Glasvezel buitenaf.. Welke provider?

Omdat we nu al op 88 euro per maand zitten, mijn pa heeft zich laten wijsmaken dat je ook voor 50 euro kunt namelijk (kan ook wel maar dat wil ik niet haha) dus laten we het eerst zo houden.

You must be registered for see images
Onbeperkt bellen, best duur. Maar, als jullie er veel gebruik van maken dan kan het een voordeel zijn ;) Ik weet natuurlijk ook niet of je pa en ma een mobiel hebben en er veel mee bellen...
Het kan in ieder geval wel nuttig zijn om uit te zoeken of onbeperkt bellen niet te duur is voor jullie.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Onbeperkt bellen, best duur. Maar, als jullie er veel gebruik van maken dan kan het een voordeel zijn ;) Ik weet natuurlijk ook niet of je pa en ma een mobiel hebben en er veel mee bellen...
Het kan in ieder geval wel nuttig zijn om uit te zoeken of onbeperkt bellen niet te duur is voor jullie.
Het probleem is, we hebben allemaal een mobiel abbo met onbeperkt bellen maar pa en ma maken er weinig tot geen gebruik van (Vooral omdat het mobiele bereik wel eens wegvalt en dat is gewoon irritant). En soms hadden we met KPN (vaste telefoon) hele hoge telefoon rekeningen. Denk dat ik dat onbeperkt bellen er eens uithaal en dan eens ga kijken hoe het gaat.
 
  • Like
Reacties: Plenkske


Dat gaat goed komen :feest:
 
  • Like
Reacties: Spinix
Tja mooi, ik zou niet weten wat ik zonder glasvezel moest doen, heb het hier al een paar jaar en heb T-Mobile Thuis 50/50 en haal ook echt die snelheden en vergeleken de andere aanbieders is T-Mobile Thuis ook niet duur!
 
Nou hopen dat het doorgaat @LeX haha.. Jammer dat ik dan inmiddels al bijna uit huis ben voordat je hier eindelijk snel internet hebt :p
 
Nou hopen dat het doorgaat @LeX haha.. Jammer dat ik dan inmiddels al bijna uit huis ben voordat je hier eindelijk snel internet hebt :p
Ik zie je daar nog niet snel vertrekken op die mooie plek,bovendien denk ook aan je huisgenoten .
Je pa heeft gewoon snel Internet nodig voor zijn bedrijf.
 
Ik zie je daar nog niet snel vertrekken op die mooie plek,bovendien denk ook aan je huisgenoten .
Je pa heeft gewoon snel Internet nodig voor zijn bedrijf.
Haha, eerst mijn HBO nog afmaken dus dan ben ik een jaartje of 23-24 en dan gaan werken en dan wil ik ook wel een keer uit huis hoor :p
(Hopelijk dat ik de loterij win zodat ik wel mooi buitenaf kan gaan bouwen :p)

En zekers, snel internet is de toekomst en hebben we ook gewoon nodig. Facturen etc uploaden is gewoon amper te doen met deze snelheid.


Feestje!
 
  • Like
Reacties: Lex
Proficiat kerel 60% dat is mooi gelukt :drum:
Pak er vanavond maar 1 of 2 of 3 of .... op mijn kosten ,ben onderweg om het mee te vieren :feest:
 
Proficiat kerel 60% dat is mooi gelukt :drum:
Pak er vanavond maar 1 of 2 of 3 of .... op mijn kosten ,ben onderweg om het mee te vieren :feest:
Kun je even definiëren wat je met pakken bedoeld... :lol:
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Ik zou daar vreselijk offtopic mee gaan dus ik kijk wel uit :p
You must be registered for see images


En om dit topic nu schoon te houden, back to topic :p Misschien zijn er nog meer boeren of stakkers die het moeten doen zonder glasvezel en graag mee praten! :)
 


@Spinix
wat me nog opvalt is dit
"Deze vergoeding komt bovenop de abonnementsprijs en kost 12,50 euro per maand per adres gedurende de hele looptijd van het abonnement, of eenmalig 1600 euro."

Na 128 maanden = ruim 10 jaar , heb je dus de 1600 euro eruit. Als je kiest voor 12,50 per maand dan ben je na die ruim 10 jaar duurder uit.
Je maakt de keuze dus op basis van hoelang blijf ik nog in dit huis wonen....
 
  • Like
Reacties: Lex


@Spinix
wat me nog opvalt is dit
"Deze vergoeding komt bovenop de abonnementsprijs en kost 12,50 euro per maand per adres gedurende de hele looptijd van het abonnement, of eenmalig 1600 euro."

Na 128 maanden = ruim 10 jaar , heb je dus de 1600 euro eruit. Als je kiest voor 12,50 per maand dan ben je na die ruim 10 jaar duurder uit.
Je maakt de keuze dus op basis van hoelang blijf ik nog in dit huis wonen....
Haha, dit huis zal altijd iemand in blijven wonen, ben ik het niet dan is het mijn broertje wel. Aangezien wij voor het bedrijf BTW mogen aftrekken van die 1600 is het voor ons voordeliger om het in 1x af te betalen. Bovendien vind ik elke maand, je leven lang 12,50 extra erger dan 1x zo'n bedrag betalen... Uiteindelijk blijft het toch duur maar de glasvezel is nu eenmaal nodig... Hopelijk mogen we in de toekomst ook voor bijvoorbeeld KPN kiezen.
 
  • Like
Reacties: Lex en Plenkske
Haha, dit huis zal altijd iemand in blijven wonen, ben ik het niet dan is het mijn broertje wel. Aangezien wij voor het bedrijf BTW mogen aftrekken van die 1600 is het voor ons voordeliger om het in 1x af te betalen. Bovendien vind ik elke maand, je leven lang 12,50 extra erger dan 1x zo'n bedrag betalen... Uiteindelijk blijft het toch duur maar de glasvezel is nu eenmaal nodig... Hopelijk mogen we in de toekomst ook voor bijvoorbeeld KPN kiezen.
Ja inderdaad, helemaal mee eens. Ik heb zelf ook liever eenmalige kosten dan extra maandlasten :) Mits het natuurlijk niet een absurd verschil is of té lang duurt voor de investering is "terugverdient"
 
Wil ook glasvezel maar hier in Amsterdam (de pijp) staat nog nt eens ingepland om te gaan beginnen met aanleggen.
Dus gedoemd tot ziggo :boe:
 
Wil ook glasvezel maar hier in Amsterdam (de pijp) staat nog nt eens ingepland om te gaan beginnen met aanleggen.
Dus gedoemd tot ziggo :boe:
Haha, jullie hebben tenminste coax.

Veel gehoorde opmerking: Al die boeren krijgen glas en wij hebben alleen maar coax en adsl. Verschil is jullie kunnen tot 200mbit halen (coax en adsl tot 40 mbit) en wij buitenaf maar 3 - 7 mbit.. En dan nog niet gesproken over de upload snelheid...
 


@Spinix
wat me nog opvalt is dit
"Deze vergoeding komt bovenop de abonnementsprijs en kost 12,50 euro per maand per adres gedurende de hele looptijd van het abonnement, of eenmalig 1600 euro."

Na 128 maanden = ruim 10 jaar , heb je dus de 1600 euro eruit. Als je kiest voor 12,50 per maand dan ben je na die ruim 10 jaar duurder uit.
Je maakt de keuze dus op basis van hoelang blijf ik nog in dit huis wonen....
Jammer genoeg kon ik vorig jaar nog niet kiezen per maand of eenmalig een bedrag omdat dit pas jaar is ingevoerd.
Ik zit in de zelfde situatie als Spinix, ook hier blijft altijd iemand wonen.

9.50 euro per maand plus inflatietoeslag elk jaar zonder einddatum :kopstoot: maar eens contact op nemen met Gogas of de start gebieden het ook kunnen afkopen.
 
  • Like
Reacties: Plenkske en Spinix
Haha, jullie hebben tenminste coax.

Veel gehoorde opmerking: Al die boeren krijgen glas en wij hebben alleen maar coax en adsl. Verschil is jullie kunnen tot 200mbit halen (coax en adsl tot 40 mbit) en wij buitenaf maar 3 - 7 mbit.. En dan nog niet gesproken over de upload snelheid...
Haha ja... eens hoor maar ik wil het wel nuanceren. Bij adsl is de snelheid zoals je weet sterk afhankelijk van de locatie, verreweg de meeste halen geen 40 mbit. En coax.. tja als het werkt prima maar ik hoor heel vaak problemen. Ligt dan vaak aan modem ziggo of andere apparatuur. En ziggo wordt je ook niet blij van ;)

Glasvezel is gewoon het meest stabiele en ik ben erg blij dat we het al jaren hebben in ons dorp. Ook is het gewoon fijn om je eigen router te kunnen gebruiken (na het glasvezel modem).
 
  • Like
Reacties: Spinix
Haha ja... eens hoor maar ik wil het wel nuanceren. Bij adsl is de snelheid zoals je weet sterk afhankelijk van de locatie, verreweg de meeste halen geen 40 mbit. En coax.. tja als het werkt prima maar ik hoor heel vaak problemen. Ligt dan vaak aan modem ziggo of andere apparatuur. En ziggo wordt je ook niet blij van ;)

Glasvezel is gewoon het meest stabiele en ik ben erg blij dat we het al jaren hebben in ons dorp. Ook is het gewoon fijn om je eigen router te kunnen gebruiken (na het glasvezel modem).
Dat is puur omdat Ziggo niet investeert in het Coax netwerk. Altijd grappig mensen 'zeuren' dan dat KPN Reggefiber opkoopt en vervolgens geen glasvezel meer aanlegt. Meer dan logisch, zij kunnen voor alle kosten opdraaien om glasvezel aan te leggen en vervolgens kunnen concurrenten op hun gat zitten en voor een habbekrats op het glasvezel netwerk zitten.
 
Dat is puur omdat Ziggo niet investeert in het Coax netwerk.
Ik hoor voornamelijk veel klachten over apparatuur. Maar dat is ook gewoon de keuze van Ziggo en kosten kwestie.

Altijd grappig mensen 'zeuren' dan dat KPN Reggefiber opkoopt en vervolgens geen glasvezel meer aanlegt. Meer dan logisch, zij kunnen voor alle kosten opdraaien om glasvezel aan te leggen en vervolgens kunnen concurrenten op hun gat zitten en voor een habbekrats op het glasvezel netwerk zitten.
Reggefiber is altijd van KPN geweest, voorheen wel minder % .
Het is gewoon fout gegaan bij de overheid en het ACM vind ik. Er is veel te weinig concurrentie op deze markten.
 
  • Like
Reacties: Spinix