google tv

@b.web -dat was aptoide tv die ik verwijderd heb...bedankt voor belangstelling ...

Ok, aptoide tv neemt bij mij 213mb in. En bij jou was dat een paar GB? Wel een beetje vreemd, maar als verwijderen van Aptoide tv bij jou de oplossing is. Fijn dat je nu weer genoeg GB aan ruimte hebt voor apps.

ik kodi, in chromecast 4k,heb ik een paar add-ons die beter zouden werken met een internetverbinding, daarom heb ik deze hub gekocht, zie de link hieronder maar: 1. Chromecast herkent deze verbinding niet. moet deze onder wifi verschijnen?
2. Ik heb ook gelezen dat het mogelijk is om dit te configureren via de google home-app, maar hier is de tweede pech: deze app kan geen chromecast toevoegen! Ik heb deze app opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. graag advies ...

Op de Google Home app kan je gewoon je Chromecast Google TV 4K toevoegen. Ik kan bijvoorbeeld via Google Home een afstandsbediening openen. Dit kan ook via de Google TV app.
"Zorg ervoor dat het apparaat dat je aan de Chromecast wilt koppelen, verbonden is met wifi. Download de Google Home-app uit de App Store of Google Play Store en installeer de app op je smartphone of tablet. Open de app en tik op het plusje links bovenin. Selecteer 'Apparaat instellen' -> 'Nieuw apparaat'."

Zou ook kunnen dat je hub uiteindelijk niet compatibel blijkt te zijn. Wellicht staan hier wat tips:
You must be registered for see medias

Het is wel even goed om te weten als je een hub met rj45 koopt dat wel op let dat deze Compatibel met Windows, Android, Chrome OS, Mac OS, Linux systeem moeten zijn .

@MRmister -zie mijn link van amazon nl - hier staat dat deze hub is compatibel met chromecast, daarom heb ik deze gekozen en besteld...
@b.web - hart.bedankt voor alle informatie, ik ga weer beginnen, als dat niet helpt, ga ik dat ding naar fabriekinstellingen terugzetten..eerst ga ik opzoeken - hoe ik een backup kan maken want het is bv jammer deze bbc iplyer niet te hebben want toen was het moeilijk te plaatsen, andere apps zoals kodi waren wel gemakkelijk toe te voegen...

• Like
Reacties: B. web
De Chromecast Google TV 4K heeft updates gehad van Android TV 10 naar 12. Bij veel mediaspelers is het na zo'n grote update aan te raden terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Zeker nu er bij jou het een na het andere probleem ontstaat.

Denk er ook aan dat je soms je modem / router opnieuw moet opstarten om het goed werkend te krijgen. Verder heb je op Reddit kunnen lezen over verschillende chipsets in dezelfde USB C-hub, wat mogelijk problemen zou kunnen veroorzaken.

In plaats van een ethernet adapter kan je met een Dual-Band modem / router ook kiezen voor een WiFi 5ghz verbinding. Een 5ghz verbinding is stabieler. En het gebruik van VPN vertraagt je verbinding.

Ik heb zelf een hub er tussen gehad die Compatibel met Windows, Android, Chrome OS, Mac OS, Linux systeem was , je Chromecast Google Tv draaid op Android. Maar als je de hub aansluit dan moet je de wifi uitzetten om het te laten werken.