Google Maps toont snelheidslimieten en flitsers in app

Rudolf

Donateur
3 nov 2016
205
226
Navigatie-app Google Maps laat voortaan zien hoe snel gebruikers op een weg mogen rijden. Daarnaast worden flitspalen op de route getoond.
De nieuwe functie is beschikbaar gesteld in veertig landen, waaronder ook Nederland. De uitrol van de nieuwe opties zou twee weken geleden zijn gestart, waardoor gebruikers geleidelijk toegang krijgen.
Hoewel Google de Maps-update niet heeft aangekondigd, bevestigt het bedrijf de uitrol tegenover .

De snelheids- en flitsfuncties worden zowel op iPhones als op Android-telefoons aangeboden binnen Google Maps. De nieuwe opties waren al langer beschikbaar in navigatie-app Waze, die in 2013 door Google werd overgenomen.
Google combineert officiële informatie met feedback van gebruikers om de snelheidscamera's te traceren.

Shaman

Donateur
4 sep 2016
312
166
Leuk idee. Heb alleen de ervaring dat niet altijd de juiste maximum snelheid in een navigatiesysteem wordt weergegeven. Dus mijn persoonlijke voorkeur gaat er dan ook naar uit om gewoon op de verkeersborden langs de weg te letten en zoveel mogelijk op de cruise-control te rijden. Is een heel relaxed manier van rijden en je komt uitgerust op je bestemming aan. Voor de rest ben ik een heel tevreden TomTom gebruiker voor wat betreft file en verkeersinfo. Scheelt allemaal heel veel ergernis, stress en bekeuringen. Heb dus niet het idee dat deze nieuwe functie voor mij heel veel toegevoegde waarde heeft.

• Like
Reacties: Rudolf