Goeie OLED televisie?

Inmiddels toch maar eens gebeld met mn tv leverancier... Ze wisten ervan het vrr verhaal, en ook van de nieuwe firmware..

De verkoper wist mij dus ook te vertellen dat ze het waarschijnlijk nooit 100% opgelost gaan krijgen (software matig)... In de c9 en de c10/X
tv's.. 2019 en 2020 model dus..

Waarschijnlijk pas in de 2021 modellen hardwarematig dus..

Omdat de tv toch pas in januari geleverd kan worden kan ik nu dus ook even rustig in de afwachtende positie gaan zitten... ?

Wordt dit niet opgelost kan ik gewoon van de koop afzien... Niks betaald nog...

Ook wist hij mij te vertellen dat er een nog veel grotere bug in het systeem zit...

De tv heeft een nogal agressieve "local dimming" En die springt dan niet automatisch weer terug naar "normaal" beeld..

Hij blijft dus te donker staan en gaat pas terug naar normaal beeld door een keer te zappen of een helder beeld te openen zoals het Lg menu bijvoorbeeld..

Hij wist niet zeker of dit na deze update opgelost was...

Al met al heb ik dus nog wel een paar dingetjes.... ?‍♂️
 
Ga je ook nog voor de ps5 dan of xdoos? Schijnt een top combinatie te wezen...
Nope, staat niet op de planning. Misschien als alle kameraden er één zouden hebben zodat ik lekker GTA 6 (als die uitkomt) kan meespelen. Anders zou ik misschien een keer een Nintendo Switch halen haha.

Ook wist hij mij te vertellen dat er een nog veel grotere bug in het systeem zit...
Het model is al een tijdje uit en ernstige kinderziektes zitten er dus niet meer in anders hadden we die waarschijnlijk wel gelezen. Vond het wel eng zo'n dure televisie en best nieuwe techniek... Als die me maar niet vol met problemen zit binnen 5 jaar... Ik denk echter dat dat wel zal meevallen.
 
Nadeel van LG en veel andere merken is dat ze een eigen OS hebben, voordeel van o.a. Sony is dat ze gewoon Android TV erop hebben waar alle apps op werken.
De Sony AG9 OLED die ik nu heb met Kodi erop werkt zelfs sneller dan een Shield.
En de PS5 werkt er ook perfect op.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Nadeel van LG en veel andere merken is dat ze een eigen OS hebben, voordeel van o.a. Sony is dat ze gewoon Android TV erop hebben waar alle apps op werken.
De Sony AG9 OLED die ik nu heb met Kodi erop werkt zelfs sneller dan een Shield.
En de PS5 werkt er ook perfect op.
Is die shield nu toevallig ook te koop dan? Als je hem toch niet gebruikt..
 
Hmm ben ik toch nog weer te snel geweest met mn 65 inch oled... ? moet wel even wachten dan tot black friday 2021


 
  • Grappig
Reacties: Dominique DB
Nadeel van LG en veel andere merken is dat ze een eigen OS hebben, voordeel van o.a. Sony is dat ze gewoon Android TV erop hebben waar alle apps op werken.
De Sony AG9 OLED die ik nu heb met Kodi erop werkt zelfs sneller dan een Shield.
En de PS5 werkt er ook perfect op.
Ik ben ook van plan een Sony Oled tv te kopen.
Weet je ongeveer wat de minimale zit afstand van de tv is?
 
Nadeel van LG en veel andere merken is dat ze een eigen OS hebben, voordeel van o.a. Sony is dat ze gewoon Android TV erop hebben waar alle apps op werken.
Totdat de hardware over een paar jaar zo traag is en geen updates meer ontvangt! Laat de OS dus niet bepalen welke TV je neemt, een Android TV kastje heb je al voor een paar tientjes.

Ik heb mijn Shield van 3 jaar oud achter de televisie en die draait nog als een raket. Als die in de verre toekomst trager wordt en geen updates meer ontvangt koop ik een nieuwe en kan ik weer een paar jaar verder... :)

You must be registered for see images attach
 
  • Like
Reacties: Shaman
Wel handig als je ons verteld welke maat je op het oog hebt:

Ik heb een maandje geleden een projector gekocht en ik moet zeggen dat die ideale kijkafstand toch ook van de media afhankelijk is. 90 inch sherm, en voor een cinema film zit ik op 4m, geeft echt een immersie gevoel, gisteren nog star wars, was super. Maar voor een aflevering van bv the Simpsons schuif ik mijn sofa (op wieltjes) een meter of 2 naar achter.
 
  • Like
Reacties: Nexusq
Ik ben ook van plan een Sony Oled tv te kopen.
Weet je ongeveer wat de minimale zit afstand van de tv is?

De 55” Sony OLED die wij hebben is minimaal ongeveer 2 meter tot max 5 meter kijk afstand.
Nog steeds zeer tevreden met de Sony Android TV.
Men kan wel zeggen dat de software misschien traag wordt in de loop der tijd, maar ten eerste krijg je bij Sony minimaal 5 jaar updates en ten tweede een box wordt na een paar jaar ook traag.
En mocht Kodi e.d. niet meer werken over jaren op de TV kun je altijd nog een box kopen.
Maar de huidige Sony Smart Android TV’s zijn echt super snel en alles werkt erop en doet niet onder voor een Shield.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Nexusq
De 55” Sony OLED die wij hebben is minimaal ongeveer 2 meter tot max 5 meter kijk afstand.
Nog steeds zeer tevreden met de Sony Android TV.
Men kan wel zeggen dat de software misschien traag wordt in de loop der tijd, maar ten eerste krijg je bij Sony minimaal 5 jaar updates en ten tweede een box wordt na een paar jaar ook traag.
En mocht Kodi e.d. niet meer werken over jaren op de TV kun je altijd nog een box kopen.
Maar de huidige Sony Smart Android TV’s zijn echt super snel en alles werkt erop en doet niet onder voor een Shield.
Dank je wel voor de toelichting.
Ik heb een wat ouder model Sony en die gaat naar de slaapkamer.
En de nieuwe wil ik tegenover de bank aan de muur hangen.
En de afstand is dan ver genoeg.
Ik zat er ook over te denken voor een 8k tv ivm de kortere kijkafstand,
Maar ja dat is een pas nieuwe techniek.
 
Dank je wel voor de toelichting.
Ik heb een wat ouder model Sony en die gaat naar de slaapkamer.
En de nieuwe wil ik tegenover de bank aan de muur hangen.
En de afstand is dan ver genoeg.
Ik zat er ook over te denken voor een 8k tv ivm de kortere kijkafstand,
Maar ja dat is een pas nieuwe techniek.

Ja 8K is mooi maar aanbod van 8K is er nog amper en de prijs is ook bijna 2x zo hoog.
En 55” past in de meeste woonkamers.
Welke Sony OLED TV heb je op het oog?