Google home smart vs universele afstandsbediening

Espero

Expert
12 aug 2017
424
84
Kan dit, een logitech harmony universele afstandsbediening vervangen door een google home smart systeem om zowel een Nvidia Shield, tv, home cinema, bluray speler, satbox aan te sturen?

1 mrt 2019
167
103
In principe wel, met zoiets:

Maar het instellen zal volgens mij nooit zo eenvoudig zijn als een Logitech harmony

Arjan E.

VIP
18 nov 2018
666
448
In principe wel, met zoiets:

Maar het instellen zal volgens mij nooit zo eenvoudig zijn als een Logitech harmony
Instellen van een Logitech Harmony kan ook best een pain in the @ss zijn, zeker als je er niet mee bekend bent.

Nu heeft de laatste lijn van producten een app om in te stellen, dit kan zelfs zonder tussenkomst van een computer, echter wil je iets verder de menu’s induiken om specifieke schakelingen te maken binnen macro’s dan is het toch handiger te doen op de computer.

Je suggestie als toevoeging op de koekoe home zal inderdaad best werken, maar dat betekent dan wel dat je elke schakeling apart zal moeten inspreken.

Een voorbeeldje is als ik bijvoorbeeld film zou willen kijken, dan zou ik moeten zeggen: Hey koekoe zet mijn tv aan, gevolgd door: Hey koekoe zet de tv op ingang hdmi2, gevolgd door: Hey koekoe zet mijn NAD receiver aan, gevolgd door: Hey koekoe zet mijn receiver op preset 1, gevolgd door: Hey koekoe, zet mijn Nvidia Shield aan, gevolgd door: Hey koekoe doe lampje 1 uit, gevolgd door: Hey koekoe doe lampje 2 uit, gevolgd door: Hey koekoe, doe lampje 3 uit.

Oftewel, dan ben ik maar een goede dag kwijt aan het goed instellen van een Logitech Harmony, maar dan doe ik al het bovenstaande met 1 druk op de knop🤷🏼‍♂️

Vandaar dat ik toch weer een Logitech Harmony heb aangeschaft op black friday (die door een stomme vertraging morgen pas komt😠)

Het is maar net wat je voorkeur heeft natuurlijk😁

You must be registered for see medias

Espero

Expert
12 aug 2017
424
84
Nou dan gaat het dit niet worden, blijf nog wel even bij mijn harmony 650
Dubbelpost samengevoegd:

En dat filmpje dan, helemaal geweldig 🤣🤣🤣🤣

Laatst bewerkt:

Arjan E.

VIP
18 nov 2018
666
448
Nou dan gaat het dit niet worden, blijf nog wel even bij mijn harmony 650
Dubbelpost samengevoegd:

En dat filmpje dan, helemaal geweldig 🤣🤣🤣🤣
Ja dan snap je gelijk waar dat “Hey koekoe” vandaan komt😁
Dubbelpost samengevoegd:

Ik heb trouwens 5 minuten terug mijn harmony elite mogen ontvangen😉

Espero

Expert
12 aug 2017
424
84
Dubbelpost samengevoegd:

Ik heb trouwens 5 minuten terug mijn harmony elite mogen ontvangen😉
Ja die had ik ook al vaker gezien, een heel mooi ding maar die prijs...

Arjan E.

VIP
18 nov 2018
666
448
Ja die had ik ook al vaker gezien, een heel mooi ding maar die prijs...
Moet zeggen, net geconfigureerd via de computer, en heel eerlijk, de software is aanzienlijk verbeterd, geen rare verborgen menu’s en allerlei aparte knoppen zelf configureren.

Gewoon activiteiten met je ingegeven devices maken, en Viola het speelt.

Had mezelf al helemaal ingesteld op een avondje “worstelen”, maar ik heb nu dus een avond vrijaf😂

Ik had hem trouwens met 30 euro korting op een black friday deal bij koebloe, die aanbieding staat nog steeds😉

Laat je niet foppen door de adviesprijs, hij stond voor black friday voor 199 pleuro’s.

En ja 169 euri’s is nog steeds een hoop geld, maar liep er al 2 jaar over te twijfelen, en mijn harmony one werd steeds slechter.

Ik heb er in ieder geval geen spijt van, en die 169 euro? Alle waarde naar zijn geld🤷🏼‍♂️

• Like
Reacties: Reijer en LeX

LeX

Administrator
Medewerker
29 mei 2016
6.586
4.697
Twente
Moet zeggen, net geconfigureerd via de computer, en heel eerlijk, de software is aanzienlijk verbeterd, geen rare verborgen menu’s en allerlei aparte knoppen zelf configureren.
Dit schreeuwt om een uitgebreide review in de daarvoor bestemde plek op dit forum.

Doodzonde dat één van de leidinggevende van dit forum het onlangs nodig vond de aanmoedigingspremie te schrappen voor een goede inhoudelijke review, anders hadden uw kwaliteiten ongetwijfeld hoge ogen gegooid naar deze aanmoedigingsprijs 😁

• Like
Reacties: Reijer