Google voegt advertenties toe bij Android TV

Lex

Ter nagedachtenis
29 mei 2016
6.795
5.190
216
66
Google kennende kon je hier op wachten :

 
  • Verdrietig
Reacties: Spinix
We gaan het zien, persoonlijk zal ik weinig last van hebben want klik alleen mijn iptv app aan of kodi, reclames zal ik dus niet zien hoor.
 
Vind dat toch altijd een slechte zaak je koopt een product om te gebruiken niet om die onzin allemaal te krijgen.
Maar zal vast wel ergens in de kleine lettertjes staan.
Of rooten zoals een reageerder ook al opmerkte.
 
Daarom zijn de custom roms ook grotendeels uit gevonden voor de smartphones.
Meer controle over je "eigen" apparaat.
En de standaard bloatware die je door je strot geduwd wordt verwijderd is/wordt.
Denk als ze dit doordrukken de custom roms voor bijvoorbeeld shield en xiaomi er zo zijn hoor...
 
Heb het promotiekanaal een paar keer uitgeschakeld via Kanalen aanpassen > Promotiekanalen > Apps in de kijker > Uitschakelen. Het heeft zich de laatste dagen niet meer vanzelf ingeschakeld op de Mi Box. Ook niet na opnieuw opstarten. Op Reddit wordt er ook heel veel kritiek op geleverd. Het schijnt ook niet op alle apparaten te verschijnen. Als fabrikanten als Sony ook gaan klagen bij Google zou het best eens een uitschakelbare optie kunnen worden. Nvidia schijnt gereageerd te hebben dat dit uitschakelbaar is:
Bron:
"A “sponsored” row that can’t be disabled has shown up on some Android TV devices. This row is not on SHIELD TV devices.
SHIELD does have a new Google Play channel (Apps Spotlight) at the bottom of the screen, but this can disabled by scrolling to “Customize channels” and selecting “Promotional channels.”"
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
Klopt ik kan de promotie kanalen ook uitschakelen op mn shield. Zag ze vanmorgen ineens.
Scrolde naar beneden en zag ze staan. Waren mij nog niet eerder opgevallen.
Nu maar afwachten of het zo blijft. Dat je ze uit kunt schakelen. Tis niet zo zeer dat ik me er echt aan stoor hoor.
Maar tis dan een principe kwestie. De grote jongens proberen de kleine man/vrouw weer wat op te dringen.
 
Zo schakel je het schijnbaar uit, zelf nog niet getest btw.

You must be registered for see medias
 
Hier word ook het een en ander uitgelegd.
 
Hmmm hier stonden de promotie kanalen ineens weer aan.... Zelf nergens aan gezeten iig in de instellingen