Google home smart vs universele afstandsbediening

Espero

Expert
12 aug 2017
1.040
183
216
Kan dit, een logitech harmony universele afstandsbediening vervangen door een google home smart systeem om zowel een Nvidia Shield, tv, home cinema, bluray speler, satbox aan te sturen?
 
In principe wel, met zoiets:

Maar het instellen zal volgens mij nooit zo eenvoudig zijn als een Logitech harmony
 
In principe wel, met zoiets:

Maar het instellen zal volgens mij nooit zo eenvoudig zijn als een Logitech harmony

Instellen van een Logitech Harmony kan ook best een pain in the @ss zijn, zeker als je er niet mee bekend bent.

Nu heeft de laatste lijn van producten een app om in te stellen, dit kan zelfs zonder tussenkomst van een computer, echter wil je iets verder de menu’s induiken om specifieke schakelingen te maken binnen macro’s dan is het toch handiger te doen op de computer.

Je suggestie als toevoeging op de koekoe home zal inderdaad best werken, maar dat betekent dan wel dat je elke schakeling apart zal moeten inspreken.

Een voorbeeldje is als ik bijvoorbeeld film zou willen kijken, dan zou ik moeten zeggen: Hey koekoe zet mijn tv aan, gevolgd door: Hey koekoe zet de tv op ingang hdmi2, gevolgd door: Hey koekoe zet mijn NAD receiver aan, gevolgd door: Hey koekoe zet mijn receiver op preset 1, gevolgd door: Hey koekoe, zet mijn Nvidia Shield aan, gevolgd door: Hey koekoe doe lampje 1 uit, gevolgd door: Hey koekoe doe lampje 2 uit, gevolgd door: Hey koekoe, doe lampje 3 uit.

Oftewel, dan ben ik maar een goede dag kwijt aan het goed instellen van een Logitech Harmony, maar dan doe ik al het bovenstaande met 1 druk op de knop??‍♂️

Vandaar dat ik toch weer een Logitech Harmony heb aangeschaft op black friday (die door een stomme vertraging morgen pas komt?)

Het is maar net wat je voorkeur heeft natuurlijk?

You must be registered for see medias
 
Nou dan gaat het dit niet worden, blijf nog wel even bij mijn harmony 650
Post automatically merged:

En dat filmpje dan, helemaal geweldig ????
 
Laatst bewerkt:
Nou dan gaat het dit niet worden, blijf nog wel even bij mijn harmony 650
Post automatically merged:

En dat filmpje dan, helemaal geweldig ????

Ja dan snap je gelijk waar dat “Hey koekoe” vandaan komt?
Post automatically merged:

Ja dan snap je gelijk waar dat “Hey koekoe” vandaan komt?

Ik heb trouwens 5 minuten terug mijn harmony elite mogen ontvangen?
 
Ja dan snap je gelijk waar dat “Hey koekoe” vandaan komt?
Post automatically merged:



Ik heb trouwens 5 minuten terug mijn harmony elite mogen ontvangen?

Ja die had ik ook al vaker gezien, een heel mooi ding maar die prijs...
 
Ja die had ik ook al vaker gezien, een heel mooi ding maar die prijs...

Moet zeggen, net geconfigureerd via de computer, en heel eerlijk, de software is aanzienlijk verbeterd, geen rare verborgen menu’s en allerlei aparte knoppen zelf configureren.

Gewoon activiteiten met je ingegeven devices maken, en Viola het speelt.

Had mezelf al helemaal ingesteld op een avondje “worstelen”, maar ik heb nu dus een avond vrijaf?

Ik had hem trouwens met 30 euro korting op een black friday deal bij koebloe, die aanbieding staat nog steeds?

Laat je niet foppen door de adviesprijs, hij stond voor black friday voor 199 pleuro’s.

En ja 169 euri’s is nog steeds een hoop geld, maar liep er al 2 jaar over te twijfelen, en mijn harmony one werd steeds slechter.

Ik heb er in ieder geval geen spijt van, en die 169 euro? Alle waarde naar zijn geld??‍♂️
 
  • Like
Reacties: Reijer en Lex
Moet zeggen, net geconfigureerd via de computer, en heel eerlijk, de software is aanzienlijk verbeterd, geen rare verborgen menu’s en allerlei aparte knoppen zelf configureren.
Dit schreeuwt om een uitgebreide review in de daarvoor bestemde plek op dit forum.

Doodzonde dat één van de leidinggevende van dit forum het onlangs nodig vond de aanmoedigingspremie te schrappen voor een goede inhoudelijke review, anders hadden uw kwaliteiten ongetwijfeld hoge ogen gegooid naar deze aanmoedigingsprijs ?
 
  • Like
Reacties: Reijer
Grrrrr mijn huidige harmony 650 krijgt kuren,

En zo te zien en te lezen worden deze soort ab's door Logitech uitgefaseert, Logitech ziet geen toekomst meer in de Harmony groep.

Iemand een tip welke andere merk in aanmerking kan komen met dezelfde mogelijkheden, oja 3n wel betaalbaar allemaal graag...?
 
Iemand een tip welke andere merk in aanmerking kan komen met dezelfde mogelijkheden, oja 3n wel betaalbaar allemaal graag...?
Ik heb een telefoon met ir blaster, misschien is dat wel iets voor u, ik gebruik dus verschillende android apps oa kore, android remote, fire tv, ..., en dan de mi remote controller app voor de tv's. Best handig alles met 1 toestel bedienen.
 
Grrrrr mijn huidige harmony 650 krijgt kuren,

En zo te zien en te lezen worden deze soort ab's door Logitech uitgefaseert, Logitech ziet geen toekomst meer in de Harmony groep.

Iemand een tip welke andere merk in aanmerking kan komen met dezelfde mogelijkheden, oja 3n wel betaalbaar allemaal graag...?

de harmony 665 is nog wel te verkrijgen, en lijkt ook nog enigszins op de 650, maar met (minuscule) verbeteringen.

tja en met 8 tientjes aanzienlijk goedkoper als de elite natuurlijk.

ben het wel met je eens dat ze bij Logitech dit soort afstandsbedieningen langzaam aan aan het uitfaseren zijn, en dat men steeds meer aan het toespitsen is op de nieuwere versies die met hub en wifi werken.

hoewel ik jarenlang schik heb gehad van mijn “good old” harmony one, moet ik toch bekennen dat ik toch wel blij ben met de overstap die ik heb gemaakt naar de elite.

allereerst het instellen is een fluitje van een cent geworden, waar je bij de harmony one (en waarschijnlijk ook bij jouw 650???‍♂️) soms best ver de menu’s in moest duiken om iets goed werkend te krijgen. Eerlijkheid gebiedt mij dan wel weer te zeggen, dat wanneer het eenmaal goed ingesteld is, het ook feilloos werkt, dus die “ergernis “ is slechts eenmalig.?

nu kan je hem zelfs via de telefoon instellen (bij de elite)

maar waar bij mij vooral het grootste voordeel vandaan kwam, is dat ik mijn afstandsbediening nu bij wijze van spreken richting de keuken kan wijzen, en dat mijn apparaten toch gewoon aanspringen, dit terwijl mijn apparaten aan de andere kant van de kamer staan.

voorheen had ik nog wel eens het probleem als ik een activiteit startte, en daarvoor meerdere apparaten ingeschakeld moesten worden, mijn vrouw altijd de perfecte timing had, om precies op het moment dat een infrarood signaal verstuurd werd zij voor het beeld langs liep??‍♂️, waar nu de hele opdracht via WiFi verstuurd wordt, en ze voor het beeld langs kan lopen, zonder dat het gevolgen heeft.

ik heb de overstap gemaakt om ook op de toekomst voorbereid te zijn, maar het kostte me inderdaad wel een rib uit mijn lijf, en ik kan me voorstellen dat vooral de hoge prijs je tegen houdt, bij mij is er ook bijna 2 jaar over heen gegaan voordat ik de knoop had doorgehakt.

heb ik er spijt van? Absoluut niet, maar als je me vraagt of ik nogmaals zo’n bedrag zou uitgeven aan een afstandsbediening of anders toch voor een relatief gunstiger geprijsde afstandsbediening zou gaan, dan moet ik je daar het antwoord schuldig op blijven, want het is best een dilemma.?

plus dat ik natuurlijk niet in de portemonnee van een ander kan kijken.

mocht je trouwens geïnteresseerd zijn in de harmony 665, dan kan je hem hier vinden:

ik weet niet wat je 650 destijds heeft gekost, dus weet ook niet of dit heel duur is??‍♂️

ik wens je succes met het vinden naar een voor jou passende oplossing
 
Ik heb een telefoon met ir blaster, misschien is dat wel iets voor u, ik gebruik dus verschillende android apps oa kore, android remote, fire tv, ..., en dan de mi remote controller app voor de tv's. Best handig alles met 1 toestel bedienen.

nee dit gaat het niet worden, bedankt voor de tip
Post automatically merged:

de harmony 665 is nog wel te verkrijgen, en lijkt ook nog enigszins op de 650, maar met (minuscule) verbeteringen.

tja en met 8 tientjes aanzienlijk goedkoper als de elite natuurlijk.

ben het wel met je eens dat ze bij Logitech dit soort afstandsbedieningen langzaam aan aan het uitfaseren zijn, en dat men steeds meer aan het toespitsen is op de nieuwere versies die met hub en wifi werken.

hoewel ik jarenlang schik heb gehad van mijn “good old” harmony one, moet ik toch bekennen dat ik toch wel blij ben met de overstap die ik heb gemaakt naar de elite.

allereerst het instellen is een fluitje van een cent geworden, waar je bij de harmony one (en waarschijnlijk ook bij jouw 650???‍♂️) soms best ver de menu’s in moest duiken om iets goed werkend te krijgen. Eerlijkheid gebiedt mij dan wel weer te zeggen, dat wanneer het eenmaal goed ingesteld is, het ook feilloos werkt, dus die “ergernis “ is slechts eenmalig.?

nu kan je hem zelfs via de telefoon instellen (bij de elite)

maar waar bij mij vooral het grootste voordeel vandaan kwam, is dat ik mijn afstandsbediening nu bij wijze van spreken richting de keuken kan wijzen, en dat mijn apparaten toch gewoon aanspringen, dit terwijl mijn apparaten aan de andere kant van de kamer staan.

voorheen had ik nog wel eens het probleem als ik een activiteit startte, en daarvoor meerdere apparaten ingeschakeld moesten worden, mijn vrouw altijd de perfecte timing had, om precies op het moment dat een infrarood signaal verstuurd werd zij voor het beeld langs liep??‍♂️, waar nu de hele opdracht via WiFi verstuurd wordt, en ze voor het beeld langs kan lopen, zonder dat het gevolgen heeft.

ik heb de overstap gemaakt om ook op de toekomst voorbereid te zijn, maar het kostte me inderdaad wel een rib uit mijn lijf, en ik kan me voorstellen dat vooral de hoge prijs je tegen houdt, bij mij is er ook bijna 2 jaar over heen gegaan voordat ik de knoop had doorgehakt.

heb ik er spijt van? Absoluut niet, maar als je me vraagt of ik nogmaals zo’n bedrag zou uitgeven aan een afstandsbediening of anders toch voor een relatief gunstiger geprijsde afstandsbediening zou gaan, dan moet ik je daar het antwoord schuldig op blijven, want het is best een dilemma.?

plus dat ik natuurlijk niet in de portemonnee van een ander kan kijken.

mocht je trouwens geïnteresseerd zijn in de harmony 665, dan kan je hem hier vinden:

ik weet niet wat je 650 destijds heeft gekost, dus weet ook niet of dit heel duur is??‍♂️

ik wens je succes met het vinden naar een voor jou passende oplossing

Ja, de 665 zal dan als enige vervanger kunnen worden aangemerkt, want volgens mij is er geen goede alternatief met een ander merk of type van Logitech, wel is het nog afwachten hoelang de service met updates nog blijven.

Blijft echt jammer dat verder geen enkele ander bedrijf dit soort afstandbedieningen maakt
Post automatically merged:

De ziet er ook goed en handig incl. de app uit, maar vraag me af hoe je alle activities op de AB, die geen directe knop voor alle comando's hebben, kunt oproepen want er zit geen scherm op dit apparaat?
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Dominique DB
De harmony companion heeft maar 3 knoppen waaraan activiteiten kunnen worden toegewezen, de rest zal of niet toegevoegd kunnen worden, of moeten via de telefoon ingesteld en ingeschakeld moeten worden??‍♂️
 
De harmony companion heeft maar 3 knoppen waaraan activiteiten kunnen worden toegewezen, de rest zal of niet toegevoegd kunnen worden, of moeten via de telefoon ingesteld en ingeschakeld moeten worden??‍♂️

ja waardeloos op zo'n manier, heb zojuist de Harmony Touch op de kop getikt, ben benieuwd
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Tja, het is nu slechts twee smaakjes: of een simpele layout, en beperkt aantal activiteiten (tegen een redelijk betaalbare prijs) of de hoofdprijs betalen en alles kunnen doen wat je wil.

ik snap je dilemma volledig, en kan me goed voorstellen dat je voor een alternatief gaat??
 
Iemand een tip hoe je dit soort afstandsbediening met scherm goed Covid19 schoon maakt?
 
70% schoonmaak alcohol en microvezel doek, zoek eens op hoe telefoonschermen zuiver gemaakt worden, veel verschil zal er toch niet zijn


De afstandsbediening van de tv in de eetkamer hebben wij ingewikkeld in vershoudfolie, niet voor corona, eerder knoeien met vloeistof en vettige handen enz.
Ik weet niet of dat werkt met een touchscreen, maar normaal gaat dat wel.
Ik rol de afstandsbediening dubbel in de vershoudfolie, draai de zijkanten op, knip ze op maat en hou er even een vlam aan.
You must be registered for see images attach


In een boterhamzakje steken gaat ook.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
70% schoonmaak alcohol en microvezel doek, zoek eens op hoe telefoonschermen zuiver gemaakt worden, veel verschil zal er toch niet zijn


De afstandsbediening van de tv in de eetkamer hebben wij ingewikkeld in vershoudfolie, niet voor corona, eerder knoeien met vloeistof en vettige handen enz.
Ik weet niet of dat werkt met een touchscreen, maar normaal gaat dat wel.
Ik rol de afstandsbediening dubbel in de vershoudfolie, draai de zijkanten op, knip ze op maat en hou er even een vlam aan.
You must be registered for see images attach


In een boterhamzakje steken gaat ook.
Goeie tip! We hebben in de 'drink keet' een paar afstandsbedieningen liggen die of onder het bier, saus of andere viezigheid zit. Dat folie houdt het mooi schoon en zorgt dat de toetsen minder plakkerig zijn.
 
  • Like
Reacties: Dominique DB