Andre,kan een wetek play2 ook nog gered worden?ik heb op die box libreelec geplaatst en wel on nand.Dus android is weg.Nu doet hij het niet meer en bij het opstarten krijg ik wel het librelec logo,maar links boven een melding"starting debugging shell for boot step prepare_sysroot type exit to quit###" verder kom ik niet meer.Als ik dan nieuwe software wil laden van op een SDcard en gebruik de pin onderaan de box om in het recovery menu te komen krijg ik daar het standaard menu te zien.Alleen kan ik niet met de AB naar beneden om"apply update from ext" te selecteren.Staat op reboot system now en verder kom ik niet meer helaas.Heb wat zitten kijken op forum van wetek,maar doordat de box niet zo recent meer is,zijn veel dingen niet meer te downloaden.Kijk ik uit naar een andere box of zou hier nog terug android op kunnen?Alvast bedankt.