Opgelost Graag hulp om mijn box te updaten

dick-dordrecht

Forumlid
4 sep 2016
18
3
6
70
sorry voor de vraag maar enige maanden geleden heb ik een box gekocht en heeft iemand mij via de telefoon geholpen met instaleren en alles werkte daarna prima
door een hoop gedoe in de prive sfeer heb ik er een tijd geen gebruik meer van gemaakt en wou dat vandaag weer doen, maar helaas..wat ik ook doet eenmaal bij gene en dan bv actions of drama gebeurd er niets meer als ik op ok drukt,..nu heb ik verleden week vrijdag enkele dagen in het ziekenhuis gelegen ivm een acute hart infarct dus mischien dat ik het even kwijt ben, wat moet ik nu doen om bij bv gene-en dan action de aanwezige films daar te zien te krijgen,.dank voor het eventuele antwoord.........dick
 
sorry voor de vraag maar enige maanden geleden heb ik een box gekocht en heeft iemand mij via de telefoon geholpen met instaleren en alles werkte daarna prima
door een hoop gedoe in de prive sfeer heb ik er een tijd geen gebruik meer van gemaakt en wou dat vandaag weer doen, maar helaas..wat ik ook doet eenmaal bij gene en dan bv actions of drama gebeurd er niets meer als ik op ok drukt,..nu heb ik verleden week vrijdag enkele dagen in het ziekenhuis gelegen ivm een acute hart infarct dus mischien dat ik het even kwijt ben, wat moet ik nu doen om bij bv gene-en dan action de aanwezige films daar te zien te krijgen,.dank voor het eventuele antwoord.........dick
Graag wat meer info.
Welke box? Type nummer o.a
Welke besturing? Android bijvoorbeeld
Welke addon gebruik je om films te zien?
Hoe meer info vooraf, hoe soepeler gaat de hulpverlening :)
 
  • Like
Reacties: fransalmighty
Ik ben niet zo heel goed in gedachte lezen maar ik doe een poging....
*Pakt glazenbol erbij*
Je wilt films en series kijken maar de genres werken niet. Waarschijnlijk gebruik je nog Exodus wat tegenwoordig niet meer geüpdatet wordt.
Zorg dat indien mogelijk je gebruik maakt van Kodi 17 (Te installeren / te updaten via de Play Store indien je gebruik maakt van een Android Box)
En daarna kun je de vervanger van Exodus Covenant installeren via deze super handige tutorial:

Succes! En laat ons even weten als het gelukt is en ik mijn voorspelling correct gedaan heb.
 
  • Like
Reacties: davevanduffelen
Ik denk dat je glazen bol defect is anders vraag je me niet steeds naar mijn persoonlijke omstandigheden op sociale media :lol:
het is inderdaad Exodus wat ik gebruikt en de box is een MXq pro dus dat zal dan wel het probleem zijn,straks even kijken of het mij lukken wil om exodus te vervangen door Covenant ,...dank voor de snelle hulp allen en mocht het gelukt zijn ( ben niet zo bijdehand met dit gedoe) dan zal ik het uiteraard laten weten
ben ik weer als ik naar de play store gaat krijk ik de melding dat deze versie niet compatibel is met dit aparaat en wordt ik verwezen naar instellingen om daar de updates voor de google play store te verwijderen om het probleem op te lossen............als ik via de apps er heen gaat staat er..openen gedwongen stoppen uitschakelen gegevens wisselen cachegeheugen wissen..standaard waarden wissen meldingen en toestemmingen,.... voor de zekerheid de vraag welke zijn de updates?
 
het is inderdaad Exodus wat ik gebruikt en de box is een MXq pro dus dat zal dan wel het probleem zijn,straks even kijken of het mij lukken wil om exodus te vervangen door Covenant ,...dank voor de snelle hulp allen en mocht het gelukt zijn ( ben niet zo bijdehand met dit gedoe) dan zal ik het uiteraard laten weten
ben ik weer als ik naar de play store gaat krijk ik de melding dat deze versie niet compatibel is met dit aparaat en wordt ik verwezen naar instellingen om daar de updates voor de google play store te verwijderen om het probleem op te lossen............als ik via de apps er heen gaat staat er..openen gedwongen stoppen uitschakelen gegevens wisselen cachegeheugen wissen..standaard waarden wissen meldingen en toestemmingen,.... voor de zekerheid de vraag welke zijn de updates?
Wat is de Android versie? Heb je Android 5 of hoger? Dat kan je even opzoeken in Settings / Instellingen > Apparaat > Over > Versie
 
versie is 5.1.1 (MXQ pro)
Ok dan moet de nieuwe Kodi 17.3 lukken. Zo net zat je al via de Apps bij de oude Kodi app. Dan kan je die daar even geheel verwijderen: Settings / Instellingen > Apps > Kodi > kies optie verwijderen. Daarna een nieuwe schone Kodi halen uit de Google Play store: Kodi (XBMC Foundation).
Daarna kun je Covenant installeren op je nieuwe Kodi 17.3 via de tutorial:
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
kodi verwijderd en ga ik naar de google play store om de nieuwe te downloaden krijg ik weer de melding ....dat deze versie niet compatibel is met dit aparaat en wordt ik verwezen naar instellingen om daar de updates voor de google play store te verwijderen om het probleem op te lossen............als ik via de app er heen gaat staat er..openen gedwongen stoppen uitschakelen gegevens wisselen cachegeheugen wissen..standaard waarden wissen meldingen en toestemmingen dus de vraag wat moet ik daar nu verwijderen
mischien het cache geheugen wissen?
 
kodi verwijderd en ga ik naar de google play store om de nieuwe te downloaden krijg ik weer de melding ....dat deze versie niet compatibel is met dit aparaat en wordt ik verwezen naar instellingen om daar de updates voor de google play store te verwijderen om het probleem op te lossen............als ik via de app er heen gaat staat er..openen gedwongen stoppen uitschakelen gegevens wisselen cachegeheugen wissen..standaard waarden wissen meldingen en toestemmingen dus de vraag wat moet ik daar nu verwijderen
mischien het cache geheugen wissen?
Ja dat zou je kunnen proberen. Er zit ook clean memory op je beginscherm. En anders: Probeer eens de cache te wissen van de Google playstore: Settings / Instellingen > Apps > Google playstore > kies optie Cachegeheugen wissen. Daarna je box even helemaal uit van de stroom eens opnieuw opstarten en nog eens proberen Kodi te installeren uit de Google Play store: Kodi (XBMC Foundation). Als het dan nog niet lukt dan via deze site Kodi downloaden en installeren. Jouw box is waarschijnlijk een 64 bit dan de ARMV8A (64BIT) Versie kiezen. Die download je via de browser op je box of even via je pc op een usb stick, dan inpluggen op je box. Op jouw box zit een APK installer. Die laat je zoeken naar de apk van de kodi.
 
Laatst bewerkt:
hi web...ben er eindelijk( via afstandbediening) maar wat nu..staat op de pagina oa about add ons news forum wiki contribute en download....laatste staat blauw/groen gekleurd vermoed download maar weet dat niet te pakken via de afstand bediening van de box .scrolli ik naar beneden staat er ook een hoop gedoe,....helppp
 
Laatst bewerkt:
hi web...ben er eindelijk( via afstandbediening) maar wat nu..staat op de pagina oa about add ons news forum wiki contribute en download....laatste staat blauw/groen gekleurd vermoed download maar weer dat niet te pakken via de afstand bediening.scrolli ik naar beneden staat er ook een hoop gedoe,....helppp
Begrijp ik het nu goed dat de cache schonen niet goed werkte?
En dat je nu op de Kodi site de download zoekt? Ja met de browser is dat lastig. Er zit meestal ook een muisaanwijzer optie op de afstandsbediening. Als je een USB stick hebt dan beter via je pc eerst op de stick zetten.
Je kan ook even tijdelijk een toetsenbord op je box aansluiten op de usb.
Kodi downloaden naar beneden scrollen eerst kiezen voor Android Groene mannetje. Als jouw box een 64 bit dan de ARMV8A (64BIT) Versie kiezen.
 
Laatst bewerkt:
nu wil de muis weer niet komen kijken hoe ik dat de eerste x gedaan heb.ja de cache werkte wel en geleegd maar gaf geen resultaat
Gewoon een keer even een toetsenbord inpluggen op de usb. Kijk anders eerst eens op je pc welke download je moet hebben. Dan weet je alvast waar je het kan vinden. Als je een usb stick hebt die gebruiken is wel zo handig. Er maar eens rustig voor gaan zitten, dan lukt het vast wel. En anders is er misschien wel een handige buurman, kennis of familie die je wil helpen.
 
eindelijk op android kunnen drukken maar weet niet hoeveel bitt de mxq pro is versie 5.1.1 en dat vraagt die
Zou de box resetten en opnieuw beginnen, dus in z'n fabrieks instellingen.

Wat ik hierboven vermeld. Ook al zou je een 64 bit hebben de o.s is 32 bits dus arm7. En dat weet ik heel zeker.
Begin dan eerst maar met de 32 bits, zoals Dave adviseert. Die zal er wel ervaring mee hebben met zo'n type box.
En box een keer helemaal resetten is inderdaad ook een optie, want eigenlijk zou zo'n vrij nieuwe box een goed werkende google play store moeten hebben. De reset knop zit meestal in de AV uitgang verstopt. Prik daar met een prikker in even ingedrukt houden en de box weer aan de stroom doen dan kun je je hele box resetten.