Goedkope tv boxen

reus.lucius

Nieuwkomer
15 jan 2021
3
0
1
60
Bij wish, ali enz kun je hele goedkope tv boxen kopen. Veelal x96 in diverse varianten. Wat zijn jullie ervaringen met deze boxen ?
 
Goedkoop is duurkoop is de algemene trend op dit forum als ik de reacties lees van de afgelopen jaren. Als het budgettair geen problemen oplevert zou ik gaan voor iets in het hogere segment.
 
  • Like
Reacties: Rudolf
Dan ben ik misschien de uitzondering of ik heb geluk.
Mijn doosje doet het al meer dan een jaar prima.

Ik moet wel zeggen dat mijn eisen niet zo hoog zijn.
Ik kijk geen 4K bijvoorbeeld, daarvoor is mijn downloadsnelheid te laag.
 
Ik heb momenteel een H96 max 4/64 (deze heeft @Maxpuk ook) en een xiaomi mi box ik vind de tweede toch wel beter(werkt net allemaal wat soepeler heb ik het idee) en mensen met een nvidia shield wuiven de xiaomi mi weer weg ;)
 
Ik heb voor nog geen €40 een Amazon fire tv stick 4k gekocht, super tevreden van, zeker evengoed als de mi box.

En als er geen corona was had ik vorige maand voor €17 de nieuwe fire stick lite gekocht, helaas moeten die in Duitsland opgehaald worden.

Ik betwijfel dat de chinese boxen aan die prijs deze kwaliteit kunnen bieden
 
Ik heb de xiaomi stick gehad.. Dit was het uiteindelijk net niet..

Ook heb ik de mi box gehad. Werkt inprincipe goed hoor..

Maar de Shield gaat er gewoon mee strijken...

Alles gaat gewoon veel soepeler... Heb er inmiddels 5 (shields) ? 2 nieuw aangeschaft en 3 van marktplaats.. Tussen de 75 en 90€ voor betaald op mp 2017 modellen.. Ook nog het 2015 model gehad en zelfs deze wordt nog steeds geüpdatet..
 
Dan zou ik gaan voor die marktplaats uitvoering van de SHIELD waar @ateam278 naar refereert,of je ongeloof in sinterklaas herzien ?
Tsja toeslaan op de juiste momenten.. Haalde er vorig jaar een bij wat oudere mensen voor 90€ (2017 model) hadden een "smart" tv gekocht..

Wie ben ik dan om hem niet over te nemen.. Vroegen er 100 voor.. Ik reageerde als 1e en mocht hem ophalen.. Voor mijn bod..

De Shield tube kost nu €129 die is mans zat voor huis tuin en keuken streaming eventueel micro usb kaartje erin.. Dan ga je op mp toch geen 140 of 150 voor een apparaat van 4 jaar oud betalen? (wat er dus gewoon voor gevraag wordt)

Maar let op ik ben gek met mijn shields hoor..

Maar ook de Shield heeft zo zijn dingetjes .. De interne Netflix app.. Youtube Primevideo hebben allemaal last van refreshrate problemen..

Dit is een bekend probleem bij nvidia en hebben nu een bèta Match frame rate ingebouwd..
Te vinden bij de instellingen



Maar ik vind het te gek voor woorden dat zo'n duur apparaat handmatig de refreshrate aangezet moet worden..

Het viel mij ineens op met Netflix toen ik mn shield pro net had.. Vooral met 4k video's kleine hick ups tijdens het afspelen...

Er is ook een app ontwikkeld door iemand dan wordt het automatisch geregeld...

You must be registered for see medias
 
Vergeten bij te vermelden dit is niet alleen een 2019 model probleem... Ook de 2015 en 2017 hebben dit.. Ook zei hebben de "Match frame rate" optie
 
Ik heb twee jaar geleden voor mijn eerste Kodi avonturen na veel research een 4K android 9 Tanix'je gekocht op Geekbuying. Was toen 35 euro of zo. Intussen draait dat ding nog steeds uitstekend, ook met iptv. Staat wel op vier (zelf gemonteerde) pootjes. Nog nooit problemen mee gehad. Kijk er (via ethernet) alles mee wat ik wil - behalve prime video en netflix, doe ik via smart tv. Maar dus wel o.m. iptv.

M.a.w. ook goedkope boxjes kunnen maximaal kijkplezier opleveren.
 
Het werkt ook allemaal wel maar het is denk ik ook een kwestie van niet beter weten.
Ik merk bijvoorbeeld echt wel verschil tussen de plastic h96 en de xiaomi mi.
En zoals @ateam278 aangeeft die zelf ook een xiaomi heeft ervaren is de shield weer het verschil tussen die 2?
 
Het werkt ook allemaal wel maar het is denk ik ook een kwestie van niet beter weten.
Ik merk bijvoorbeeld echt wel verschil tussen de plastic h96 en de xiaomi mi.
En zoals @ateam278 aangeeft die zelf ook een xiaomi heeft ervaren is de shield weer het verschil tussen die 2?
Ik heb ook de mi stick, maar daar kan ik niet alle apps op zetten die ik ook op android box kwijt kan. En het beeld is daar natuurlijk max 1080, terwijl die box duidelijk beter beeld geeft.

Uiteraard is een Shield beter. Kost ook 4x zoveel. Maar wij hebben ook nog gewone kabel tv, netflix, prime en satelliet, dus het gaat hier maar om een fractie van onze kijktijd. Daarvoor volstaat die box ruim.